Gå til innhold

Fyllesyk barnefar ved samvær x2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Altså- både idag og forje lørdag har barnefar skulle hatt samvær med barnet vårt.  Barnet er under året, så jeg går ofte ut en liten tur; men er tilgjengelig store deler av samværet som oftest…

Siste lørdag møtte han opp skikkelig fyllesyk. Klagde hele samværet hvor dårlig han var( jeg hadde feber og var skikkelig sjuk, men måtte hjelpe han med diverse under samvær). Idag skulle han hatt samvær alene, da jeg var invitert i bursdag. Dukket ikke opp, da han igjen var fyllesyk. Fikk ikke tak i han, så kjørte dit han bor. Måtte bare avlyse hele bursdagen, da jeg ikke turte å dra fra han og barnet alene pga formen hans.
Han var litt med barnet vårt, før vi bare reiste igjen. Han orket ikke gjøre noe.. satt på TV-en og fulgte med på barnet med ett halvt øye..

hva gjør jeg? Ønsker jo at barnet skal få ett godt forhold til sin far, og trenger jo selv avlasting... bursdagen idag var første arrangement jeg skulle på siden fødsel, så skuffelsen ble ganske stor da jeg hadde pyntet meg, lånt kjole osv.. og han ikke dukket opp…. Når samværene blir så kaotiske , går vinningen opp i spinningen… 

Anonymkode: c1b9c...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var altså dette vraket av et rakleverk du valgte og lage et helt uskyldig barn sammen med???

Anonymkode: 35107...823

Skrevet

Jeg kunne ha strukket med langt for at barnet skulle fått samvær med far, men et sted går grensen. Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Hadde avskrevet det der for lengst

Anonymkode: 14734...a6f

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Dersom han er fyllesjuk eller full på to samvær etter kvarandre, hadde eg blitt meget skeptisk. Kanskje det er bedre for deg og barnet å vente eit års tid, med eit håp om at barnefar skal bli voksen?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var altså dette vraket av et rakleverk du valgte og lage et helt uskyldig barn sammen med???

Hahah! Hørt at folk kan endres når de får barn?  Eller generelt endre seg?

Er heldigvis fornuftig nok til å la kommentaren suse inn det ene øret og ut det andre. 

- ts.

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne ha strukket med langt for at barnet skulle fått samvær med far, men et sted går grensen. Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Hadde avskrevet det der for lengst

Anonymkode: 14734...a6f

Fjaselina skrev (1 minutt siden):

Dersom han er fyllesjuk eller full på to samvær etter kvarandre, hadde eg blitt meget skeptisk. Kanskje det er bedre for deg og barnet å vente eit års tid, med eit håp om at barnefar skal bli voksen?

Jo.. men hvordan går jeg frem? 
Jeg har egentlig tatt iniativ til samvær, men tenkt å holde meg litt på avstand nå.. også se om han faktisk tar noe kontakt.. 

Redd for å gjøre noe ulovlig ved å ikke være samarbeidsvillig ift samvær… men er jo ikke bra når det blir sånn for barnet , da barnet nok merker min frustrasjon over situasjonen …. 

Skrevet

Dere har vel en samværsavtale som dere har begge kommet fram til ved mekling elns? Da ville jeg prøvd å holde meg til den, men prøv å få det skriftlig at han har vært fyllesjuk. Send mld og si at dere kan flytte samvær til søndagene, om det er sånn at han drar ut hver fredag, og at det blir så amputert når han er såpass fyllesjuk som det han var i dag..eller noe lignende..

Dokumenter alt, og skriv logg. For det er jo kjipt hvis han fortsetter sånn og ikke får bygd et forhold til barnet til det blir større og skal vøre femti-femti hos dere.

Anonymkode: 951bc...fe2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å dette var kommentaren du klarte å komme med? Så konstruktivt 

Anonymkode: b0d0b...5a5

• Liker 1
Skrevet

Etter en slik fyllekule har man fortsatt promille dagen etter.

Altså stiller han beruset til samvær med eget barn. Det ville jeg rapportert. 

Anonymkode: 97e1c...786

Skrevet

Spør om han egentlig vil ha samvær siden han velger å være selvpåført syk akkurat den dagen han skal ha barnet. Mulig han bare trenger en oppvekker.  

• Liker 2
Skrevet

Hvis han ikke selv tar initiativ til samvær og stiller fyllesyk, er han ikke interessert. Du gjør ikke barnet noen tjenester med å fortsette slik.

Er foreldrene hans interessert i å være med barnet? Mange knytter heller bånd til besteforeldre, når far er så umoden

Anonymkode: c0e46...ee0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Etter en slik fyllekule har man fortsatt promille dagen etter.

Altså stiller han beruset til samvær med eget barn. Det ville jeg rapportert. 

Anonymkode: 97e1c...786

Til hvem og hvilke konsekvenser skulle det få?

TS, slutt å regne med ham. Du må finne andre som kan avlaste deg, og er han fyllesyk er det bare å avlyse samværet.

Anonymkode: 77573...0ca

• Liker 3
Skrevet

TS,

Tror det er lettere å komme med noe fornuftig hvis du skriver litt mer om hvilken samvær ordning dere faktisk har, og mer generelt om samarbeid mellom deg og far.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sånn siden du har NULL erfaring kan jeg fortelle deg en ting eller to: Jeg fikk barn med et "rakleverk", det er bare det at han var verdens beste i alle årene vi var sammen før vi fikk barn. Vi handlet inn babyklær sammen, støttet meg i graviditeten og var så involvert at jeg var 100% sikker på at dette kom til å bli verdens beste pappa. Vel, de narsissistiske tendensene startet så fort jeg var under fødsel. Stakk av fra sykehuset, stakk fra oss i dager i strekk, behandlet meg som søppel og barnet vårt like dan. Det var som en helt annen person. Man VELGER ikke å få barn med en idiot! Det kan skje hvem som helst, til og med deg. 

Anonymkode: 0c3af...ad3

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...