Gå til innhold

Ble tatt på av broren mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et utrolig godt forhold til min bror. Han var en av de jeg følte jeg kunne stole på mest. Så hendte det. Han tok på meg steder en bror ikke skal ta på søsteren sin. Han løftet haken min opp, ‘’jeg er kåt, er du kåt?’’ . Jeg bare ristet på hodet. Jeg hadde fryst helt. Hånden hans ble plassert på innsiden av låret mitt og han forsøkte og kysse meg. 
Klumpen i halsen har aldri vært vondere. Min storebror var ikke den samme. 

nei, jeg ble ikke voldtatt. Men har jeg fortsatt grunn til at jeg er leimeg?Fortsatt en grunn til at jeg er redd?

takk for svar.

Anonymkode: b6558...03c

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde et utrolig godt forhold til min bror. Han var en av de jeg følte jeg kunne stole på mest. Så hendte det. Han tok på meg steder en bror ikke skal ta på søsteren sin. Han løftet haken min opp, ‘’jeg er kåt, er du kåt?’’ . Jeg bare ristet på hodet. Jeg hadde fryst helt. Hånden hans ble plassert på innsiden av låret mitt og han forsøkte og kysse meg. 
Klumpen i halsen har aldri vært vondere. Min storebror var ikke den samme. 

nei, jeg ble ikke voldtatt. Men har jeg fortsatt grunn til at jeg er leimeg?Fortsatt en grunn til at jeg er redd?

takk for svar.

Hvor gammel er du og bor du hjemme sammen med broren din? Broren din gikk langt over streken og dette han gjorde evar var faktisk et seksuelt overgrep selv om han ikke gikk lengre. Godt han ga seg og håper det aldri skjer igjen. Antagelig har han ødelagt båndet deres for alltid.

Er du under 18 år, ville jeg rådet det til å snakke med helsestasjonen/helsesykepleier. Der vil du få videre tilbud om samtaler og støtte og du trenger det.

Du må tenke på om du vil si noe til foreldrene dine. Antagelig vil helsesykepleier råde deg videre her. Men skjer det igjen må du fortelle det. Det ødelegger deg om det får fortsette.

Men først og fremst må vi bare håpe at dette var et engangstilfelle. Uansett hvor ødeleggende det var.

Anonymkode: 05108...5fc

• Liker 2
Skrevet

Dette var veldig galt, og ulovlig av din bror. Du har god grunn til å være lei deg, dette var et enormt tillitsbrudd. 

Det kan være lurt å prate med noen:

"Det er etablert flere offentlige incestsentere hvor ofre og pårørende kan få hjelp. Landsdekkende telefon for incest- og seksuelt misbrukte er gratis og døgnåpen: 800 57 000"

Anonymkode: fcb12...90a

• Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du og bor du hjemme sammen med broren din? Broren din gikk langt over streken og dette han gjorde evar var faktisk et seksuelt overgrep selv om han ikke gikk lengre. Godt han ga seg og håper det aldri skjer igjen. Antagelig har han ødelagt båndet deres for alltid.

Er du under 18 år, ville jeg rådet det til å snakke med helsestasjonen/helsesykepleier. Der vil du få videre tilbud om samtaler og støtte og du trenger det.

Du må tenke på om du vil si noe til foreldrene dine. Antagelig vil helsesykepleier råde deg videre her. Men skjer det igjen må du fortelle det. Det ødelegger deg om det får fortsette.

Men først og fremst må vi bare håpe at dette var et engangstilfelle. Uansett hvor ødeleggende det var.

Anonymkode: 05108...5fc

Jeg er 15 år og broren min er 19. Det er en liten stund siden, og jeg har trodd at jeg var over det lenge, men jeg merker nå at det har gått skikkelig inn på meg

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er 15 år og broren min er 19. Det er en liten stund siden, og jeg har trodd at jeg var over det lenge, men jeg merker nå at det har gått skikkelig inn på meg

Du må snakke med noen om det og få hjelp. Og broren din trenger nok også hjelp.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva med å snakke med helsesykepleier på skolen din? Eller på HFU? Skjønner at det kan være veldig ubehagelig og ta opp noe sånt, men helsesykepleier er der for å kunne hjelpe deg ❤ Dinutvei.no har også en hjelpetelefon for ofre for seksuelt misbrukte: 800 57 000. 

https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/hjelpetelefonen-seksuelt-misbrukte/

Anonymkode: 6c86f...061

• Nyttig 2
Skrevet

Du må fortelle foreldrene dine om dette. Din bror er syk!

Anonymkode: aa2bd...027

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du må aldri være alene med broren din igjen. Fortell foreldrene dine om dette!

Endret av Embla Othea
  • Nyttig 3
Skrevet

Du må fortelle det til foreldrene dine og vær tydelig på at han aldri må få være alene med barn/ungdom. 

Anonymkode: 83c45...544

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Men har jeg fortsatt grunn til at jeg er leimeg?Fortsatt en grunn til at jeg er redd?

Ja, du har fortsatt grunn til å være lei deg og redd! Reaksjonene dine er helt normale.

For du opplevde at en i nær familie, en du hadde tillit til, misbrukte din tillit og prøvde å forgripe seg på deg. Å utsettes for slikt fra en av sine nærmeste, oppleves mye mer ødeleggende enn om det var en tilfeldig fremmed.

Anonymkode: 394ab...8bc

• Liker 2
Skrevet

Hei, kjære deg ❤️ Du er nødt til å prate med noen om dette. Dette er IKKE greit. Reaksjonene du kjenner på nå, er helt vanlig. Du trenger hjelp til å bearbeide dette, og si ifra til voksne slik at han ikke gjør dette med andre barn og ungdom. 

Ta kontakt med helsesykepleier på skolen, helsestasjonen for ungdom eller ring til Alarmtelefonen for barn og unge (tlf: 116 111) eller Landsdekkene telefon for incest- og seksuelt misbrukte, og deres pårørende (tlf: 800 57 000). 

Jeg har selv opplevd å bli utsatt for incest av min bror, da jeg var på din alder.

Anonymkode: 6e07d...63c

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...