AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #21 Skrevet 2. oktober 2022 AlternativX skrev (2 minutter siden): Ja, den rullen jeg påfører malingen med gir sånn appelsineffekt. Men mulig en sånn skumrull ville gjort det bedre. Jeg er ikke stødig på hånda, så føler man må ha god teknikk på den fordriveren. Angrer på hele prosjektet, men må fullføre på et vis🙉 Øv deg litt og dra den lett èn vei, ikke begynn på døren, men over og avslutt med å dra penselen helt av sånn at du ikke får Start og stopp merker om du skjønner Anonymkode: b7f75...519 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #22 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg fikk sånn appelsinskall effekt av rulle, forferdelig irriterende. Ble til at jeg rullet på maling og min nabo gikk over med fordriver for hun var så stø på hånden. I 3 strøk. Hadde jeg visst at skulle bli så krevende, hadde jeg bare revet hele kjøkkenet. Neida. Joda. Anonymkode: b7f75...519 Men det var en sånn vanlig rull? De blir det små prikker av etter "pelsen" på rullen. Skumrull for helt fine underlag blir mye jevnere. Anonymkode: 0990b...7e2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #23 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg har god erfaring med en slik: https://www.megaflis.no/maling/maleutstyr/pensler-og-maleruller/jordan-minirull-perfect-glatte-underlag-10-cm-filt?gclid=CjwKCAjw7eSZBhB8EiwA60kCWyxpk08llSxuesakWnhge1JFISNDXZJQ_Pp1RTwxoTWbzhx6CvSCgBoCMEoQAvD_BwE Sånn i skum har jeg ikke prøvd, mulig det er enda bedre. Prøvde en av minirullene som tar mer maling + fordriver, men det ble absolutt ikke like bra, og alt for mye styr. Veldig vanskelig å få til alene. Anonymkode: 0444b...cf5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #24 Skrevet 2. oktober 2022 AlternativX skrev (12 timer siden): Holder på å male et ikea kjøkken som hadde blitt slitt. Kjøkken var beiset mørkt fra før, kjører nå på med dempet sort. Skapene er profilerte. Greia er at etter jeg ruller på maling, drar jeg over med en såkalt fordriver som skal stryke ut malinga. Likevel synes jeg det blir streker når det tørker🤔 Er egentlig ute etter et litt mer slett uttrykk. Hører noen nevner skumrull. Er dette bedre eller vanskelig når skapene er profilerte? Har litt småpanikk for at dette ikke skal bli bra🙈🙉 Trodde dempet sort var ut nå? Anonymkode: dbb96...c3a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #25 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde dempet sort var ut nå? Anonymkode: dbb96...c3a Noen maler bare så enkelt som etter hva de selv liker, ikke etter hva en mote sier at man skal like. Anonymkode: 58301...3ef 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #27 Skrevet 2. oktober 2022 Hvilken farge har du valgt på kjøkkenskapene? Anonymkode: e6571...614
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #28 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Prøv med skumrull. Resultatet blir mye glattere enn med fordriver. Jeg skal snart male mine kjøkkendører. Tenker å bruke skumrull og 3 stjerners gulvmaling. Bruker den til alt av lister, karmer, dører osv. Tåler mer slitasje. Anonymkode: 0990b...7e2 Anbefales ikke. Malte med trestjerners gulvmaling i fjor. Ett åe etter er skapdørene oppript, flekkete og tåler ingenting før det blir hakk, riper eller flekker. Anonymkode: 109f9...c6e
AlternativX Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #29 Skrevet 3. oktober 2022 Maskinfører skrev (9 timer siden): Helst skal dette sprøytelakkeres Ja, det hadde vært best. Vet ikke om noen som gjør det her jeg bor. 1
AlternativX Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #30 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Trodde dempet sort var ut nå? Anonymkode: dbb96...c3a Shit, er det? Må løpe til fargeforhandleren og finne ut va som er in😬😅 1
Tripptrapp1 Skrevet 3. oktober 2022 #31 Skrevet 3. oktober 2022 AlternativX skrev (22 timer siden): Holder på å male et ikea kjøkken som hadde blitt slitt. Kjøkken var beiset mørkt fra før, kjører nå på med dempet sort. Skapene er profilerte. Greia er at etter jeg ruller på maling, drar jeg over med en såkalt fordriver som skal stryke ut malinga. Likevel synes jeg det blir streker når det tørker🤔 Er egentlig ute etter et litt mer slett uttrykk. Hører noen nevner skumrull. Er dette bedre eller vanskelig når skapene er profilerte? Har litt småpanikk for at dette ikke skal bli bra🙈🙉 Hvilken maling bruker du?
Tripptrapp1 Skrevet 3. oktober 2022 #32 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Anbefales ikke. Malte med trestjerners gulvmaling i fjor. Ett åe etter er skapdørene oppript, flekkete og tåler ingenting før det blir hakk, riper eller flekker. Anonymkode: 109f9...c6e Hvor vellykket resultat og holdbarhet blir over tid har også mye å gjøre med hvilket underlag du malte på og hvilket forarbeid du gjorde. Det blir for enkelt å bare skylde på «dårlig maling». 1
AlternativX Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #33 Skrevet 3. oktober 2022 Tripptrapp1 skrev (26 minutter siden): Hvilken maling bruker du? Maling jeg fikk anbefalt av fargeforhandleren. Husker ikke helt navnet på spannet.
Tripptrapp1 Skrevet 3. oktober 2022 #34 Skrevet 3. oktober 2022 AlternativX skrev (17 minutter siden): Maling jeg fikk anbefalt av fargeforhandleren. Husker ikke helt navnet på spannet. Type maling er vesentlig for hvor vellykket det estetiske resultatet blir. En del av de vannbaserte malingene tørker svært fort, og gjør til at malingen ikke rekker å flyte ut før den tørker, og da blir det skjoldet/ujevnheter.
spinner Skrevet 3. oktober 2022 #35 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har du eksempler på et slikt sted i Oslo-området? Anonymkode: 8d24c...3cd Nordstrand Billakkering har erfaring med kjøkkenlakkering: https://nordstrandbillakkering.no
AlternativX Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #36 Skrevet 3. oktober 2022 Tripptrapp1 skrev (45 minutter siden): Type maling er vesentlig for hvor vellykket det estetiske resultatet blir. En del av de vannbaserte malingene tørker svært fort, og gjør til at malingen ikke rekker å flyte ut før den tørker, og da blir det skjoldet/ujevnheter. Det er oljemaling👍
Tripptrapp1 Skrevet 3. oktober 2022 #37 Skrevet 3. oktober 2022 AlternativX skrev (2 minutter siden): Det er oljemaling👍 Det er neppe oljemaling, da dette omtrent ikke er å få tak i til interiørbruk lengre. I beste fall er det vanntynnet oljemaling a la Jotun Lady supreme finish eller tilsvarende.
AlternativX Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #38 Skrevet 3. oktober 2022 Tripptrapp1 skrev (17 minutter siden): Det er neppe oljemaling, da dette omtrent ikke er å få tak i til interiørbruk lengre. I beste fall er det vanntynnet oljemaling a la Jotun Lady supreme finish eller tilsvarende. Ja, det er mulig👍
Tripptrapp1 Skrevet 3. oktober 2022 #39 Skrevet 3. oktober 2022 AlternativX skrev (2 timer siden): Ja, det er mulig👍 Jeg skrev «neppe». Og du er temmelig påståelig til å ikke huske hvilken maling du har kjøpt engang.
AlternativX Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #40 Skrevet 3. oktober 2022 Tripptrapp1 skrev (18 minutter siden): Jeg skrev «neppe». Og du er temmelig påståelig til å ikke huske hvilken maling du har kjøpt engang. Står oljemaling på boksen, men mulig vanntynnet også står en plass. Er ikke meninga å være påståelig🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå