Gå til innhold

ex-kjæresten til typen min terroriserer meg på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg har opplevd nå den siste måneden at exen til typen min driver å sender meg meldinger på nett fra falske profiler på instagram og epost. 
Jeg syntes dette begynner å bli svært ubehagelig. Da hun også har sendt meldinger til typen min fra falsk profil. 
Det meste går i at hun beskylder han i å være utro med andre jenter. Jeg har en god dialog med kjæresten min om dette.
Det er snart 3 år siden han gjorde det slutt med henne, da hun var utro med broren til typen min og hun ble kasta ut. 
Det er slutt mellom de også nå, og broren blir også terrorisert. 
Exen har også fått seg ny type igjen. 

Vi vurderer å anmelde dette. 

Jeg vil ikke virke naiv men jeg er ganske sikker på at typen min ikke har vært utro mot meg. Tror ikke det er en grunnmur for disse anklagene. Han ga meg faktisk telefonen hans frivillig slik at jeg kunne se selv at han ikke snakket med noen. Men det er klart at han kan ha slettet meldingene. Jeg vet ikke. Men jeg velger å stole på han til det motsatte er bevist. 
Men jeg er litt redd for at exen skal få til at vi gjør det slutt fordi det blir for mye. Det virker som om hun jobber for at vi ikke skal ha det bra. 
Hun virker veldig sjalu og ha kontroll over oss. Vi har også opplevd at hun og typen hennes har kjørt rundt der vi bor. Og hun har fått andre til å snoke rundt. 

Er det noen som har noen tips og råd for hva vi kan gjøre. Da dette egentlig har begynt å gå for langt. 

Anonymkode: da962...7be

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet, de kan bistå. 

Anonymkode: b2373...644

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor åpner du/godtar du meldinger fra ukjente? Ha lukket profil og kun la venner eller venners venner sende deg meldinger. Sånne personer må skjønne at de ikke kommer noen vei. Så overse alt!

Politiet kommer ikke til å gjøre noe, med mindre det kommer alvorlige vold eller draps trusler. Selv da vil det ta tid før en slik sak blir prioritert, desverre. 

• Liker 4
Skrevet
Troyamin skrev (5 minutter siden):

Politiet kommer ikke til å gjøre noe, med mindre det kommer alvorlige vold eller draps trusler. Selv da vil det ta tid før en slik sak blir prioritert, desverre. 

Det er bare tull og tøys, jeg har fått hjelp i lignende sak som TS.

Men du må gjøre dette, TS; 

Troyamin skrev (6 minutter siden):

Ha lukket profil og kun la venner eller venners venner sende deg meldinger.

Dersom det da tar slutt, trenger ikke politiet å gjøre noe. 

Anonymkode: 33fc6...bbd

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Troyamin said:

Men hvorfor åpner du/godtar du meldinger fra ukjente? Ha lukket profil og kun la venner eller venners venner sende deg meldinger. Sånne personer må skjønne at de ikke kommer noen vei. Så overse alt!

Meldingene har tikket inn på instagram og seneste på mail. Men vedkommende har ikke fått noen som helst form for reaksjon/ respons, med et håp om at det ikke er så interessant å sende disse meldingene når vedkommende ikke får den responsen som er ønsket. 
Jeg har faktisk tenkt at politiet ikke kommer til å gjøre noe da det ikke har vært som du sier alvorlige vold eller draps truseler. 
Kun anklager om utroskap som jeg oppfatter som sjalusi fra vedkommendes side. 
Men vurderingen om å anmelde er helt klart der, da det er en form for trakassering som blir begått når vedkommende holder på sånn. 

Skrevet
Sunflower1995 skrev (Akkurat nå):

Men vurderingen om å anmelde er helt klart der, da det er en form for trakassering som blir begått når vedkommende holder på sånn. 

Du får ikke anmeldt om du ikke har gjort noen tiltak for å stoppe dette, som å ha lukket profil. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du får ikke anmeldt om du ikke har gjort noen tiltak for å stoppe dette, som å ha lukket profil. 

Jeg har alltid hatt lukkede profiler. Men tro det eller ei men det går faktisk an å sende meldinger selv om profil er lukket. Hvis man vet hvor man skal trykke selvfølgelig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er bare tull og tøys, jeg har fått hjelp i lignende sak som TS.

Men du må gjøre dette, TS; 

Dersom det da tar slutt, trenger ikke politiet å gjøre noe. 

Og jeg har vært pårørende til noen som fikk drapstrusler og politiet ville vente og se an om det kom flere.

Sunflower1995 skrev (12 minutter siden):

Meldingene har tikket inn på instagram og seneste på mail. Men vedkommende har ikke fått noen som helst form for reaksjon/ respons, med et håp om at det ikke er så interessant å sende disse meldingene når vedkommende ikke får den responsen som er ønsket. 
Jeg har faktisk tenkt at politiet ikke kommer til å gjøre noe da det ikke har vært som du sier alvorlige vold eller draps truseler. 
Kun anklager om utroskap som jeg oppfatter som sjalusi fra vedkommendes side. 

På Instagram er det bare å ikke godta meldingene og så blokkere. På mail er det også bare å blokkere. Det vil gå over, men det krever jo at det ikke vises at dere leser meldingene som tikker inn.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

En grunnmur faktisk 😅

Anonymkode: 9244c...984

• Liker 2
Skrevet

Blokker henne.

Anonymkode: 801d3...c4a

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt en prat med politiet og bedt om råd. Jeg fikk veldig gode råd fra dem (ikke tilsvarende sak, men handlet om uønskede henvendelser og å ikke få fred). Rådene hjalp på situasjonen også faktisk, det ble bedre.

De tilbød seg også å gjøre tiltak for meg. Men jeg valgte å forsøke de tiltakene de rådet meg til å gjøre selv først. 

Når det gjelder det med lukkede profiler så fins det ulike årsaker til at enkelte har åpne profiler. Jeg har det. Jeg fikk likefullt hjelp av politiet, de spurte ikke engang om det.

• Nyttig 2
Skrevet

En gang utro alltid utro. Hør på eksen ellers kommer du til å angre på at du ikke gjorde det

Anonymkode: 40f86...202

Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

En gang utro alltid utro. Hør på eksen ellers kommer du til å angre på at du ikke gjorde det

Nå skal det sies at det var eksen som var utro mot han… men okei! 

Endret av Sunflower1995
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe som helst som tilsier at den gale stalker eksen snakker sant da?

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, Hippogriff said:

Jeg ville tatt en prat med politiet og bedt om råd. Jeg fikk veldig gode råd fra dem (ikke tilsvarende sak, men handlet om uønskede henvendelser og å ikke få fred). Rådene hjalp på situasjonen også faktisk, det ble bedre.

De tilbød seg også å gjøre tiltak for meg. Men jeg valgte å forsøke de tiltakene de rådet meg til å gjøre selv først. 

Når det gjelder det med lukkede profiler så fins det ulike årsaker til at enkelte har åpne profiler. Jeg har det. Jeg fikk likefullt hjelp av politiet, de spurte ikke engang om det.

Takk :)  politiet skal kontaktes 

Skrevet
1 hour ago, minister-mio said:

Er det noe som helst som tilsier at den gale stalker eksen snakker sant da?

Jeg er ganske trygg på at det som hu kommer med er bare bullshit. Kall meg gjerne naiv, men man kommer ikke særlig langt i livet hvis man ikke klarer å stole på partneren sin. Og han har heller ikke gitt meg noe grunn til bekymring 

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...