Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Hei! Lurer på om noen vet eller klarer å finne troverdig info om dette: Tomatpure på glass er merket med en ukes holdbarhet etter åpning, men selv etter en måned ser den helt fin ut. Er det som syltetøy - trygt så lenge du ikke ser mugg - eller er dette en matvare som kan bli usynlig dårlig (som pølser, rester av ris og pasta, med mer)? Hater å kaste mat, og i hvert fall om den egentlig er helt trygg.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg bruker bare å lukte og evt smake på tomatpureen etter åpning. Jeg ser fort om det har blitt mugg enten på innsiden av glasset eller nedi tomatpuréen. Det bruker gjerne å komme før 1 måned for min del da, men det har kanskje noe med tempen på kjøleskapet. Nå er ikke jeg noe mikrobiolog da.. Anonymkode: c6f94...700
Motelvibes Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Tomat gjærer. Ville ikke ha brukt den mer enn en dag etter åpning.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg fryser alltid ned slike rester. De holder ikke lenge nok i kjøleskapet til at jeg vil oppbevare det der Anonymkode: f6d3e...c03 1
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Takk for svar! Da ryker dette i søpla, også var det et lurt tips å fryse. Kan jo bare klemme den flat i en pose og brekke av det jeg trenger, men har ikke tenkt på det før. 🙏
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg bruker den helt til den mugner. https://www.matvett.no/brukopp-leksikon/sauser-pureer-og-pesto
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 Motelvibes skrev (3 timer siden): Tomat gjærer. Ville ikke ha brukt den mer enn en dag etter åpning. Hæ? Så lenge den ikke har mugg på seg så er den jo helt fin. Anonymkode: ebd5c...8ab 1
nocebo Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Vetatjegikkevet skrev (3 timer siden): Takk for svar! Da ryker dette i søpla, også var det et lurt tips å fryse. Kan jo bare klemme den flat i en pose og brekke av det jeg trenger, men har ikke tenkt på det før. 🙏 Bruk isbit-former. Frys ned i dem, så er det bare å plukke opp hva du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå