AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #21 Skrevet 2. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan jo være de får en Gretha Tunberg 2.0 da 🤭 Anonymkode: e72b2...913 Greta Thunberg og likesinnede er miljøsvin. På grunn av underinvesteringer i energi har verdens kullkraftverk nå blitt startet. Energimangelen startet før krigen i Ukraina. Vi er også overbefolket, og verdens befolkning øker kraftig. Så langt i dag er det født 365 000 barn. https://www.worldometers.info/world-population/ Anonymkode: c2393...1b4 1
Kakaoen Skrevet 2. oktober 2022 #22 Skrevet 2. oktober 2022 Her fikk vi barn nr 3 for et par mnd siden. De to eldste er 6 og snart 10 år. Jeg har de siste årene vært veldig usikker på om jeg egentlig var ferdig med barn eller ikke. Kvittet meg med alt av babyutstyr. Men i fjor sommer fikk jeg en oppvekker hos gyn om at jeg måtte bestemme meg for om det ble flere eller ikke. Vi dro da på ferie med et vennepar som hadde en ettåring og da kjente jeg virkelig på hvor fort de siste 5 årene hadde gått. At småbarnsfasen er jo en utrolig liten del av livet, så det skulle ikke være den som evt stoppet oss fra å få nr 3. Jeg spurte mannen og han kunne godt få en til. Så vi hoppet i det. Og har ikke angret. Svangerskapet var tungt, og fødselen var vanskelig. Men vi fikk verdens nydeligste gutt. En rolig liten godklump. Og brødrene er sååå betatt av han, og har virkelig bare vist glede (så langt) ovenfor han. Det er utrolig deilig å ha to eldre barn. De klarer gjøre mye selv, og spesielt eldstemann hjelper mye til med minsten. Gir flaske mens jeg lager middag f.eks. 😍 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #23 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan vite at man er ferdig med å få barn? Jeg har en liten familie og har alltid ønsket meg mange barn. Nå har det seg sånn at jeg blir veldig dårlig under svangerskapene og har derfor og pga. jobbsituasjon måttet ventet med å evt.få en til. Nå er barna 5 og 6 og begynner jo å bli store med tanke på aldersforskjell til en evt.tredjemann. Mannen er usikker og er i grunn med på hva enn jeg bestemmer meg for. Samtidig som han uttrykker at han er sliten av småbarnslivet og syns det er godt vi er ferdig med det. Kan si meg enig i dette samtidig som jeg også savner småbarnslivet (men en gang må man være ferdig også...). Det økonomiske går fint. Hva gjorde at dere bestemte dere for en til, eller ikke gjorde det? Anonymkode: 70e28...92e Jeg ville ventet litt hvis jeg var deg akkurat nå. Verden er i stor og uvanlig ubalanse. Mtp pp at du har to nå så vent litt med det 👍 bare ett råd fra meg. Ville ventet hvertfall 3 mnd til for og se an situasjonen som er akkurat nå. Anonymkode: 6a271...467
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #24 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg venter nr 3, er spent. Minste rekker å fylle 2 år før baby kommer. Eldste har jeg med eksmannen, hun blir 11. Anonymkode: 106d2...880
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #25 Skrevet 3. oktober 2022 On 10/2/2022 at 11:54 AM, AnonymBruker said: Med tredje verdenskrig på hell, ville jeg ha ventet til etter krigen. Anonymkode: c1031...56b På hell betyr ikke på vei, tvert imot. Anonymkode: daba1...376 2 1
Tomas77 Skrevet 3. oktober 2022 #26 Skrevet 3. oktober 2022 Fikk nummer tre for 6 uker siden. Tatt sin plass i flokken uten større problemer. Er dere der at forholdet er stabilt og eldre søsken noenlunde i vater er det verdens hyggeligste ting. Mer kos med 3 siden man er langt mer trygg og erfaren i det å ha små barn. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #27 Skrevet 3. oktober 2022 Tomas77 skrev (4 timer siden): Fikk nummer tre for 6 uker siden. Tatt sin plass i flokken uten større problemer. Er dere der at forholdet er stabilt og eldre søsken noenlunde i vater er det verdens hyggeligste ting. Mer kos med 3 siden man er langt mer trygg og erfaren i det å ha små barn. Den siste setningen du skriver er også noe jeg tenker vil gjøre tiden bedre med små barn enn tidligere. Vi har to tette fra før også og det var hektisk. Tenker vi hadde hatt mer tid til tredje nå enn da de andre var veldig små. Vi er nå 30 og det er nå andre venner begynner å få så jeg kjenner veldig på det når jeg er sammen med andre. Vi har ett stabilt forhold, har vært sammen i 12 år og har takla småbarnsperioden før veldig godt. Anonymkode: 70e28...92e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #28 Skrevet 4. oktober 2022 On 10/2/2022 at 11:54 AM, AnonymBruker said: Med tredje verdenskrig på hell, ville jeg ha ventet til etter krigen. Anonymkode: c1031...56b Om tredje verdenskrig er på hell er det vel bare å kjøre på? Anonymkode: 160c7...ab5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå