AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Så mange følelser på en gang, men det meste er glede og gledestårer❤️ Det var planlagt så jeg tar allerede folat. Hva annet bør jeg starte med, tenke på, gjøre nå? Lest at jeg kan dra til jordmor sånn mellom uke 8-12, det er vel ikke noe poeng å ringe med engang? Jeg burde kanskje starte med JOD, er det noe annet? Anonymkode: af296...cc5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Gratulerer så mye!!❤️ Samme her! Er 4+4 i dag😍 Jeg startet opp med folat og omega 3 for ca. 3 uker siden nå, da vi planla dette. Det eneste jeg har gjort er å ringe legen å bestille time hos han i uke 8 (det var han som anbefalte det). Utenom det så har jeg ikke gjort noen ting 😅 Jeg har ikke tatt jod, vet ikke om det er så viktig egentlig😁 Anonymkode: a0ba5...4a5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Nei så usikker på om jod trengs selv. Skal ringe å bestille legetime i morgen tenkte jeg. Jeg går fortsatt og lurer på om det er sant at jeg er gravid haha 🤣 begynte på folat i juli 😊 Anonymkode: af296...cc5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei så usikker på om jod trengs selv. Skal ringe å bestille legetime i morgen tenkte jeg. Jeg går fortsatt og lurer på om det er sant at jeg er gravid haha 🤣 begynte på folat i juli 😊 Anonymkode: af296...cc5 Hahaha samme her, ble gravid på første forsøk også, derfor føles det litt uvirkelig🤣 Skal ta en ny graviditetstest på tirsdag tror jeg og håper den viser 3+, fikk 2-3 uker på torsdag som var, så håper hCG stiger🥺🥰 Anonymkode: a0ba5...4a5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg fikk 1-2 uker idag - men det regnes jo som 4 uker med tanke på mensen ++ Her ble vi gravide på 2 runde til min overraskelse. Så får meg at det ville ta litt lenger tid 🥰 Anonymkode: af296...cc5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg tok folat, vitamin D og tran sist, denne gangen tar jeg det samme men jern i tillegg da jeg kjente på kroppen at jeg hadde behov for det. Sist hadde jeg legetime i uke 12, deretter fulgte jeg vanlig oppfølging. Jeg tok det hos jordmor da legen er altfor travel, og kommer til å gjøre det samme denne gangen. Så jeg kontakter jordmor før uke 20 en gang. Det er litt standby den første halvdelen av svangerskapet. Blodprøver uke 12 og ultralyd er vel det eneste «planlagte» utenom dette så blir det ved behov. Noen går oftere til jordmor, eller har plager som trenger legebesøk. Jeg kjenner selv at jeg vil få behov for fysioterapeut etterhvert blant annet. Gratulerer og lykke til! Anonymkode: d1818...439
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gratulerer så mye!!❤️ Samme her! Er 4+4 i dag😍 Jeg startet opp med folat og omega 3 for ca. 3 uker siden nå, da vi planla dette. Det eneste jeg har gjort er å ringe legen å bestille time hos han i uke 8 (det var han som anbefalte det). Utenom det så har jeg ikke gjort noen ting 😅 Jeg har ikke tatt jod, vet ikke om det er så viktig egentlig😁 Anonymkode: a0ba5...4a5 Jod er veldig viktig for hjernens utvikling, så det synes jeg du skal ta. Det bør helst tas lenge før man blir gravid også. Anonymkode: 8c424...113
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jod er veldig viktig for hjernens utvikling, så det synes jeg du skal ta. Det bør helst tas lenge før man blir gravid også. Anonymkode: 8c424...113 Jeg leste nettopp at man kan få nok jod gjennom melk og generelt meieriprodukter, jeg drikker mye melk så tror kanskje det holder for meg?🤔😁 Anonymkode: a0ba5...4a5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Prøvd i over 3 år, er også i uke 4 i nå. Anonymkode: a5f24...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå