AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Da jeg fødte hadde jeg ikke de største smertene i livmor, men bak mot tarm trykte det noe grusomt. Nå, flerr år etter kjenner jeg den trykkende følelsen (i mye mindre grad så klart) under menstruasjon. Har lurt på om det kan være tarmendometriose for det er akkurat på det stedet det er ømt. Bruker ikke hormonpreparater, er det dumt i tilfelle endometriose? Har vært hos gynekolog og da kjentes også de smertene når de stakk den ultralydstaven inn. Var også på sykehus til undersøkelse på grunn av tette eggledere. Ingen som nevnte noe om endometriose eller årsak. Anonymkode: 2e3e5...3cd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da jeg fødte hadde jeg ikke de største smertene i livmor, men bak mot tarm trykte det noe grusomt. Nå, flerr år etter kjenner jeg den trykkende følelsen (i mye mindre grad så klart) under menstruasjon. Har lurt på om det kan være tarmendometriose for det er akkurat på det stedet det er ømt. Bruker ikke hormonpreparater, er det dumt i tilfelle endometriose? Har vært hos gynekolog og da kjentes også de smertene når de stakk den ultralydstaven inn. Var også på sykehus til undersøkelse på grunn av tette eggledere. Ingen som nevnte noe om endometriose eller årsak. Anonymkode: 2e3e5...3cd Tok du lapraskopi? Hvis nei kan man ikke se endometriose som regel via andre undersøkelser. Anonymkode: 444c5...394
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg får vondt i rumpa når jeg har mensen. Ble sånn etter at jeg fødte første barnet mitt. Anonymkode: c09a3...44a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tok du lapraskopi? Hvis nei kan man ikke se endometriose som regel via andre undersøkelser. Anonymkode: 444c5...394 Nei har ikke tatt lapraskopi. De anbefalte egentlig ikke å gjøre noe. Da vet man jo heller ikke om det er noe. Anonymkode: 2e3e5...3cd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg får vondt i rumpa når jeg har mensen. Ble sånn etter at jeg fødte første barnet mitt. Anonymkode: c09a3...44a Så rart. Kanskje det er normalt da. Ellers så kan det være mange som har endometriose uten å vite det. Anonymkode: 2e3e5...3cd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så rart. Kanskje det er normalt da. Ellers så kan det være mange som har endometriose uten å vite det. Anonymkode: 2e3e5...3cd Ja,det kan jo hende. Hvis du finner ut at det er tarmendometriose hos deg, så si gjerne i fra 🙏 Anonymkode: c09a3...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå