AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg har funksjonsnedsettelse, og er ufør pga dette. Per i dag har jeg ikke råd til bolig OG bil, og lurer på hva jeg kan/bør gjøre… Kan selge boligen for så å leie, og ha råd til bil. Men å være syk på leiemarkedet har jeg dårlig erfaring med🙈Man skal betale blodpris, være minst mulig hjemme og aldri ha besøk😬Har perioder jeg ikke klarer å gå uten krykker, og pga store skader i rygg får jeg ikke handlet, komme meg til behandling osv. Mer sånn total isolasjon, hvis jeg ikke har bil🧐Altså, hva skal jeg velge. Og har jeg rett på TT kort eller støtte til bil? Foretrekker klart å ha min egen lille bil og være mest mulig uavhengig! Har leilighet og garasje i dag. Men ikke økonomien til bil😭 Anonymkode: 06c97...889
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Snakk med legen. Anonymkode: 8e5c9...e87 2
Boetica Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Kontakt NAV og forhør deg om regelverket rundt trygdebil.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Boetica skrev (3 minutter siden): Kontakt NAV og forhør deg om regelverket rundt trygdebil. Har lest litt på nav.no, men for meg ser det ut som det kun gis tilskudd til bil for de som er i arbeid eller under utdanning😢Sånne som meg skal vel helst ikke forlate åstedet😣Noe som igjen ikke er kjekt på leiemarkedet🙄 Anonymkode: 06c97...889
Boetica Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har lest litt på nav.no, men for meg ser det ut som det kun gis tilskudd til bil for de som er i arbeid eller under utdanning😢Sånne som meg skal vel helst ikke forlate åstedet😣Noe som igjen ikke er kjekt på leiemarkedet🙄 Anonymkode: 06c97...889 Tidligere var det også mulig å få det for å bryte en isolert tilværelse. Men regelverket kan selvsagt være endret.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 Man kan få grunnstønad til å drifte bil. Det er en del kriterier å oppfylle. Anonymkode: dc8fa...7f4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan få grunnstønad til å drifte bil. Det er en del kriterier å oppfylle. Anonymkode: dc8fa...7f4 Det var grunnstønad jeg leste om. Men siden jeg hverken er under utdannelse eller i jobb ser det dårlig ut😑 Anonymkode: 06c97...889
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Hør med en sosionom. Anonymkode: f83f0...316
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 Hør med NAV hjelpemiddelsentral? Vet en som fikk bil derfra. Men det var mye frem og tilbake for å få gjennomslag. Anonymkode: 9c041...e11
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 Mat kan du bestille på døren, søk om TT kort for å komme deg til behandling. Anonymkode: 84879...e7d 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Til behandlinger kan du be om taxi, som da går på egenandelskort og refunderes via Helfo. Grunnstønad til bil er blitt bortimot umulig å få nå, og det høres dessverre ikke ut som om du oppfyller kravene. (Er en for syk eller dårlig fungerende til å jobbe/gå på skole/være steder jevnlig er det veldig mye hjelp og støtte som bortfaller - de sykeste skal visst bare være hjemme og være syke nå 😕 ) TT-kort kan du kvalifisere til. Varier hvor bra ordningen er, og hvor lett/vanskelig det er å få rundt i landet. Sjekk info hos din kommune. Angående bolig - har du lån via vanlig bank, eller husbanken? Det er en mulighet for å søke refinansiering av boliglån hos husbanken om en står i risiko for å miste bolig og er i en sårbar gruppe. https://www.husbanken.no/kommune/startlaan/veileder-for-saksbehandling-av-startlaan/ Anonymkode: bdf80...149
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #12 Skrevet 2. oktober 2022 Egen bil får du nok antageligvis ikke støtte til, men undersøk muligheten for å få TT kort. Anonymkode: 2ad0e...946 1
Motelvibes Skrevet 2. oktober 2022 #13 Skrevet 2. oktober 2022 Ikke engang de me hjertesvikt får bil.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #14 Skrevet 2. oktober 2022 Hvordan skal vi svare hva du har rett til eller ikke? Spør nav, ikke folk på KG som er bedre vitende i alt og har bachelor i absolutt alle fag som er muligt og ha. Anonymkode: bfed0...8ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå