AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Del Skrevet 1. oktober 2022 Tenker på donasjoner og slikt. SOS, Redd Barna, Røde Kors osv. Zakkeus for eksempel ble priset for å være en rik mann som ga halvparten av det han hadde. "ikke at jeg vil gå så langt" men bare lurer litt på det? Jeg donerer i måneden til Redd Barna blant annet. Anonymkode: 15368...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Del Skrevet 1. oktober 2022 Ja faktisk. ut i fra det nye testamentet så forsto jeg det slik at dem rike har det vanskeligt for å komme til himmelen pga dem ikke gir til dem fattige, det står at rike kommer sist i himmelen og sliter mest. rikdom skal bli satt pris på ved å gi til dem fattige. Anonymkode: 36cbb...a49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Del Skrevet 1. oktober 2022 For it is easier for a camel to go through the eye of a needle than for a rich person to enter the kingdom of God. Sell your possessions, and give to the needy. Provide yourselves with moneybags that do not grow old, with a treasure in the heavens that does not fail, where no thief approaches and no moth destroys. Whoever is generous to the poor lends to the Lord, and he will repay him for his deed Anonymkode: 36cbb...a49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 1. oktober 2022 #4 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenker på donasjoner og slikt. SOS, Redd Barna, Røde Kors osv. Zakkeus for eksempel ble priset for å være en rik mann som ga halvparten av det han hadde. "ikke at jeg vil gå så langt" men bare lurer litt på det? Jeg donerer i måneden til Redd Barna blant annet. Anonymkode: 15368...82b Både kristendom og islam sier jo rik du er, og jo mer mektig du er, jo mer kreves for at du skal komme til himmelen. Å være rik er egentlig en prøvelse fordi da blir man testet om man har stort nok hjerte til å gi. Å være leder for ett land er også prøvelse. Det kreves at du skal da bruke makten din riktig. Det vil i utgangspunktet være enklere for en fattig å komme til himmelen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 1. oktober 2022 #5 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja faktisk. ut i fra det nye testamentet så forsto jeg det slik at dem rike har det vanskeligt for å komme til himmelen pga dem ikke gir til dem fattige, det står at rike kommer sist i himmelen og sliter mest. rikdom skal bli satt pris på ved å gi til dem fattige. Anonymkode: 36cbb...a49 Same but different. I islam er det pålagt å «skatte» 2.5% årlig. Regnet ut fra verdien av all formue (enten det er penger i banken, gull, eiendom osv). Pengene må gis til de som regnes som fattige. i tillegg til dette er det nøye oppfordret til å dele hele tiden med de som trenger det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #6 Del Skrevet 1. oktober 2022 Akryl skrev (Akkurat nå): Både kristendom og islam sier jo rik du er, og jo mer mektig du er, jo mer kreves for at du skal komme til himmelen. Å være rik er egentlig en prøvelse fordi da blir man testet om man har stort nok hjerte til å gi. Å være leder for ett land er også prøvelse. Det kreves at du skal da bruke makten din riktig. Det vil i utgangspunktet være enklere for en fattig å komme til himmelen. Så for eksempel. Bill Gates gir donasjoner og medisiner. Vil du si han er et bra eksempel på en rik mann som gir? Anonymkode: 15368...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Del Skrevet 1. oktober 2022 Hvis jeg var deg ville jeg hjulpet folk personligt med pengene. Det å gi til redd barna osv er en fin gjerning det og, men det er ikke slik at alle pengene alltid kommer det det burde. Kanskje donere og hjelpe folk selv også. Anonymkode: 36cbb...a49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis jeg var deg ville jeg hjulpet folk personligt med pengene. Det å gi til redd barna osv er en fin gjerning det og, men det er ikke slik at alle pengene alltid kommer det det burde. Kanskje donere og hjelpe folk selv også. Anonymkode: 36cbb...a49 Tror det er mer. Selv om det er en løgn så vil jeg tro at det blir brukt for det rette. Vil bare ikke lage konspirasjoner hvis det faktisk kan hjelpe. Men å hjelpe folk personlig kan jeg alltid gjøre når som helst Anonymkode: 15368...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så for eksempel. Bill Gates gir donasjoner og medisiner. Vil du si han er et bra eksempel på en rik mann som gir? Anonymkode: 15368...82b Nei. Derfor er det ikke bra nok å bare blindt donere på den måten for din egen samvittighet og latskap. Gjør det og hjelp dem rundt deg samtidig, da snakker vi! Anonymkode: 36cbb...a49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #10 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Derfor er det ikke bra nok å bare blindt donere på den måten for din egen samvittighet og latskap. Gjør det og hjelp dem rundt deg samtidig, da snakker vi! Anonymkode: 36cbb...a49 Ja men hva om det er en unnskyldning for å ikke gjøre noe som helst? Hvis man tror at øgler styrer verden så blir man jo bare selv egen og grådig?. Altså så lenge de er faste organisasjoner med det målet så tviler jeg på at de er så skitne for å gjøre det til sin egen fordel Anonymkode: 15368...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #11 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Derfor er det ikke bra nok å bare blindt donere på den måten for din egen samvittighet og latskap. Gjør det og hjelp dem rundt deg samtidig, da snakker vi! Anonymkode: 36cbb...a49 Men antar du tenker det er noe slikt bare. Uansett jeg liker å tro at folk organiserer for forbedring, ikke for å være egoer bare Anonymkode: 15368...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Del Skrevet 1. oktober 2022 Virker som folk som har mye penger tror de får med seg pengene sine når de dør. Men vi blir født uten noe og vi dør uten noe. Det står en skal ikke samle seg skatter på jorden, men i himmelen. Jeg er ung ufør, men jeg gav vekk et kombiskap, en oppvaskemaskin og komfyr til ei enslig mor som hadde lite. Ja og en sofa. Kjøkken utstyret var 4 måneder gammelt nytt fra elkjøp, jeg kjøpte meg leilighet med huslån i husbanken. Og i min nye leilighet var det komfyr, oppvaskemaskin og kombiskap som var nytt. Og jeg fikk lyst å gi vekk tingene til noen som trengte det. Så gjorde jeg det. Ja jeg er frelst og kristen. Anonymkode: cafd1...2c2 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #13 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Virker som folk som har mye penger tror de får med seg pengene sine når de dør. Men vi blir født uten noe og vi dør uten noe. Det står en skal ikke samle seg skatter på jorden, men i himmelen. Jeg er ung ufør, men jeg gav vekk et kombiskap, en oppvaskemaskin og komfyr til ei enslig mor som hadde lite. Ja og en sofa. Kjøkken utstyret var 4 måneder gammelt nytt fra elkjøp, jeg kjøpte meg leilighet med huslån i husbanken. Og i min nye leilighet var det komfyr, oppvaskemaskin og kombiskap som var nytt. Og jeg fikk lyst å gi vekk tingene til noen som trengte det. Så gjorde jeg det. Ja jeg er frelst og kristen. Anonymkode: cafd1...2c2 Jeg kan forstå at noen er litt grådige når de vil fikse livet sitt. Men er liksom når man har det fikset, er liksom da jeg føler det er greit å hjelpe de som ikke har det like bra. Selv om noen kan tenke det er en patroniserendes tanke måte. Jeg bare liker ideen at det kan hjelpe på en måte Anonymkode: 15368...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #14 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men antar du tenker det er noe slikt bare. Uansett jeg liker å tro at folk organiserer for forbedring, ikke for å være egoer bare Anonymkode: 15368...82b Du skriver litt fjernt forsto ikke helt den😬 Anonymkode: 36cbb...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #15 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skriver litt fjernt forsto ikke helt den😬 Anonymkode: 36cbb...a49 South Park tar jeg ikke alvorlig. Er morsom komedie men folk på nettet tenker om noe i komedie sier noe så må det være fakta. Uansett i den komedien så er det en TV vert som har TV program om fattige folk, men som beriker seg selv bare. Er uansett bare en svart spøk på det. Uansett South Park på slutten av episoden sier at bare fordi noe ser falskt ut på TV betyr det at det ikke skjer osv?. Jeg bare tenkte folk som er skeptiske til å gi og slikt. At de bare tenker det er alt bløff og sånt Anonymkode: 15368...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #16 Del Skrevet 6. november 2022 Du kan lese Det evangeliene i det dyre testamentet.Erik Dammen som grunnla Fremtiden i våre hender som vel hadde så vidt jeg vet kristne foreldre.Sist jeg leste om han (i godt voksen alder trodde han ikke).Han har nok lært mye om å gi fra kristen ideologi,som nok har vært en sterk inspirasjon.Jeg selv ser mer etterhvert.Grensene i verden er illusoriske.Hvis man tenker sånn at verden er ett land,hva da tenk deg at de tynne som sulte,skadde soldater og andre lidende er ved deg.Tenk om det var deg.Hva ville samvittigheten tenke ,hvis en ikke gjorde noe.Man kan synde mye ,men få tilgivelse.Desuten det politiet ikke ser som kriminelt,at en ikke gjør noe med det nevnte vil en bli konfrontert med av Jesus.Han er i en slags høyesterett.Han er iallefall kompetent til å bestemme utfallet av dommen,han som var uten synd.Han vet og eller har tilgang til alt som er verdt å vite om alle mennesker.Et menneske som ikke tror har jo uansett stort sett en samvittighet. Anonymkode: 2ba6d...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #17 Del Skrevet 6. november 2022 En kjempefin måte for religiøse samfunn å få inn midler på; lat som om det er Gud som sier det! Anonymkode: be420...689 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 6. november 2022 #18 Del Skrevet 6. november 2022 On 10/2/2022 at 12:04 AM, AnonymBruker said: Tenker på donasjoner og slikt. SOS, Redd Barna, Røde Kors osv. Zakkeus for eksempel ble priset for å være en rik mann som ga halvparten av det han hadde. "ikke at jeg vil gå så langt" men bare lurer litt på det? Jeg donerer i måneden til Redd Barna blant annet. Anonymkode: 15368...82b Fordi kjerka vil ha spenn. Greed! En kardinalsynd. Gi det til presteskapet istedet. De har jo ikke nok i det hele tatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #19 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En kjempefin måte for religiøse samfunn å få inn midler på; lat som om det er Gud som sier det! Anonymkode: be420...689 Det er ikke trossamfunnene som får disse pengene, de gis til de fattige. Sliter du med leseferddighetene? Anonymkode: 9fd36...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #20 Del Skrevet 6. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (2 minutter siden): Fordi kjerka vil ha spenn. Greed! En kardinalsynd. Gi det til presteskapet istedet. De har jo ikke nok i det hele tatt Det er ikke trossamfunnene som får disse pengene, de gis til de fattige. Sliter du med leseferddighetene? Anonymkode: 9fd36...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå