AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Vi er enige om at vi skal gifte oss før vi flytter sammen. Nå har vi begynt å kikke på boliger og har ordnet finansieringsbevis i bankes slik at vi kan by på bolig. Hvordan kan jeg «minne ham på» å fri selv? Han sa tidligere i forholdet (da vi begynte å bli seriøse) at han gledet seg til dagen han skulle gå ned på kne for meg… Men ingenting skjer??? Anonymkode: 49cc0...22d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du igjen? Anonymkode: cb6ed...595 Igjen? Anonymkode: 49cc0...22d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Dere har jo allerede blitt enige om å gifte dere, altså er "frieriet" allerede unnagjort. Anonymkode: 561c4...578 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dere har jo allerede blitt enige om å gifte dere, altså er "frieriet" allerede unnagjort. Anonymkode: 561c4...578 Det er ingen av oss som har fridd, så er ikke enig med deg der🙃 ts Anonymkode: 49cc0...22d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 Du kan fri selv. Det er året 2022 Anonymkode: cb6ed...595 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan fri selv. Det er året 2022 Anonymkode: cb6ed...595 Fullt klar over det. Ønsker ikke å fri selv, vil at han skal gjøre det han sa at han skulle innledningsvis i forholdet. ts Anonymkode: 49cc0...22d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg ville aldri ha presset på angående noe sånt. Hvis han ikke er der at han ønsker å gifte seg, så blir det bare tull med hinting eller krav. Tror jeg ville tatt en titt på forholdet for å se om det kan være noen spesiell grunn for at han ikke ønsker mer forpliktelse. Og det går alltids an å snakke sammen, høre om han ikke har de samme følelsene som før, hva han tenker om et giftemål. Synes man burde være såpass åpne mot hverandre. Anonymkode: 617b0...03a 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ingen av oss som har fridd, så er ikke enig med deg der🙃 ts Anonymkode: 49cc0...22d Så dere er ikke enige om at dere skal gifte dere? Anonymkode: 561c4...578 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 Anbefaler å bo sammen en god stund før giftemål.. bare et sånn lite tips.. Anonymkode: 5a327...8c3 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Det blir jo veldig merkelig å fri, etter at man først er enige? Er det ikke bare å ta opp temaet dato? I og med at boligkjøp er såpass nært forestående. Anonymkode: 0b1fe...55f 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #12 Skrevet 2. oktober 2022 Vil du virkelig gifte deg med en som må "tvinges" til å fri?🤔 Anonymkode: 5c498...80a 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #13 Skrevet 2. oktober 2022 Hvis dere er enige om å gifte dere, har dere jo fridd til hverandre. Så nå trenger dere bare sette en dato og søke attest. Anonymkode: 31925...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #14 Skrevet 2. oktober 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Vi er enige om at vi skal gifte oss før vi flytter sammen. Nå har vi begynt å kikke på boliger og har ordnet finansieringsbevis i bankes slik at vi kan by på bolig. Hvordan kan jeg «minne ham på» å fri selv? Han sa tidligere i forholdet (da vi begynte å bli seriøse) at han gledet seg til dagen han skulle gå ned på kne for meg… Men ingenting skjer??? Anonymkode: 49cc0...22d Med mindre planen er å kjøpe en bolig uten å flytte inn i den sammen, så kommuniserer du med dine handlinger at ekteskap ikke lenger er en betingelse for samboerskap. Uansett hva noen sa for 38 måneder siden. Gift er enten/eller. Du er ikke gift. Du er ikke engang forlovet. Hvorfor har du ordnet finansieringsbevis, hvis det er uaktuelt å flytte inn sammen uten å være gift? Man kan ikke klandre ham for å tro det ikke lenger er et ufravikelig krav. Hvis det var ham som var pådriver for å se på boliger, burde du ha presisert at du gjerne ville se, men at boligkjøp fortsatt er uaktuelt før ekteskap. Anonymkode: c07a6...a52 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #15 Skrevet 2. oktober 2022 Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva "enige" egentlig betyr. Godt inn i forholdet ble jeg og mannen enige om å gifte oss. Derfra tok jo begge opp temaet ganske raskt igjen, alt fra å sette dato, til å bestille papirer. Da var vi jo forlovet. Men tidlig i forholdet snakket vi jo løst og fast om ting. Tror han hadde klikket om jeg nå holdt meg ansvarlig for alt som ble sagt den gangen vi drømte om fremtiden (og motsatt, selvfølgelig) Det var frierier (som jeg egentlig var i mot når jeg ble mer moden), når man skal ha barn (det skjer jo aldri slik man planlegger), drøm om enebolig og grønsakshage (nope..etter å ha prøvd meg på litt dyrking), og mye mer.. Tror vi til og med fablet om hund på et tidspunkt, og endte opp med katt... Anonymkode: 0b1fe...55f 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #16 Skrevet 2. oktober 2022 Er bare å si det som det er... "Det er nok litt tidlig begynne se etter bolig å be på om finansieringsbevis nå, vi er jo enig om å være gift først" Anonymkode: b8a9d...b43 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå