Gå til innhold

Nr. 3 eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vite at man er ferdig med å få barn? Jeg har en liten familie og har alltid ønsket meg mange barn. Nå har det seg sånn at jeg blir veldig dårlig under svangerskapene og har derfor og pga. jobbsituasjon måttet ventet med å evt.få en til. 

Nå er barna 5 og 6 og begynner jo å bli store med tanke på aldersforskjell til en evt.tredjemann. Mannen er usikker og er i grunn med på hva enn jeg bestemmer meg for. Samtidig som han uttrykker at han er sliten av småbarnslivet og syns det er godt vi er ferdig med det. Kan si meg enig i dette samtidig som jeg også savner småbarnslivet (men en gang må man være ferdig også...). 

Det økonomiske går fint. 

Hva gjorde at dere bestemte dere for en til, eller ikke gjorde det? 

Anonymkode: 70e28...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kjørt på, siden dere begge er usikre. Det sies at man vet veldig godt når man er ferdig, at man føler at familien er komplett. 
Om det er fasiten for alle det vet jeg ikke, men jeg velger å gå ut i fra det.

jeg følte meg fornøyd med 1 barn ganske lenge, nå har vi nr 2 på vei. Jeg er spent etter denne om jeg føler meg ferdig eller ikke. Jeg har jo alltid hatt et lite ønske om 3 barn, fordi jeg synes søsken er gull verdt. Det er heller ingen garanti at alle blir godt voksne så å være den ene søsknen som sitter igjen gjør så vondt i meg at jeg vil ha 3 av den grunn.

Av en eller annen grunn så ser jeg for meg 3. mann som attpåklatt fordi da er de andre store nok til å styre seg selv, de kan få beskjeder de greier å tolke og man kan på en måte nyte spedbarnstiden på nesten lik linje som med førstemann. 

Anonymkode: ec050...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg taklet svangerskap veldig dårlig. Blødde hele veien med begge. Likevel var ønske om 3 barn stort og da mellomste var 5 år,kom tredjemann. Blødde ikke i tredje svangerskap. Gikk helt fint fødsel. Tredjemann ga oss ro og glede. De to eldre barna var store nok til å klare mye selv. Jeg var i permisjon mens de startet skolen så det ga dem og oss roligere morgener og etter skole tid. Jeg tenker at hver kvinne har i hodet hvor mange barn hun ønsker. Hør på deg selv!

Anonymkode: 1558e...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn. Fikk barn tidlig, eldste er 14 år og jeg er 34. Har alltid hatt lyst på 3 barn, men med aldersforskjell på barna.. Og tanken på å ha småbarn igjen gjør at jeg er veldig usikker, mannen er også usikker. Så har ikke noen råd til deg, annet en at jeg forstår at det er et vanskelig valg 😅

Anonymkode: 14ae7...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg hadde to barn som var blitt rimelig store, men så fikk hun og mannen lyst på en til (da flere venner hadde små barn). Jeg husker enda hun fortalte meg at når babyen var født og de søvnløse nettene tok til igjen at de stod over babyen og sa: hva er det vi har gjort.

Anonymkode: 44cf1...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 barn. 6 år mellom nr 1 og 2 så 22 mnd mellom nr 2 og 3. Kjente på at vi/jeg ikke følte oss ferdig etter nr 2. 

Etter nr 3 kom føler vi oss 100% ferdig, og det er utrolig digg å kjenne på. Jeg hadde kjørt på, det er hektisk i småbarns perioden men det er bare en liten periode av livet. 

Anonymkode: 089b1...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ett vennepar som var i situasjon som dere er i nå. De sier selv at de ikke angrer, men de krangler stadig og kjefter på barna for den minste ting. 

Maser stadig om barnevakt. 

Anonymkode: 14da2...fd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan vite at man er ferdig med å få barn? Jeg har en liten familie og har alltid ønsket meg mange barn. Nå har det seg sånn at jeg blir veldig dårlig under svangerskapene og har derfor og pga. jobbsituasjon måttet ventet med å evt.få en til. 

Nå er barna 5 og 6 og begynner jo å bli store med tanke på aldersforskjell til en evt.tredjemann. Mannen er usikker og er i grunn med på hva enn jeg bestemmer meg for. Samtidig som han uttrykker at han er sliten av småbarnslivet og syns det er godt vi er ferdig med det. Kan si meg enig i dette samtidig som jeg også savner småbarnslivet (men en gang må man være ferdig også...). 

Det økonomiske går fint. 

vi valgte og få 3mann, men vi fikk Trillinger, man må bare alltid være klar over at det kan komme flere enn en og hvis man takler det, så kjør på :) nå er barna 12,snart 11 og trillingene er snart 2

Anonymkode: 0650e...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tredje verdenskrig på hell, ville jeg ha ventet til etter krigen. 

Anonymkode: c1031...56b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi har 3 barn. 6 år mellom nr 1 og 2 så 22 mnd mellom nr 2 og 3. Kjente på at vi/jeg ikke følte oss ferdig etter nr 2. 

Etter nr 3 kom føler vi oss 100% ferdig, og det er utrolig digg å kjenne på. Jeg hadde kjørt på, det er hektisk i småbarns perioden men det er bare en liten periode av livet. 

Anonymkode: 089b1...978

Må si jeg misunner deg skikkelig, jeg har 3 barn, yngste er 3 år nå og jeg har sååå lyst på en til. Eller aller helst to tette til. 

Hadde håpet at den "ferdig med babyer"-følelsen skulle komme når yngste ble litt eldre, men nei...

Anonymkode: ec713...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Some guy
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det økonomiske går fint. 

Hvis dere er i tidlig 30årene eller under, så kan tredjemannen være ok. 40ish, ikke så mye. Men barna er såpass store at tredjemannen blir ikke så mye slit. Alt avhenger av hva dere skal framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det økonomiske går fint. 

Ikke lett. 
Jeg har også lyst på tredjemann, men ulempene med et barn til er større enn fordelene, så jeg tror vi stopper med to. 
Man må tenke med hodet, ikke hjertet.

Anonymkode: dc6f8...e54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Some guy skrev (6 timer siden):

Hvis dere er i tidlig 30årene eller under, så kan tredjemannen være ok. 40ish, ikke så mye. Men barna er såpass store at tredjemannen blir ikke så mye slit. Alt avhenger av hva dere skal framover.

Vi har akkuratt blitt 30. Vi skal ikke noe spesielt framover.. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke lett. 
Jeg har også lyst på tredjemann, men ulempene med et barn til er større enn fordelene, så jeg tror vi stopper med to. 
Man må tenke med hodet, ikke hjertet.

Anonymkode: dc6f8...e54

Hvilke ulemper tenker du på? Ser noen ulemper jeg også, men vet ikke om fordelene eller ulempene et størst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ville kjørt på, siden dere begge er usikre. Det sies at man vet veldig godt når man er ferdig, at man føler at familien er komplett. 
Om det er fasiten for alle det vet jeg ikke, men jeg velger å gå ut i fra det.

jeg følte meg fornøyd med 1 barn ganske lenge, nå har vi nr 2 på vei. Jeg er spent etter denne om jeg føler meg ferdig eller ikke. Jeg har jo alltid hatt et lite ønske om 3 barn, fordi jeg synes søsken er gull verdt. Det er heller ingen garanti at alle blir godt voksne så å være den ene søsknen som sitter igjen gjør så vondt i meg at jeg vil ha 3 av den grunn.

Av en eller annen grunn så ser jeg for meg 3. mann som attpåklatt fordi da er de andre store nok til å styre seg selv, de kan få beskjeder de greier å tolke og man kan på en måte nyte spedbarnstiden på nesten lik linje som med førstemann. 

Anonymkode: ec050...815

Jeg fikk to barn på tre år når mitt første barn var 13 pr og det er ikke bare bare med en så stor aldersforskjell heller og hadde nok ikke gjort det igjen. Veldig vanskelig å tilfredsstille alle sine behov og en utrolig stor omveltning for ett stor barn å få søsken.

Anonymkode: c0ee3...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tredjemann da de to eldste var 7 og 5. Det har gått utrolig bra! Joda, noen ganger lurer man på om det var en god idé, men det tenkte vi da med nr 1 og 2 også. Utrolig deilig med babytiden med to store, det er noe helt annet enn med nr 1 der vi aldri hadde vært gjennom det før og med nr 2 der eldste fortsatt var liten. Den kjærligheten vi ser mellom søsknene er rørende, det har vært null sjalusi og minste blir dratt med på alt mulig rart. Nå føler jeg meg 100% ferdig, og blir ikke lenger nostalgisk når jeg tenker på svangerskap og fødsel. For meg var det en lite rasjonell avgjørelse å få nr tre men den var helt riktig for meg ❤️

Anonymkode: 6ade1...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få flere barn er det mest miljøfiendtlige som finnes, så vær så snill og ikke få flere

Anonymkode: a28a0...faf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å få flere barn er det mest miljøfiendtlige som finnes, så vær så snill og ikke få flere

Herregud.. 

Anonymkode: 7c657...a23

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva om de velger få et tredje barn, og det redder verden fra miljøkrisen. Det går ikke an å tenke som dette når familien virker ressurssterk 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jo være de får en Gretha Tunberg 2.0 da 🤭

Anonymkode: e72b2...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva om de velger få et tredje barn, og det redder verden fra miljøkrisen. Det går ikke an å tenke som dette når familien virker ressurssterk 

Den eneste måten å redde verden på er å få ned antallet mennesker ikke å øke det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...