Gå til innhold

Hvordan kle på barna når man reiser med fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på temperatur inne på flyet. Er det kaldt for barna? Reiser med to barn på 1 og 4 år gamle. Trenger de å ha med tynn jakke også? Vet at man får pledd i flyet

Reiser fra gardermoen til dubai.

Anonymkode: 33310...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst mulig plagg å holde styr på et mitt råd. Joggebukse og tynn genser. Pleier ikke å være så kaldt på fly? 

Anonymkode: 90da0...d23

• Liker 1
Skrevet

Så gå for lag. Langbukse (eller strømper), t-skjorte, tynn jakke. Og velg noe som lett kan dras opp/ned... flytoalett med barn, bleiebarn eller ikke, byr ikke akkurat på luksus og god plass. 

Jeg reiser alltid med en lang ullcardigan, og et stort ullskjerf, som både brukes til å bygge opp for søvn/comfort, eller til den som er kald. 

Både flyplassen og transfer er godt avkjølt, så du behøver ikke tenke på varmen når du lander. 

Anonymkode: a7d19...55d

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du utsette ungene for dubai? 

Ville hatt med noe ekstra å bruke som teppe på flyet. Selv fryser jeg på alle fly.

Anonymkode: 96b48...d39

• Liker 4
Skrevet

Når min var liten og vi reiste rundt så hadde vi vanlige klær på, ikke noe stress... 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal du utsette ungene for dubai? 

Ville hatt med noe ekstra å bruke som teppe på flyet. Selv fryser jeg på alle fly.

Barn blir nå behandlet ganske så bra i Dubai, skjønner ikke hva du mener med det..`? Er ganske så familievennlig der altså, veldig multikulturelt. 

Anonymkode: ac898...a9d

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Når min var liten og vi reiste rundt så hadde vi vanlige klær på, ikke noe stress... 

Barn blir nå behandlet ganske så bra i Dubai, skjønner ikke hva du mener med det..`? Er ganske så familievennlig der altså, veldig multikulturelt. 

"ja nei kjære 4åringen min, her i landet blir man gjerne drept om man er homofil, man har ikke lov til å være seg selv her. Og hele dritten er bygd av slaver som dør som fluer, men vi får jo spise is og chille på stranda så det skal ikke du bry deg så mye om"

Det blir fine barn med gode holdninger av slikt. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"ja nei kjære 4åringen min, her i landet blir man gjerne drept om man er homofil, man har ikke lov til å være seg selv her. Og hele dritten er bygd av slaver som dør som fluer, men vi får jo spise is og chille på stranda så det skal ikke du bry deg så mye om"

Det blir fine barn med gode holdninger av slikt. 

😄 Spørs jo på hvor man er. Som regel når man reiser ned til Dubai så er man jo som regel i "expat miljøet" og der er det meste lov. Så er det ikke alt man trenger å fortelle til fireåringen heller. Mange familier som reiser og bor i Dubai fordi den ene eller begge har jobb som bringer de der. Sånn er det, man flytter nå der jobben bringer en.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tenker på temperatur inne på flyet. Er det kaldt for barna? Reiser med to barn på 1 og 4 år gamle. Trenger de å ha med tynn jakke også? Vet at man får pledd i flyet

Reiser fra gardermoen til dubai.

Anonymkode: 33310...f55

Ferie i Dubai?

Anonymkode: 22513...7dd

Skrevet

Behagelige klær, vi pleier å ha på bukse, genser og t -skjorte under så vi kan ta av i taxi når vi kommer frem hvis det er for varmt. 

Anonymkode: a784f...96f

Skrevet

Uansett hva man måtte mene om forholdene og regimet i Dubai, så er det jo en av de tristeste feriedestinasjonene i verden. Alt er fake og latterlig dyrt. Litt som et muslimsk Las Vegas, med sharia-lover. Har vært der mye både i jobb og privat sammenheng, men kommer aldri til å sette mine bein der igjen. Ikke en gang transfer (Emirates er et møkkaselskap).

Anonymkode: 0771f...384

• Liker 2
Skrevet

Har reist litt til varmere strøk, mine har elsket å reise med onepiece på flyet med shorts og t-skjorte under. De har sekker som også er kosedyr så de kan bære litt selv.

Anonymkode: 466ed...16b

Skrevet

jeg har alltid med meg et sjal til megselv fordi jeg synes det er en kald trekk i flyet. Hadde derfor tatt med hodeplagg og sjal til barna også. Hvis du sitter i noen timer med trekk rundt hode og hals blir det raskt ubehagelig 

Anonymkode: 32471...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...