AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Har noen ting jeg har undret på i det siste. Jeg har ei god venninne som jeg er med noen ganger i uken. Hun bor med kjæresten. Det jeg har lagt merke til er at hver gang jeg er med dem skal de alltid vise meg de samme musikkvideoene fordi tekstene har hjulpet dem gjennom vanskelige perioder. Jeg syns jo det er bra det har hjulpet dem men skjønner ikke hvorfor hun alltid skal vise meg dette, nesten som om hun glemmer at hun har vist meg dette flere ganger før. Kan ta et eksempel: Rett før jeg skal reise hjem skal hun alltid vise meg flere av disse videoene så blir det til at jeg blir sittende en halvtime ekstra.. Jeg er veldig glad i henne men syns det blir ganske slitsomt når dette skjer hver gang. Jeg pleier alltid å være med dem i rundt 7-8 timer og når jeg da skal dra hjem er jeg både sulten og trett og da vil jeg jo egentlig bare dra med en gang, men vet ikke hvordan jeg skal si det til henne uten å virke frekk. Jeg sier alltid at jeg er nødt å dra hjem etter den og den videoen og hun sier ja, men så forsetter det bare. Har også undret meg over andre ting. Hun og kjæresten har vært sammen med i snart 1 år, og ofte kan hun plutselig si "nå er det 9 måneder siden jeg og kjæresten ble sammen" for eksempel, og hvis hun har vært på en bursdagsfest så kan hun for eksempel si "nå er det 4 måneder siden den bursdagsfesten". Jeg skjønner ikke hva som er så sprøtt med alle disse datoene og hvor lenge siden det er siden det eller det skjedde😆 Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal svare når hun kommer med dette så ofte. Og en annen ting. Hvis hun og kjæresten sitter å snakker om noe, det kan være hva som helst så kan det av og til være vanskelig for meg å komme til i samtalen, jeg prøver å si noe men det er som om de ikke hører etter eller får med seg at jeg prøver å si noe. Jeg kan prøve flere ganger men de snakker bare over meg så da gir jeg bare opp. De har begge ADHD hyperaktiv, jeg har ADHD uoppmerksom type hvis det har noe å si. Jeg er veldig glad i henne og det er kjekt å være med henne men er det noen råd jeg kan få her så det ikke blir så slitsomt hver gang jeg er hos dem? Anonymkode: fcc0a...a52
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Kan du ikke invitere henne hjem til deg? Om musikkvideoene kan du si at disse har du jo sett mange ganger, ha det bra og snakkes. Anonymkode: d332d...6cc
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Kjedelig med folk som alltid skal vise ting på tv/lignende som utelukkende kun de er interessert i. Du sier du er der rundt 7t. Det er lenge for et besøk. Sikker på de ikke prøver å la deg kjede deg så du skal gå? Du kan fint korte ned besøk til 2-3t. Inviter venninnen til deg, tur, kafé, ta en øl? Anonymkode: d3a08...389
Jacuzzi Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Minner meg om ei av mine venninner…Hun er bare veldig selvsentrert, tror jeg? Tror at slike veldig private øyeblikk mellom henne og kjæresten er like interessant for alle andre. Er du kanskje en veldig god lytter som gir henne mye plass i vennskapsforholdet mens du selv og dine ting får lite plass? Jeg tror du bør begynne å øve deg på å sette foten litt ned av og til, særlig i slike situasjoner som når du skal til å gå og hun absolutt skal vise deg disse videoene. Du må rett og slett si at du er stuptrøtt og at du ikke orker, og så stikke. Reis deg opp, begynne å kle på deg, ikke bare la henne fortsette. Tørre å være litt mer direkte og prioritere dine egne behov på bekostning av hennes. Om hun ikke tolererer det, vil jeg påstå at hun er for selvsentrert til at hun fortjener ditt gode vennskap. Endret 3. oktober 2022 av Jacuzzi 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 Hun virker litt kognitiv svak. Er hun i arbeid/skole? Anonymkode: 3d4ad...687 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå