AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Etter mye frem og tilbake måtte jeg velge og jeg har startet medikamentell abort, er 12 uker og angrer. Skal på sykehuset i morgen for å fullføre. Men en stor del av meg ønsker ikke å fullføre om fosteret fortsatt lever og alt ser normalt ut. Noen som har erfaring med å avbryte medikamentell abort etter å ha tatt første pille (Mifegyne)? Gikk det bra? Måtte man krangle med sykehuset? På ark jeg har fått står det man IKKE kan avbryte og at 200g Mifegyne avslutter svangerskapet. Men leser om mange som har avbrutt. Og at den første pillen hindrer progesteron/kan føre til sammentrekninger i livmor så abort skjer uten resterende piller. https://relis.no/sporsmal_og_svar/5-3785?source=relisdb Anonymkode: 242de...082
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Svarer her også: Forstod jeg deg riktig så ønsker du ikke cytotec behandlingen? Eller angrer du på at du tok medikamentell abort til å begynne med? Har du tatt mifegyne så er det ingen vei tilbake, og svangerskapet er avsluttet. Det er derfor de spør flere ganger, + spør igjen rett før de gir tabletten. Noen begynner å blø på mifegyne alene, men de fleste trenger cytotec tablettene til skjeden (og et par ekstra til under tungen) for å være sikker på at aborten er komplett. Noen få trenger flere kurer med cytotec. Det anbefales ikke å ikke fullføre etter mifegyne er tatt, fordi dette kan gjøre at det blir værende igjen rester intrauterint. Anonymkode: 8f98b...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg ønsker ikke å ta cytotec kur fordi jeg angrer på å ha startet abort Fra Relis leser jeg at det ikke er nok grunnlag til å råde til fortsette abort dersom man angrer etter første pille TS Anonymkode: 242de...082
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ønsker ikke å ta cytotec kur fordi jeg angrer på å ha startet abort Fra Relis leser jeg at det ikke er nok grunnlag til å råde til fortsette abort dersom man angrer etter første pille TS Anonymkode: 242de...082 Da må du nesten bare høre med dem på sykehuset i morgen.. Jeg syns også det høres litt merkelig ut, og trodde ikke det var noen vei tilbake.. men det vet du jo ikke før i morgen. Lykke til! Sender en klem og håper utfallet blir som du ønsker ❤️ Anonymkode: a73a5...31f 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Den første tabletten gjør at fosteret dør. De andre tablettene som føres inn i skjeden er bare for å støte fosteret ut. Du kan ikke gå med et dødt foster i magen Anonymkode: cc2d8...79e 10
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 Sykt at barnemord fortsatt er lov i Norge... Anonymkode: 81b87...156 2
flusa Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den første tabletten gjør at fosteret dør. De andre tablettene som føres inn i skjeden er bare for å støte fosteret ut. Du kan ikke gå med et dødt foster i magen Anonymkode: cc2d8...79e Dette. Tabl.nr 1 avslutter svangerskapet,fikk jeg beskjed om. Står også på nhi sin side. Hvis du angrer nå,er sjansen STOR for at et eventuelt foster får misdannelser og det er jo bare trist.. Hvorfor ikke heller prøve bli gravid igjen ved en senere anledning? 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 flusa skrev (1 minutt siden): Dette. Tabl.nr 1 avslutter svangerskapet,fikk jeg beskjed om. Står også på nhi sin side. Hvis du angrer nå,er sjansen STOR for at et eventuelt foster får misdannelser og det er jo bare trist.. Hvorfor ikke heller prøve bli gravid igjen ved en senere anledning? Allikevel fødes det friske barn etter inntak av denne tabletten. Så nei, det er ikke slik at fostret garantert dør. Noen av barna det er gjort undersøkelse på var friske, andre fikk misdannelser som leppe/ganespalte. Info om dette finnes på Internett. Anonymkode: f0f02...db4 1 1
flusa Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Allikevel fødes det friske barn etter inntak av denne tabletten. Så nei, det er ikke slik at fostret garantert dør. Noen av barna det er gjort undersøkelse på var friske, andre fikk misdannelser som leppe/ganespalte. Info om dette finnes på Internett. Anonymkode: f0f02...db4 Ja,og det er jo synd at de da avslutter aborten på den måten og tar risiko på at barnet kan få svært store misdannelser. Verre enn ganespalte. Kan mangle deler av hjernen,lemmer osv. Jeg hadde ikke villet mitt barn så vondt. Da hadde jeg heller prøvd å bli gravid igjen,hvis jeg var så desperat. Endret 2. oktober 2022 av flusa 4 3
Gjest Chroma Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Ikke alle fostre dør etter den første tabletten, og det har skjedd at kvinner har angret og ikke fullført svangerskapsavbruddet. Snakk med sykehuset i morgen, si at du angrer og få en skikkelig undersøkelse av fosteret. Og husk at det er din avgjørelse, såfremt fosteret fortsatt lever.
Topsi Skrevet 2. oktober 2022 #12 Skrevet 2. oktober 2022 Nå er det slik at noen fostre overlever medisinsk abort og svangerskapet fortsetter, ifølge relis oftr med normalt svangerskapsutfall. Det er ikke nødvendigvis slik at den første pillen tar livet av fosteret. Det kan skje at man fortsatt er gravid. MEN sjansen er ikke så veldig stor. Så h is fosteret lever når du skal på sykehuset imorgen må du høre med dem hvorvidt sjansen er tilstede for at pillen faktisk ikke virker om 2 dager etc, for om du skal fortsette svangerskapet må du ha en god oppfølging de neste ukene vil jeg tro, så du ikke går med et dødt foster I magen. Håper, for din skyld, at dette går bra, men som sagt er sjansen stor for at det ikke gjør det
Topsi Skrevet 2. oktober 2022 #13 Skrevet 2. oktober 2022 (endret) flusa skrev (5 minutter siden): Ja,og det er jo synd at de da avslutter aborten på den måten og tar risiko på at barnet kan få svært store misdannelser. Verre enn ganespalte. Kan mangle deler av hjernen,lemmer osv. Jeg hadde ikke villet mitt barn så vondt. Da hadde jeg heller prøvd å bli gravid igjen,hvis jeg var så desperat. Ifølge den linken ts gav, er sjansen for misdannelser faktisk ganske lav, under 6% Endret 2. oktober 2022 av Topsi 2
flusa Skrevet 2. oktober 2022 #14 Skrevet 2. oktober 2022 Topsi skrev (4 minutter siden): Ifølge den linken til gav, er sjansen for misdannelser faktisk ganske lav, under 6% Den er over 5 år gammel..
mo1234 Skrevet 2. oktober 2022 #15 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er derfor de spør flere ganger, + spør igjen rett før de gir tabletten De spurte ikke meg om noe som helst. Bare ga meg tabletten. Spurte de deg om du var sikker? 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #16 Skrevet 2. oktober 2022 Hvis ungen ikke blir skadet av å overleve den første pillen så behold det om du vil. Litt sent å ta den beslutningen nå... Anonymkode: b032e...9e6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #17 Skrevet 2. oktober 2022 flusa skrev (Akkurat nå): Den er over 5 år gammel.. Det foreligger ikke noe annet datamateriale på dette feltet som sier noe annet eller er nyere. Om du finner noe slikt del det gjerne her. Anonymkode: f0f02...db4 2
flusa Skrevet 2. oktober 2022 #18 Skrevet 2. oktober 2022 Tenk også senere i livet, hvis det mennesket får vite at man tenkte ta abort,men angret seg. Jeg hadde blitt knust om min mor hadde sagt noe sånt til meg..
Topsi Skrevet 2. oktober 2022 #19 Skrevet 2. oktober 2022 (endret) flusa skrev (2 minutter siden): Den er over 5 år gammel.. Ja og? I USA er det født hundrevis av friske barn etter at mor har ombestemt seg etter første pille. Har du noe forskning som viser at sjansen for alvorlig skade er svært stor? Eller bare personlig synsing? Nå vet vi jo uansett ikke om ts faktisk har et levedyktig foster Endret 2. oktober 2022 av Topsi 2
flusa Skrevet 2. oktober 2022 #20 Skrevet 2. oktober 2022 Topsi skrev (Akkurat nå): Ja og? I USA er det født hundrevis av friske barn etter at mor har ombestemt seg etter første pille. Har du noe forskning som viser at sjansen for alvorlig skade er svært stor? Eller bare personlig synsing? Nei,jeg har ikke noe å linke til. Men har da lest mye om dette. Men for all del, man har jo rettigheter, man gjør jo til syvende og sist hva man vil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå