AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg er så redd for å bli skadet igjen under fødselen. Det er 1,5 år siden forrige og endelig er underlivet blitt slik at det ikke er hver dag at jeg har lyst til å gråte av det. Så... vet hvordan jeg har det nå, vet ikke hvordan det eventuelt blir. Og det er så grusomt lite man selv kan gjøre fra eller til for å unngå ny skade. Det er jo mest (u)flaks. Det er skremmende. Mannen min har ikke særlig forståelse for dette, han ønsker seg både ett og to barn til. Han er litt sånn, jaja hvis det går gæli så får du operere da. Men det er ikke alle skader som kan fikses og ikke sikkert det blir godt resultat. Jeg skulle ønske jeg kunne velge keisersnitt, men det er jo ikke en enkel sak det heller. Du som har vært her, hva valgte du? Dvs., få flere barn eller ikke få flere. Hvordan gikk det, ble du skadet igjen? Anonymkode: 7beaa...e65
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Dersom du har fått grad 3-rift eller 4, vil du ha null problemer med å få innvilget keisersnitt 👍🏻 Anonymkode: 49b83...1fd 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 Valgte enebarn. Angrer ikke et sekund Anonymkode: 0a481...f48
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg tenker at det er du som skal gå gravid og føde, og dermed bestemme dette. Alenebarn klarer seg like bra og har det like bra som andre barn. Det skal du ikke tenke på. Dessuten kan kroppen bli ganske skadet av keisersnitt også. Min mor tok keisersnitt, og den magen er fremdeles en bolledeig med et stort arr på midten over 30 år senere. Anonymkode: b21d6...c9e 1
Pilga Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 Hvor alvorlig var skaden din? Jeg tenker at du bør få innvilget keisersnitt om du sliter 1,5 år etter fødsel med underlivet ditt...! 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dersom du har fått grad 3-rift eller 4, vil du ha null problemer med å få innvilget keisersnitt 👍🏻 Anonymkode: 49b83...1fd Pilga skrev (13 timer siden): Hvor alvorlig var skaden din? Jeg tenker at du bør få innvilget keisersnitt om du sliter 1,5 år etter fødsel med underlivet ditt...! Klipp, rift grad 2 pluss revnet oppover skjeden. Og fremfall grad 1. Det er ikke ille nok til å få keisersnitt, tror jeg. Det er vel sånt man må regne med, selv om man plages hver dag. Anonymkode: 7beaa...e65
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Klipp, rift grad 2 pluss revnet oppover skjeden. Og fremfall grad 1. Det er ikke ille nok til å få keisersnitt, tror jeg. Det er vel sånt man må regne med, selv om man plages hver dag. Anonymkode: 7beaa...e65 Klart du kan få innvilget keisersnitt. Fødselsangst er også en av grunnene til at man kan få innvilget dette, ikke bare skader fra tidligere fødsler. Snakk med jordmor. Anonymkode: 68c86...000
Helene Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Siden du fikk sånne skader under første fødselen, planlegg keisersnitt. Keisersnitt er ikke et enkelt valg, en større operasjon. Men, du skal leve etterpå og. Du skal være mamma og kjæreste. Om du blir skadet igjen, se revet opp, så har ikke du det greit resten av livet ditt. Har nær slektning som fikk full ruptur. Hun slet i mange år etterpå. Flere operasjoner for å rette opp ting. Keisersnitt er en god løsning. Planlagt, da er du våken, de bare bedøver underlivet. Du sliter litt etterpå med operasjons- såret. Men du er ikke ødelagt nedentil.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenker at det er du som skal gå gravid og føde, og dermed bestemme dette. Alenebarn klarer seg like bra og har det like bra som andre barn. Det skal du ikke tenke på. Dessuten kan kroppen bli ganske skadet av keisersnitt også. Min mor tok keisersnitt, og den magen er fremdeles en bolledeig med et stort arr på midten over 30 år senere. Anonymkode: b21d6...c9e Kaller du et arr på magen for "ganske skadet"? Det er jo bare kosmetisk? Når jeg tenker på skader etter fødsel så er det kosmetiske det siste jeg tenker på og er redd for. Anonymkode: 24497...21c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #10 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg revnet grad 2 og fikk ett klipp av grad 2. Ungen satt fast med skulderen, og bare tanken på hvor nær jeg var en rift av grad 3 eller 4, gjør at jeg har bestemt meg for aldri å gjøre det igjen! Har hatt nok problemer med grad 2-riftene mine, og fått virkelig oppleveh vor essensielt et fungerende underliv er for livskvaliteten. Skjønner nå i ettertid nesten ikke at noen tør å ta sjansen. Nå var dette mitt andre barn, da. Så kanskje litt lettere å sette strek. Virkelig, aldri mer. Anonymkode: f0252...64c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå