AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 1. Hvorfor? 2. Hvorfor ikke? Anonymkode: 86548...e96
Isambard Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Akkurat den alderskombinasjonen har jeg sett, og svaret er nei. Det så ut som en veldig stor feil fra hennes side. 1. Det er lovlig fordi rettsvesenet ikke har noe med hva voksne frivillig gjør i senga. I teorien er det helt greit. En 19 åring må bestemme selv. 2. Det er ofte et tegn på at noe er galt. I tilfellet jeg kjenner var ikke han det jeg kaller en oppegående 40-åring, men uvanlig ekkel og slesk. Det var ubegripelig at hun ville ha ham. Jeg stiller spørsmål ved hennes psykiske helse, og om det var et jevnbyrdig forhold. 9 1 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Nei hun er et barn han voksen Anonymkode: cde93...99f 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Juridisk, ja dessverre. Men der stopper det. Som mann på nærmere 50 og relativt stor bekjentskapskrets blant unge kvinner i den alderen forstår jeg faktisk ikke at en mann orker. De er på et helt annet sted i livet enn oss. Det er masse flotte unge damer i alderen 20-25 der ute. Men for min del er det totalt uinteressant både mentalt og moralsk. Anonymkode: 45974...d91 6
blaffen Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Det må da være greit.. 😄 Er dette et stort samfunnsproblem? Er det mange 19-årige damer som har mannlig kjæreste i 40-årene? Er det et større problem enn alt annet som kan være 'galt' i folks kjønnsliv? Er du over 18 har du rett til å gjøre dine egne bommerter. Jeg ser ingen forskjell på å bli med noen hjem fra byen du har kjent i 2 timer og å bli sammen men noen tross stor aldersforskjell. Du *burde* strengt tatt kanskje ikke gjort det men det er din egen beslutning og om det viser seg å være feil lærer du forhåpentligvis noe av det til neste gang. Og kanskje, bare kanskje, finnes det noe i sånne par som gjør at aldersforskjellen ikke betyr noe. Har et par i egen vennekrets som ble sammen da hun var 15 og han 25. De er fortsatt sammen og har barn som har lappen nå. 2 1
herzeleid Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 Nå er vi et samfunn der "frihet" og "frigjorthet" står veldig høyt, så om en 19-åring ønsker å ligge med mye eldre menn må det nesten være "greit". Samtidig er det nok her som med annen avvikende seksualitet gjerne slik at det ikke nødvendigvis er sunt å leve ut fantasien, og at det potensielt er symptom på at noe ikke er helt bra. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Kommer an på personene, selvsagt. Hadde selv et kort forhold til en mann på 48 da jeg selv var 18, og det gav meg mye. Er 40 nå, og ser tilbake på det og har mange fine minner. Anonymkode: 10da1...178 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 Nei. Jeg tror for noe kortsiktig kan det sikkert funke, men langvarig neppe. Om du er 19 år kvinne og "kjerring før tiden" så kanskje. Er du ikke det så tenk deg å ta med en 40+ på vorspiel med venne, ut på byen, dele erfaringer fra studentlivet med en som er like langt unna pensjon som fra han startet arbeidslivet. Ingen felles referanser fra oppvekst. Dette er hva jeg tror. Anonymkode: dc029...76e
JegMotStrømmen Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 (endret) Akseptabelt, nja. Levedyktig i lengden, antagelig ikke. Var sammen med en på 39 da jeg var 19, morsomt en stund, men han var for "gammel". Han hadde barn, jobb, mye ansvar, lite tid til overs og lite interessert i de tingene som opptok meg som fortsatt var en tenåring uten annet ansvar enn å komme meg på skolen. Eldstebarnet hans var bare et par år yngre enn meg, yngste av de 4 han hadde var nettopp begynt på barneskolen. Ingenting vondt å si om mannen, og kjekke minner fra de få månedene vi var sammen, men ikke noe jeg vil anbefale videre. Ser annerledes på det i dag som godt voksen selv enn hva jeg gjorde den gangen. Kunne aldri vært sammen med en som var 20 år yngre enn meg. Endret 2. oktober 2022 av JegMotStrømmen 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei hun er et barn han voksen Anonymkode: cde93...99f Når slutter kvinner å være barn? Anonymkode: 9b8c7...042 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #12 Skrevet 2. oktober 2022 Helt uproblematisk om dette er en seksuell relasjon. Mannen får ligge med attraktiv kvinne (tar det som forutsetning), og hun får ligge med mann med peiling (tar det som forutsetning). Et forhold virker unødvendig sett fra begge sider. Ser ikke hvorfor man skulle gidde noe mer enn sex. Anonymkode: e3253...002 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #13 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): t forhold virker unødvendig sett fra begge sider. Ser ikke hvorfor man skulle gidde noe mer enn sex. Faktisk enig. Som 17 åring hadde jeg et "hemmelig seksuelt forhold" til den 35 årige faren i huset der jeg satt barnevakt. Jeg ble smigret, og synes det var spennende og kult. Venninna mi var misunnelig. SEksuelt lærte han meg veldig mye, og gjorde meg trygg. Samtidig kunne vi prate om alt mulig, som jeg ikke kunne gjøre med jevnaldrende menn/gutter. Nei, jeg synes det var helt ok for en periode når jeg ser tilbake. Anonymkode: 10cec...42d 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #14 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 1. Hvorfor? 2. Hvorfor ikke? Anonymkode: 86548...e96 Jeg er selv 19 å hadde aldri rørt en så gammel mann. Hadde blitt traumatisert bare av å gitt et kyss. De fleste menn mister jo håret med alderen å gnikke på måne er ikke noe for meg. Anonymkode: e04a6...0a7 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #15 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg sier kjør på. Begge er voksne. Anonymkode: c92ce...cbe 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #16 Skrevet 2. oktober 2022 Nei. Er der greit om deres 19 åring kom hjem med mann 40 år? Aldri i livet! Ville gjort henne arveløs. 21 års forskjell. Hun er på et helt annet sted i livet. Når hun er 50 og han er 71 år er forskjellen stooooor. Hun blir og tidlig enke. No no no! Anonymkode: 48758...9f9 1 1
AllahBallah Skrevet 2. oktober 2022 #17 Skrevet 2. oktober 2022 Selvfølgelig er det greit. Men de bør begge være bevisst på hverandres motivasjon for forholdet (eks mannen: får knulle, jenta: positiv oppmerksomhet og selvtillit, samt får knulle?): 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #18 Skrevet 2. oktober 2022 Greit for en periode. Aldersforskjell er spennende. Anonymkode: 7ebd8...d1e
Nowayback Skrevet 3. oktober 2022 #19 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 16.39): Jeg sier kjør på. Begge er voksne. Anonymkode: c92ce...cbe Enig. Når yngste er myndig er det ingenting å si på det. Syns aldersforskjell er deilig selv, men mest oppover. Kvinne som er 20 + år eldre enn meg-ingenting som tenner meg mer enn det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå