Gå til innhold

Er jeg hypokonder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

. Jeg har alltid vært skikkelig redd for alvorlige sykdommer, men samtidig har jeg mista far, besteforeldre på begge sider og to tanter på fars side til kreft. Og mormor døde tidligere i år av kols. Jeg kjenner hver dag etter om kroppen min fungerer som den skal og alt kjennes vandt ut. Om jeg får smerter her og der eller får hodepine som varer lenger enn jeg mener er normalt får jeg helt hetta. Siste året har jeg slitt med smerter i føtter som jeg har vært mye til legen med men ikke fått ordentlig svar på ennå, har også en god del ryggsmerter og opplever hekseskudd ofte. Jeg googler alt og går ofte til legen, men får aldri skikkelig svar eller resept på ibux og beskjed om hvile. Jeg blir redd for minste lille ting som kjennes unormalt eller vondt ut. Jeg tenker mye på dette

Jeg har forresten aldri vært skikkelig syk utover normale og ufarlige sykdommer. 

Anonymkode: ee071...46f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok helt klassisk helseangst. Det er jo ikke rart om du har vondt her og der når du er redd og anspent hele tiden❤️

Anonymkode: 709d1...9e5

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Trener du og lever sunt ellers?

Synes mange hypokondere er underlig lite flinke til å ta tak i eget liv for å forebygge plager. 

Anonymkode: b6922...b26

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trener du og lever sunt ellers?

Synes mange hypokondere er underlig lite flinke til å ta tak i eget liv for å forebygge plager. 

Anonymkode: b6922...b26

Ja, jeg svømmer og går mye tur i fjellet. Jeg spiser nokså sunt og holder meg unna ting som jeg vet er helseskadelig, så jeg vil tro min livsstil er sunn nok. Jeg tenker aller mest på gener. Og at jeg tidligere røykte sigaretter 😬

Anonymkode: ee071...46f

Skrevet

Enig i at det høres ut som helseangst. Du kan og bør oppsøke hjelp for det. Det finnes god hjelp å få som sannsynligvis kan bedre livskvaliteten din betraktelig.

Anonymkode: 1544f...03d

• Liker 1
Skrevet

Ta vitaminer og en kopp te. 

Skrevet

Du kan jo bli drept i bilulykke også, men det er du kanskje ikke så redd for?

Det høres ut som helseangst ja.

Anonymkode: 71910...54a

Skrevet

Du er i hvert fall utenfor normalområdet. 
dersom du oppsøker lege for hver lille vondt, bør du vurdere å søke hjelp. 

Jeg kjenner noen som må til lege hvor hvert eneste lille stikk, og hver gang klager de på dårlig behandling hos legen. De tenker ikke på at de har en laaaaaaang journal, uten at det har vært noe galt. Kan fort bli ulv ulv…

Anonymkode: c872e...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...