Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat vært på en internasjonal fagkonferanse. 

Jeg er i sjokk. Disse utenlandske kvinnene ser faen meg ut til å akseptere å blindet på som annenrangs mennesker. De finner seg stille i det og stiller ingen spørsmålstegn. Han ene Keynote speakeren sto regelrett og tok all ære for noe vi alle vet at han ikke engang jobber med. Samtidig sitter de to dyktige kvinnene fra samme departement der og hører på.
 presentasjonen hans er under par, ingen nye data, dårlig presentasjonsteknikk, ingen god foreleser, forferdelig akksent, dårlig engels……forferdelig.

Han kan så ikke svare på spørsmål eller ta i på diskusjon om noe som er viltig å avklare før forskningen går videre innen feltet, har ingenting å komme med (bortsett fra sin penis og franske arroganse da). Jeg (norsk kvinne) stiller han et faglig spørsmål om innholdet (han vet at jeg forsker på det samme som han) og da mansplainer han meg herifra til himmelen og ingen. Absolutt ingen arresterer ham.ingen sier noe som helst. Han presenterer mine forskningsfunn som om det var han selv som hadde kommet frem til disse konklusjonene. Mine spørsmål, som er høyst relevante avfeier han som mer eller mindre irrelevante til tross for at han og hele salen vet at dette kan jeg 100 ganger bedre enn ham. 

jeg spyr!!!

beklager, men jeg måtte bare få det ut.

hvordan holder franske kvinner ut med disse drittsekkene? Jeg får fnatt! 

Anonymkode: b31d3...10b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at du generaliserer i overskriften din, det får deg til å høres ordentlig profesjonell ut.

Anonymkode: 56fda...06b

• Nyttig 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Fint at du generaliserer i overskriften din, det får deg til å høres ordentlig profesjonell ut.

Anonymkode: 56fda...06b

Tror ikke kvinner kommer unna med slik oppførsel. Så ja, jeg generaliserer. 

Anonymkode: b31d3...10b

Skrevet

Jeg var på en fransk konferanse tidligere i år, og reagerte ikke på dette. Mulig fordi mange av foredragsholderne ikke var franske? Men at Frankrike er patriarkalsk så det holder er ikke akkurat noe nytt. 

Anonymkode: 97348...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...