Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at det er et problem i kollektivet jeg bor i. Vi er 4 gutter som bor sammen. Han ene får besøk av mammaen sin 1 gang i uka og hun snoker rundt. Jeg synes ikke det er greit at mammaen hans kommer ofte på besøk.

Noen som har tips til hva vi bør gjøre? 

Anonymkode: e6718...501

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du eget rom som hun snoker i?

Anonymkode: 5c406...0f5

Skrevet

Dere bør ha jevnlige møter for å ta opp sånne problemer. Kanskje han synes også at det ikke er greit at hun kommer, men så tørr han ikke si noe til henne. Kanskje lettere å si at dere ikke liker det

Anonymkode: 6a086...59f

• Liker 4
Skrevet

Arranger et møte.

• Liker 3
Skrevet

Mammaen hans snoker i alle soverommene, noe som er meget slitsomt for alle sammen. Vi får prøve å ha et møte for å ordne opp i dette. Jeg synes ikke det er normalt med så mye besøk. 

• Liker 1
Skrevet

Med hvilken begrunnelse går hun inn på andre menneskers soverom?
Hadde jeg fått en ubuden gjest snokende inn på mitt soverom ville jeg først blitt så paff at jeg ikke helt hadde visst hvordan jeg skulle reagere. 
Andre gang derimot, Gud hjelpe det mennesket om vedkommende hadde forsøkt seg på noe sånt igjen! :rasende:

Anonymkode: 4c9f4...5a3

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor har dere ikke nøkkel til deres egne rom? Det hadde vi. Dette bør du også ta opp med de andre som du bor sammen med. Viktig med god kommunikasjon når man bor i kollektiv.

Anonymkode: bec12...2f1

• Liker 2
Skrevet

Du får gi beskjed til han, så kan han overføre beskjeden. Heng en lapp på døra hvor det står at uvelkomne er forbudt, bank på osv. Eller bare lås den, enkelt og greit. Hvis du ikke har universalnøkkel kan du låse den med en saks. 

Hvis han er avhengig av å se moren sin såpass ofte får han dra på besøk til henne, hadde selv blitt stresset av det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mammaen hans snoker i alle soverommene, noe som er meget slitsomt for alle sammen. Vi får prøve å ha et møte for å ordne opp i dette. Jeg synes ikke det er normalt med så mye besøk. 

Noe så frekt! Hun har selvfølgelig ingen rett til å gå inn i deres rom! Her må kompisen si ifra til moren sin, eller ikke ha besøk av henne. 

• Liker 1
Skrevet

hun må vel virkelig mangle en del "sosiale antenner" hvis hun overhodet ikke ser noe som helst "problemer" med denne oppførselen. 

:bond:               

Anonymkode: 1c79c...f7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 11.58):

Fy søren så frekt. Dere må låse de private rommene deres, hun moren er jo ikke helt god. 

Anonymkode: abf6a...e39

Skrevet

Sett inn sikkerhetsnøkkel når du ikke er der. Koster ca 200 kr.

Anonymkode: 1eff3...2a6

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke lov til å gå inn på personlige soverom - det hadde jeg sagt til moren på egenhånd uten problemer.

Hva sier leiekontrakt om besøk?

Anonymkode: 163a8...6d4

• Liker 1
Skrevet

Pass på å være der neste gang, og så sier du "Ikke gå inn på andre rom enn sønnen din sitt".

Anonymkode: 83ca5...725

Skrevet

Veldig spesielt av både mor og sønn. Sønnen virker jo å tillate at moren snoker? Hvorfor snoker hun? Ser hun etter noe? Eller er det mer bare for å se hvordan dere andre har det på rommene? 

Jeg hadde gitt klar beskjed til han. "Syns du det er ok å la din mor gå rundt å snoke på våres, private rom?". 

Også må dere ha et møte hvor dere diskuterer besøk. Når er det ok med besøk? Hvor ofte? Hvor skal besøke oppholde seg? Hvem? F.eks er noen i mot at kjærester overnatter ofte da de ikke betaler leie. 

Anonymkode: 7c902...bbb

Skrevet

Ligg en oppblåsbar dukke, samt litt annet sexleketøy fremme slik at hun umulig kan unngå å se det🤷‍♀️🙈

Anonymkode: 1d805...4d8

Skrevet

En liten update her: 

Da har vi hatt en liten samtale angående dette problemet. Han fortalte at det var ubehagelig med alle de besøkene, men at han ikke tør å si ifra. Han sa også at hun var veldig dominerende og kontrollerende. I tillegg ble vi enige om at besøk skal avtales på forhånd av alle i kollektivet, samt at familie ikke kan komme på besøk. Jeg påpekte også at det var ulovlig å snoke på andre folk sine rom. 

Nå håper jeg at dette kommer til å fungere. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

det kan jo være en lettelse for han at dere tok det opp, for nå kan han si til moren "de ANDRE vil ikke at du skal komme så mye på besøk"- så slipper han å være den som må si- JEG vil ikke du skal komme så mye på besøk.

uansett dårlig folkeskikk av henne å snoke. det er absolutt ikke greit.

Anonymkode: ec531...2dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...