AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Del Skrevet 2. oktober 2022 Etter mye frem og tilbake måtte jeg velge og jeg har startet medikamentell abort, er 12 uker og angrer. Skal på sykehuset i morgen for å fullføre. Men en stor del av meg ønsker ikke å fullføre om fosteret fortsatt lever og alt ser normalt ut. Noen som har erfaring med å avbryte medikamentell abort etter å ha tatt første pille (Mifegyne)? Gikk det bra? Måtte man krangle med sykehuset? På ark jeg har fått står det man IKKE kan avbryte og at 200g Mifegyne avslutter svangerskapet. Men leser om mange som har avbrutt. Og at den første pillen hindrer progesteron/kan føre til sammentrekninger i livmor så abort skjer uten resterende piller. https://relis.no/sporsmal_og_svar/5-3785?source=relisdb Anonymkode: 6c552...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Del Skrevet 2. oktober 2022 Jeg har flyttet denne til graviditet forumet om tema er upassende her. TS Anonymkode: 6c552...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Del Skrevet 2. oktober 2022 Forstod jeg deg riktig så ønsker du ikke cytotec behandlingen? Eller angrer du på at du tok medikamentell abort til å begynne med? Har du tatt mifegyne så er det ingen vei tilbake, og svangerskapet er avsluttet. Det er derfor de spør flere ganger, + spør igjen rett før de gir tabletten. Noen begynner å blø på mifegyne alene, men de fleste trenger cytotec tablettene til skjeden (og et par ekstra til under tungen) for å være sikker på at aborten er komplett. Noen få trenger flere kurer med cytotec. Det anbefales ikke å ikke fullføre etter mifegyne er tatt, fordi dette kan gjøre at det blir værende igjen rester intrauterint. Anonymkode: f6cb9...81f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Del Skrevet 2. oktober 2022 Hei, jeg har gjort det. Sitter i dag med en frisk og fin 1-åring, som ikke har tatt noen skader(som vi vet om). Jeg fikk utskrevet progesterontilskudd fra privatpraktiserende gynekolog Anonymkode: a1d08...9e9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #5 Del Skrevet 2. oktober 2022 Jeg ønsker ikke å ta cytotec kur fordi jeg angrer på å ha startet abort TS Anonymkode: 6c552...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Del Skrevet 2. oktober 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, jeg har gjort det. Sitter i dag med en frisk og fin 1-åring, som ikke har tatt noen skader(som vi vet om). Jeg fikk utskrevet progesterontilskudd fra privatpraktiserende gynekolog Anonymkode: a1d08...9e9 Så godt alt gikk bra! Hvor fort startet du med progesteron? Ville ikke sykehuset forskrive det til deg? Ble du møtt av motstand av sykehuset når du ikke ville fortsette? Anonymkode: 6c552...dbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Del Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Så godt alt gikk bra! Hvor fort startet du med progesteron? Ville ikke sykehuset forskrive det til deg? Ble du møtt av motstand av sykehuset når du ikke ville fortsette? Anonymkode: 6c552...dbf Møtt av motstand «overalt», så det ble en grei ringerunde for å finne en gynekolog som var villig til å være med å prøve og lese forskningsrapporter sammen med oss. Hvor i landet hører du til? Gynekologen jeg til slutt fikk hjelp av holder til i Trøndelag. Jeg tror det hadde gått litt i overkant av 30 timer fra myfegyne til oppstart på progesteron. Hadde jevnlig oppfølging med ultralyder resten av svangerskapet Anonymkode: a1d08...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mo1234 Skrevet 3. oktober 2022 #8 Del Skrevet 3. oktober 2022 Hvordan gikk det, ts? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #9 Del Skrevet 3. oktober 2022 Hei, jeg bestemte meg å gjennomføre abort grunnet risiko for skader og at jeg tenkte på dette i ukesvis og valgte å gå i gang. TS Anonymkode: 6c552...dbf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #10 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, jeg bestemte meg å gjennomføre abort grunnet risiko for skader og at jeg tenkte på dette i ukesvis og valgte å gå i gang. TS Anonymkode: 6c552...dbf ❤️ Anonymkode: a1d08...9e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #11 Del Skrevet 4. oktober 2022 Hei!! Før du gjør noe som helst ! Jeg gjorde det, angret i samråd med sykepleie på sykehuset. Sprell levende baby. Ble kun fulgt opp med ekstra ultralyder og fosterdiagnostikk. Sitter idag med en klok 7 åring som er den beste i klassen i alle fag ❤️. I begynnelsen fortalte de lun muligens effekter, men kunne ikke vise til faktiske skader - også lav fødselsvekt kunne være en fakt.. men jaggu blei han 4 kg og 52 lang gitt !! Jeg har gjort mye gransking av mifegyne. Og svenskene prøvde ut mifegyne en periode som antidepressiva faktisk. Og ble da ikke anbefalt for gravide grunnet fare for abort. Så de kuttet ut mifegyne prosjektet som antidepressiva. Ikke fullfør hvis du ikke ønsker. Jeg fikk aldri motstand. Glemmer aldri sykepleieren som var der da jeg egentlig skulle fullføre, hun anbefalte meg faktisk ikke å fullføre aborten selv om mifegyne var tatt. Og henviste meg rett til ultralyd. Er det skjebnen lever fosteret - er det ikke så er fosteret dødt. Skjebnen❤️. Husker ordene hennes den dag idag 🌹🌹🌹🌹❤️❤️. Og han dansken på riksen var veldig dyktig og så ingen bekymring i det hele tatt - ti fingre, ti tær og en tut 😅😅😅.. nydelig gutt ! Som sagt, han er idag den beste i klassen. Ligger over gjennomsnitt i alle fag til å være så ung. Lærerens er imponerte ! Det har de sagt og skrevet. Dessuten, elsker han sport og veldig selvstendig ung gutt🥰🥰🥰… eneste med han som baby var han var glupsk på maten 😅😅. Spiste all the Time og spesielt på sykehuset - ammet ikke, men han fikk mme. Han ville ikke ha pupp og hadde ikke sugetak. Men ene jentungen min var det samme og orka ikke amme press eller ødelegge barsel tiden med amme stress eller press.,han gikk fra 60 ml mme til 90 ml på to dager 😅😅😅. Jordmødrene prøvde å gi han smokk som gikk rett vest 😅😅. De gav opp til slutt 😅😅… så igjen, avbryt og se hvordan ståheia legger før du eventuelt fullfører !! Anonymkode: 5cc12...146 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #12 Del Skrevet 4. oktober 2022 Med tanke på hvor stor fare det er for misdannelser og skader etter påstartet medisinsk abort så hadde jeg valgt å fullføre aborten. Det er også mange skader man ikke ser før barna blir noe eldre (lidelser som adhd/autisme/asperger osv) diagnostiseres ofte ikke før de går i 4./5. klasse). Jeg mener at du tok det rette valget ved å fullføre aborten, TS 💙 Anonymkode: adc23...1ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #13 Del Skrevet 4. oktober 2022 Ser nå at du har fullført. Det var trist… Anonymkode: 5cc12...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #14 Del Skrevet 4. oktober 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Ser nå at du har fullført. Det var trist… Anonymkode: 5cc12...146 Ja dessverre🥲 tusen takk for ditt svar ovenfor ❤️ Så godt det gikk bra for deg og barnet Anonymkode: 6c552...dbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #15 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 17.26): Hei, jeg har gjort det. Sitter i dag med en frisk og fin 1-åring, som ikke har tatt noen skader(som vi vet om). Jeg fikk utskrevet progesterontilskudd fra privatpraktiserende gynekolog Anonymkode: a1d08...9e9 Så flott! Jeg var i samme situasjon som deg. Angret masse, og fikk progesterontilskudd på kvelden av gynekolog. Brukte dette om kvelden og neste dag. Fosteret levde på ultralyden på abortdagen, uke 11. Men barnefar presset så enormt på at det ble abort til slutt. Helt vanvittig vondt å tenke på. Kunne sikkert hatt et friskt barn jeg også, om jeg ikke hadde tatt de siste tablettene. Anonymkode: 9f2ff...069 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 4. oktober 2022 #16 Del Skrevet 4. oktober 2022 Sender deg og hun over meg en stor klem 💛 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mo1234 Skrevet 4. oktober 2022 #17 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så flott! Jeg var i samme situasjon som deg. Angret masse, og fikk progesterontilskudd på kvelden av gynekolog. Brukte dette om kvelden og neste dag. Fosteret levde på ultralyden på abortdagen, uke 11. Men barnefar presset så enormt på at det ble abort til slutt. Helt vanvittig vondt å tenke på. Kunne sikkert hatt et friskt barn jeg også, om jeg ikke hadde tatt de siste tablettene. Anonymkode: 9f2ff...069 Jeg blir så oppgitt over alle som opplever abortpress fra barnefar. Jeg har også opplevd det. Skjønner ikke at de har samvittighet til å holde på sånn. Det er helt forferdelig. Selv om det er vi kvinner som har valget, er det ikke enkelt å være i en press - situasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå