Gå til innhold

Har tysk far og etternavn. Turn off??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Norge, men er halvt tysk fordi faren er fra Tyskland. Jeg snakker morsmål norsk og alt det der, men har fått faren min sitt etternavn, og er også det jeg bruker på sosiale medier, insta, Facebook mv. 

Jeg lurte på om det er turnoff for damer å ha tysk etternavn (det er ikke noe rart navn, bare ikke et typisk Ola nordmann etternavn). Jeg har personlig aldri opplevd noe negativt fra andre rundt dette, men det er jo heller noe som damene vil si til meg uansett. Men kan det være en grunn til at jeg ikke kommer på date med norske damer og har vært singel i snart 1 år.

Jeg jobber som lege, er godt høyere enn normalen og over snittet pen, så jeg prøver å finne årsaken til at det ikke funker for meg med damer…..

Mann 27.

Anonymkode: b788b...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig uvesentlig.

Å tenke at det kanskje er avgjørende, derimot, er såpass pussig at jeg heller ville tro årsaken til dine utfordringer ligger i det området.

Anonymkode: 5221a...15e

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde jeg aldri tenkt på som et problem en gang.

• Liker 7
Skrevet

Neppe.

Samme her, men jeg har i tillegg tysk fornavn, aldri vært noe problem

Anonymkode: f1c7b...9b7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke i det hele tatt.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er født og oppvokst i Norge, men er halvt tysk fordi faren er fra Tyskland. Jeg snakker morsmål norsk og alt det der, men har fått faren min sitt etternavn, og er også det jeg bruker på sosiale medier, insta, Facebook mv. 

Jeg lurte på om det er turnoff for damer å ha tysk etternavn (det er ikke noe rart navn, bare ikke et typisk Ola nordmann etternavn). Jeg har personlig aldri opplevd noe negativt fra andre rundt dette, men det er jo heller noe som damene vil si til meg uansett. Men kan det være en grunn til at jeg ikke kommer på date med norske damer og har vært singel i snart 1 år.

Jeg jobber som lege, er godt høyere enn normalen og over snittet pen, så jeg prøver å finne årsaken til at det ikke funker for meg med damer…..

Mann 27.

Har aldri vært noe problem med navnet. Jeg kan forestille meg noe annet: tyskere er ofte svært pertentlige. En god egenskap. Men ofte føler andre at de blir "slendrianer " i forhold til det. Det føler jeg. Jeg holder aldri mål ihht de forventningene. 

Anonymkode: ade56...89c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

har vært singel i snart 1 år.

Vær singel i 22 år før du klager kompis. Du har sikkert mista jomfrudommen, kyssa jenter osv. ingen grunn til å klage. Du har allerede vunnet i livet. Jeg derimot har null verdi for kvinner. 

Anonymkode: cda08...c30

Skrevet

nei, overhode ikke! Tyskerne er det flittigste folkeslaget noensinne. Uten Tyskland hadde Europa ikke hatt noe nevneverdig økonomisk tyngde i det hele tatt!!

Anonymkode: 4c075...d5c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Får litt fnatt av folk som tror at sånne innvandrernavn som kom med tilflyttende ingeniører under industrialiseringen er finere enn gode norske stedsnavn, men så lenge folk ikke har slike holdninger er det helt ok for meg.

Greit at folk flagger at de har innvandringsbakgrunn.

Anonymkode: 167ff...11b

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Det er faktisk en del i Norge med tyske etternavn pga et skipsforlis i 1817 utenfor Norges nest største by. Kuhn, Hilt, Rieber, Friele, Hanselman mfl. er vanlige navn her, de er etterkommere etter de som kom med skipet. Venninna mi som kun har norsk familie langt tilbake, har et slikt tysk navn. 

Anonymkode: 78462...945

• Hjerte 1
Skrevet

Spiller ingen rolle i det hele tatt.

Anonymkode: fb66f...a6a

• Liker 3
Skrevet

Det beste, ts, er å anta at det er ens personlighet, adferd, væremåte eller ens vaner fsom tiltrekker eller frastøter folk. Det er nemlig dette som før til at vi liker folk. Tenk på dine venne og din familie. Har du valgt dem fordi de har estetiske navn, pent hår, sexy rumper eller slanke lår? Nei. Du har valgt å omgåes folka du omgåes fordi det gir deg glede å omgåes dem. 

Så enkel er dating. Vær deg selv. Møt damer (eller menn). Før eller siden finner du en som får glede av å omgåes deg, og du glede av å omgåes han eller henne. Og vipps - grunnlaget for et forhold. 

Du har krøpet deg gjennom en legeutdannelse, for pokker. Bruk hjerna også i dating. 

Anonymkode: 12bd0...5c0

• Liker 5
Skrevet

Jeg har skotsk etternavn. De eneste kommentarene jeg får er enten at det er kult, eller at det er samme som flere roller i ulike tv-serier.

Men om jeg hadde møtt noen som konstant leter etter feil med seg selv, og tilogmed tror navnet eller foreldrenes fødeland kan være årsaken til at man er singel, da går jeg.

Anonymkode: 8b303...a29

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 hours ago, AnonymBruker said:

Mann 27.

Singel snart et år? Det er jo ingenting. Begynner du å analysere i de veiene allerede? Slapp av litt a. 

Endret av Blått
  • Liker 2
Skrevet

Høy, pen lege med utseendet med seg og et spennende etternavn som bonus 🥰

Vel, nå er jeg uansett for gammel for deg, men da jeg var på den alderen ville jeg muligens følt at jeg ikke hadde sjans uansett. Jeg ville gitt opp før jeg overhodet hadde prøvd, og det er jo et problem som ikke har noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 1df33...20f

• Liker 1
Skrevet

Det er hvertfall garantert ikke grunnen til at du ikke får dates. Jeg bryr meg ikke om røttene eller etternavnet til noen jeg liker 

Anonymkode: d83f3...98c

• Liker 2
Skrevet

I 1948 hadde det nok vært ugreit . 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei.

Det er faktisk en del i Norge med tyske etternavn pga et skipsforlis i 1817 utenfor Norges nest største by. Kuhn, Hilt, Rieber, Friele, Hanselman mfl. er vanlige navn her, de er etterkommere etter de som kom med skipet. Venninna mi som kun har norsk familie langt tilbake, har et slikt tysk navn. 

Anonymkode: 78462...945

Morsomt egentlig. Faren min gikk på skole i Bergen i sin ungdom, i klassen med en fyr ved etternavn Friele. Ante ikke før nå hvor navnet stammet fra! Artig info 😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mann 27.

Nei det spiller nå ingen rolle hvilken etternavn du har. Tysker eller ei. De har stort sett samme kultur som oss og du er norsk og vokst opp i Norge. Syns det er bare sexy med litt uvanlig etternavn jeg da. Er litt glade i de nederlandske navnene jeg... de med orde Van Damme eller noe i den duren...er litt svung over de i mine øyne. 

Anonymkode: 88fa0...e06

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...