Gå til innhold

Hva er din yndlings julekalender fra Barne Tv.  

40 stemmer

1. 1. Hva er din yndlings julekalender fra Barne Tv.

• Jul i Skomakergata
      33
    • Amalies jul
      6
    • Blåfjell
      0
    • Jul på Månetoppen
      0
    • Annen
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder en knapp på Amalies Jul og rødnissene.

Trodde det var Skomakergata, helt til den gikk i reprise . Ikke engang 6åringen min gadd å se den. Hun ville heller ha Blåfjell ;)

Men smaken er som sagt forskjellig

Hvilken foretrekker du ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, siden jeg er voksen og ikke har barn, har jeg ikke sett disse nye julekalenderene (Amalie, Månetoppen, Blåfjell). Skomakergata er og blir det beste.

Endret av Arkana
Skrevet

Takke meg til tøffe tøflus - snurr film!

Skrevet

Har ikke sett de andre, og derfor må det bli Jul i Skomakergata.

Skrevet

Jeg husker Portveien 2 sin julekalender, den hadde ett hus til julekalender, i stedet for den kjedelige papplata. Likte også Vertshuset den Gyldne Hale og Teodor sin julekalender (men nå ble jeg plutselig usikker...han hadde kalender, og ikke bare juleprogram?)

Skrevet

Altså... Det blånissevrøvlet er bare pølsevev! Jeg liker Theodor-greia, og Den Gylne Hale, og Amalies jul. Stas!

Skrevet
Likte også Vertshuset den Gyldne Hale

Den likte jeg også. Men de fleste jeg kjenner synes den var grusomt kjedelig.

Skrevet

Jul i Skomakergata, uten tvil :)

Skrevet

Jul i skomakergata her også. De andre har jeg aldri fulgt med på. Jeg likte også veldig godt den fra Portveien 2 med Eli og Teodor. Teodor er jo bare så skjønn.

Skrevet

Holder nok også en knapp på Skomakergata.

husker også at jeg synes Den Gyldne Hale var veldig bra (selv om jeg helt fram til nå, trodde det het Den Gyldne Hane...)

Skrevet
Den likte jeg også. Men de fleste jeg kjenner synes den var grusomt kjedelig.

Jeg laerte faktisk en del tegnspraak av aa se paa den Gylne Hale, jeg! Kan enda si "juletrefot,'' "katt,'' "foede" og "mor" og "far"! Veeeldig nyttig! :ler:

Mine favoritter er nok Skomakergaten og Teodor.

Skrevet
"juletrefot,''  "foede"

:ler: Ja, absolutt to ord jeg alltid har hatt behov for å kunne på tegnspråk. :ler:

Skrevet

Skomakergata er og blir favoritten. Kjøpte den nettopp på dvd, by the way.

Den Gyldne Hale husker jeg også godt, syntes det var veldig koselig. Og Amalies jul også. Nissene er igrunnen ikke så verst de heller.

Gjest Madeline
Skrevet

Skomakergata helt klart. Ingen slår den. Jeg har den på dvd så jeg gleder meg til i morgen.

Skrevet

Må jo bli jul i skomakergata ettersom det er den eneste jeg har sett på av disse :)

Liker så godt introen med den koselige musikken.....nei, nå ble jeg jammen litt i julestemning av å tenke på det!

Skrevet

Jul i skomakergata, ingen tvil.

Den skal jeg se i år, for jeg har den også på dvd.

Men jeg liker disse blånissene også, og skal se månetoppen i år. Koselig disse nissene også, de røde og de blå, men jeg har ikke sett alt av det. Jul i skomakergata er likevel favoritten.

Jeg husker også Den gyldne hale, og jeg likte det. Jeg KUNNE en del tegnspråk da jeg så den (vi hadde en døv elev i klassen, og lærte tegnspråk på skolen) noe som gjorde det enda festligere å se noe sånn på tv :)

Gjest lilletroll
Skrevet
Jeg holder en knapp på Amalies Jul og rødnissene.

Trodde det var Skomakergata, helt til den gikk i reprise .  Ikke engang 6åringen min gadd å se den.  Hun ville heller ha Blåfjell  ;)

Men smaken er som sagt forskjellig

Hvilken foretrekker du ?

Jeg har ikke sett Amalies jul og månetoppen, men likte blåfjell veldig godt, så det er vel en av disse tre nye i hvertfall.

Gjest synseren
Skrevet

Jul i skomakergata er best. Bestilte dvder med jul i skomakergata fra Nrk, har enda ikk fått de og imorgen er det første desember :frustrert:

Skrevet

Amalies jul, Vertshuset den gyldne hale og Skomakergata :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...