Gå til innhold

Noen har bestandig uflaks med naboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som nettopp har kjøpt sin 4 leilighet på 10 år. På hver plass blir hun frustrert over naboene. 

1 Leiligheten hadde hun ett par vegg i vegg som kranglet og kona gråt mye

2 Leiligheten lå ved en fotballbanen. Hun likte ikke at unger lekte der om morgenen om helgene. Var ikke før kl 9 da. Og 1 gang i året var det cup og da snakket de i mikrofon gjennom dagen. 

3 Leiligheten var det en tenåring og mor som kranglet ofte. 

Og nå i siste leiligheten har hun en nabo som fester også og en nabo som har høylytt sex. Har hun vært max uheldig? Eller har vi vært heldig som nesten aldri opplever sånt? 

Anonymkode: a7b12...e4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt naboer som har gått i tresko på parkett. Hatt bassannlegg på fullt på alle innstillingene så selv en reklame for døve drønnet gjennom hele bygget. Folk som spilte i band og skulle slå gjennom, og derfor øvde på elgitar med ac/dc klokka 3 om natta en hvilken ukedag som helst. 

Jeg er som en magnet på gale naboer. Føler med venninna di. Sparer til å kjøpe enebolig med nok tomt til å ha noen meter til nærmeste nabo. 

Anonymkode: df99b...f8a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

2 Leiligheten lå ved en fotballbanen. Hun likte ikke at unger lekte der om morgenen om helgene. Var ikke før kl 9 da. Og 1 gang i året var det cup og da snakket de i mikrofon gjennom dagen. 

Jeg tror din venninne har mye å hente på å gjøre litt mer research. Ikke lett å vite om naboene kommer til å krangle eller ha høylytt sex, men å mene at hun er uheldig fordi hun har kjøpt leilighet ved en fotballbane og at barn leker der er jo bare dumt! 

Kanskje hun bør se seg om etter en annen type bolig?

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det er lett å ha uflaks. Og noen er sensitive for støy og lar seg lettere plage. Akkurat fotballbanen kan ikke kalles uflaks, da. Det er urimelig å forvente at den ikke blir brukt.

• Liker 5
Skrevet

Oj shit - en hel dag en gang i året hvor det ble snakket i mikrofonen? Snakk om uflaks da gitt!

Seriøst - synes ikke venninnen din har vært så innmari uheldig, ikke fått mer enn man kan regne med når man bosetter seg i tettbygde strøk.

Anonymkode: 86ff3...643

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Man må rett og slett forvente 'alt' når man bor i samme bygning som andre. Men den fotballbanen er jeg temmelig sikker på at hun så før hun kjøpte leiligheten. Og den høres ikke så veldig travel ut. Her henger ungdommer på fotballbanen langt utover natta i helgene. Spiller musikk og smugdrikker. De lager mer plagsom støy enn kidsa som kommer neste morgen.

Kan ikke komme på en eneste person som har bodd i leilighet som ikke har klaga på naboer.

Det er mer spesielt at hun flytter hver gang noe plager henne. Burde hun ikke ha skjønt nå at hun egentlig burde ha en enebolig langt uti skogen?

Anonymkode: e4c37...c6c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker det er vanlig når man flytter i leiligheter.. hun må jo finne seg noe annet, eventuelt endeleilighet helt øverst.

Vi har bodd samme plass men naboene rundt har flyttet. Den ene hadde en hund som bjeffet konstant, som de luftet rett utenfor soveromsvinduet seint på kveldene. De andre slenger så mye med dørene at ting på veggene her rister, og det høres ut som hele huset ramler når de løper i trappene. De har fest av og til, men mindre nå som de har fått x antall klager.

Vi skal grunnet dette flytte i enebolig/enderekkehus/tomannsbolig for å eliminere mest mulig irriterende naboer.

Anonymkode: 8115e...d9c

Skrevet

Skal sies at vi sikkert er irritere de også. Klager på bråket deres, men så har vi små barn og det har ikke dem. 
jeg synes det er uhørt at en 2 åring skal være våken hele natta fordi naboen skal feste.

Anonymkode: 8115e...d9c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ei venninne som nettopp har kjøpt sin 4 leilighet på 10 år. På hver plass blir hun frustrert over naboene. 

Og nå i siste leiligheten har hun en nabo som fester også og en nabo som har høylytt sex. Har hun vært max uheldig? Eller har vi vært heldig som nesten aldri opplever sånt? 

Leiligheten ved fotballbanen burde hun skjønne ikke var noe for henne.

De andre burde hun spurt megler om naboene og fått det skriftlig at de er rolige og greie. Så kunne hun hevet kjøpet da det viste seg at selger og megler løy til henne. 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare jeg som elsker bråkete naboer? Selvsagt ikke når det dreier seg om sex, da. Men sånn ellers, hva er galt med musikk,  fest, selskapeligheter, barnelyder etc? Nå skal set sies at jeg nok er naboen fra helvete. Har bråkete barn. Spiller høy musikk og synger med når jeg har barnefri. Men bor nederst så jeg aner ikke hvor mye vi plager naboene våre... 

Anonymkode: 08e89...67a

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også en sånn venninne. Tenker at når det ALLTID er naboene som er problemet så må man gå i seg selv. Man kan ikke flytte inn i et leilighetskompleks og forvente fullstendig ro. Eller hvis man bor i et byggefelt med mange eneboliger rundt må man akseptere at det er naboer som ikke gjør akkurat som man vil hele tiden. Hvis ikke man tåler det får man flytte til et småbruk langt ute i skogen med milevis til nærmeste nabo.

Anonymkode: f5dbc...5c3

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Sitat

2 Leiligheten lå ved en fotballbanen. Hun likte ikke at unger lekte der om morgenen om helgene. Var ikke før kl 9 da. Og 1 gang i året var det cup og da snakket de i mikrofon gjennom dagen. 

Denne har hun jo fullstendig 'skyld i' selv. Dersom du ikke takler lyd av barnelek på morgenen, så flytter du ikke til en leilighet med fotballbane rett på utsiden. 

Og en gang i året med mikrofon er da ingenting å klage på?? Her er det sykkelløp en gang i året tre dager, og da blir hele gata stengt ned i perioder (vi som bor her kan kjøre ut/inn). Selvsagt støyer det, men det er snakk om 3 dager i året, så det går fint. På generell basis er jeg ikke superglad i tanken på naboer på alle kanter, og derav flyttet jeg litt på utsiden av byen til en enebolig. Det høres ut som om din venninne burde flytte langt uti skogen, for hun høres ut til å ikke takle folk i det hele tatt. Og dersom hun har kjøpt 4 leiligheter, så antar jeg at hun også kunne spart til ek til enebolig dersom hun bare ventet litt lengre. 

Anonymkode: 0f80a...43d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 13.21):

Men sånn ellers, hva er galt med musikk,  fest, selskapeligheter, barnelyder etc?

I tidsrommet 8-22 må du bråke så mye du vil. Musikk og feststøy kveld og natt er derimot jævlig irriterende for alle som ikke er med på festen. 

Jeg går i sikringsskapet. 

Anonymkode: f28c3...aff

• Liker 1
Skrevet

Synes hun virker til å ha for høye forventninger om stillhet. Virker som typen som burde bodd langt ute i skogen. Klager man på idrett og bor i nærheten får man skylde seg selv for lite planlegging om lyden irriterer.

Anonymkode: ba234...492

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I tidsrommet 8-22 må du bråke så mye du vil. Musikk og feststøy kveld og natt er derimot jævlig irriterende for alle som ikke er med på festen. 

Jeg går i sikringsskapet. 

Anonymkode: f28c3...aff

Det er mange som misforstår den regelen der. Man kan bråke "nødvendig" mellom 08-22. Det vil si oppussing, vaske klær, banking i vegger, montere møbler etc. Å bråke bare fordi man vil er ikke tilatt. Man må blandt annet søke styret og få skriftlig tillatelse dersom man skal spille et instrument. I borettslaget vårt har vi hatt hele 3 naboer opp gjennom årene som har blitt kastet ut pga unødig larm, selv i tiden man "kan" bråke. Alle tre har hatt til felles at de tror de kan bråke så mye de ønsker innen gitt tid. Men, nei andre beboeres rett til ro og hvile trumfer andres rett til å bråke med vilje.

Anonymkode: ee3ec...912

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 9.39):

Virker vel mer som hun har valgt feil type bolig. Om man ønsket mest mulig ro, bør man ikke bo i blokkleilighet og gjøre research om man velger borettslag. Man bør i det hele tatt heller velge å bo litt landlig og avsides om man vil ha mest mulig ro. Det kan fort bli rimeligere også.

Selv bor jeg forsåvidt både litt landlig og avsides i en storby. Var veldig heldig med den beliggenheten, men sjekket jo ut dette nøye på forhånd.

Neste gang venninnna di vurderer å flytte bør hun nok planlegge litt bedre. Kanskje ikke dumt å sjekke ut distriktene og evt borettslagene (om hun foretrekker det) rundt forbi allerede nå om hun ikke trives. 

Det er egentlig ikke så vanskelig å sjekke ut nabolaget på stedet du skal flytte heller. Ihvertfall ikke om en har hund eller barn/barnevogn. Da tar man bare med seg hunden/barnet på tur i gata eller lekeplasser i området. Ser an folkene rundt. Eller fraværet av dem. Man får fort en ide om kulturen i et nabolag ved å spasere litt rundt i det.

Anonymkode: 8d458...e06

• Liker 1
Skrevet

Må få skryte av de fleste av mine naboer. Har da også vært bevisst på hvor jeg har kjøpt. Ikke ved siden av en fotballbane 🤣. Har gjennom 25 år eid 3-4 boliger. Har alltid vært heldig med naboer. Forrige, hadde et tre som skygget for uteplassen min. Jeg tenkte jeg skulle be naboen beskjære det. Før jeg rakk å si noe kom naboen til meg, han skulle da sage ned hele treet da han så at det skygget for meg. Ble helt målløs. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er mange som misforstår den regelen der. Man kan bråke "nødvendig" mellom 08-22. Det vil si oppussing, vaske klær, banking i vegger, montere møbler etc. Å bråke bare fordi man vil er ikke tilatt. Man må blandt annet søke styret og få skriftlig tillatelse dersom man skal spille et instrument. I borettslaget vårt har vi hatt hele 3 naboer opp gjennom årene som har blitt kastet ut pga unødig larm, selv i tiden man "kan" bråke. Alle tre har hatt til felles at de tror de kan bråke så mye de ønsker innen gitt tid. Men, nei andre beboeres rett til ro og hvile trumfer andres rett til å bråke med vilje.

Anonymkode: ee3ec...912

Man må søke skriftlig for å spille et instrument? Snakker vi om en styreleder som har et ønske om å være en diktator og bruker den arenaen han kan? Tullete!

Anonymkode: 86ff3...643

• Liker 1
Skrevet

Når alle andre rundt en er idioter så er det på tide å se seg selv i speilet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...