AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Potensiell trigger alarm. Og rotete skrevet. Har diagnose, shizotyp lidelse, men tror det absolutt er ocd holy macaroni. Har gått til psykolog flere ganger, hos ulike behandlere, men det er rundt 5 år siden sist. Fikk aldri behandling for noe, føler heller ikke det hjalp. Men er for at man skal gå til psykolog om man trenger hjelp. Problemet er at jeg ikke ser håpet. I år har jeg blitt mye verre, og er redd for å spise og enda mer redd for å gå ut av huset, selv sammen men andre. Spise angsten gikk fra at jeg ikke spiste og drakk til at jeg klarte å gå opp i vekt igjen. Men nå når det er mørkt ute, begynner det å bli som den gangen igjen. Tørr ikke drikke fra et glass vann om jeg setter det ifra meg og går til en annet rom, for når jeg kommer tilbake stoler jeg ikke på at det er glasset jeg nettopp drakk fra, og at det ikke er farlig vann som har stått i dagesvis, selv når jeg ser jo, det er det eneste glasset som blir brukt i huset. Hjernen så mange små ting som nylig blir flere og flere. Skal snart flytte for meg selv for første gang i mitt liv. Er sent i 20 årene. Og samboeren min har vært min eneste trygghet. Sånn jeg er trygg, folk er snille, men dere skjønner. Han er den eneste jeg tørr å være sårbar, synlig og ærlig med. Tørr ikke utrykke redsel med noen andre. Men ja, skal flytte for meg selv, og per dags dato stoler jeg ikke på sansene mine, på at jeg vil klare å spise, at ytterdøren er lukket, om jeg er ren, om det renner vann fra springen, at jeg vil komme meg fra A til B uten at noe forferdelig vil skje. Å vet ikke hva jeg skal gjøre. Tror dere det vil hjelpe å gå til psykolog? Rart å tenke på at for 10 år siden var jeg så fri. Jeg vasket hendene som en normal person. Jeg spiste en brødskive om jeg ville. Gikk til butikken om jeg måtte. Tok i et dørhåndtak(ble redd for det før korona) Hoff 😭 Anonymkode: a5f78...251 1
Rosakatt Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Oi det ble lagt ut, uten at jeg ble ferdig, fikk rettet, i det hele tatt bestemt meg om jeg skulle publisere Jaja
Maestro Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Ville absolutt hatt en psykolog i ryggen ang flytting! Altså en person som følger deg opp og hjelper deg 🧡 Jeg sleit med og kjenne sansene mine under psykose perioden min som var kjempe lenge. Ikke kjente jeg at jeg var sulten eller tørst, ikke trøtt eller våken(helt til jeg var på vei ut av suppa og var deprimert og fikk sovehodet. Var våken men føltes ut som hjernen sov. Pga den var sliten og tvang seg og hvile selvom jeg var våken👀😳 dvalemodus rett og slett) Og kjenne og bruke sansene kommer ikke tilbake av seg selv. Jeg brukte en og en halv evighet på mat før. Kjenne lukt, smak, er det godt? Hva er godt med maten? Alt måtte øves inn på nytt - i en alder av 25. Så finn deg en god og trygg person som kan hjelpe deg 🧡🧡
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå