AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg er utrolig lei meg og det er mye stress som jeg ikke kan gå inn på hva er. Men det er press fra mange kanter, familie som er i mot meg osv. Jeg gråter. Jeg er så redd for barnet i magen. Hva skal jeg gjøre? Bare forsøke å smile etter hvert? Blir så redd for at alt dette påvirker barnet i magen negativt, selv om jeg leser mye forskning som sier det vil gå bra uansett? Anonymkode: 1f99c...f64 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg ville tatt det opp med fastlegen. Hvis man stresser for mye kan man sykemeldes for eksempel. Psykolog er en rimelig investering dersom man er bekymret for hvordan stress påvirker barnet. Det høres ut som du trenger å bearbeide alt det som skjer rundt deg for å få litt mer ro i sjelen. Anonymkode: 25a06...5a7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 Det kommer til å gå bra ❤️ Jeg opplevde også mye stress, jeg har alltid vært psykisk sterk og stabil, men jeg ble så nedkjørt da jeg gikk gravid at jeg begynte med selvskading. Har en veldig fin, stabil og normal 4-åring nå. Men du burde definitivt ha noen å prate med om det uansett ❤️ Anonymkode: 68560...0ef
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Snakk med legen! Jeg var sykemeldt nesten hele svangerskapet av samme årsak. Gjelder å fjerne mest mulig av de stressmomentene man kan. Lykke til ❤️ Anonymkode: 7bd94...856
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 Takk. ❤️ Jeg er allerede ufør, så sykemelding trenger jeg ikke. Men jeg burde kanskje ha noen fler å snakke med. Går hos en psykiater, men det er for sjelden og hjelper er en form for terapi som ikke hjelper på dette, på en måte.... kanskje jeg kan finne en psykolog i tillegg. ❤️ Er så fælt når jeg får murringer i ryggen når jeg gråter. Da blir jeg redd. ts Anonymkode: 1f99c...f64
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 Fler som kan svare meg? ❤️ ts Anonymkode: 1f99c...f64
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #7 Skrevet 3. oktober 2022 Snakk med jordmor, det var god hjelp for meg når jeg opplevde samlivsbrudd under graviditeten. Barnet er 26 år nå og har klart seg helt fint (bedre enn meg når jeg var på den alderen). Anonymkode: e5aba...ec7 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #8 Skrevet 3. oktober 2022 Enig med den over her. Jordmor er den beste å prate med om disse tingene og til idet er helt gratis. Du kan få flere timer om du har behov. Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei og hvorfor du er ufør. Men høres ut som en kombinasjon av mental helse og svangerskapshormoner gir deg en utfordring her. Du kan dermed være utsatt for utfordringer i barseltiden, som feks svangerskapsdepresjon. Tar du tak i dette nå vil du då god oppfølging gjennom hele svangerskapet og fra starten av barseltiden. Dette kommer til å gå bra❤️ Anonymkode: 22e01...e32 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #9 Skrevet 3. oktober 2022 Sier det samme som de over - snakk med jordmor! Om du ikke har vært på kontroll ennå så ta kontakt med helsestasjonen for å få time. HS her hos meg har og tilbud med psykiatrisk sykepleier man kan snakke med i tillegg til jordmor for de som trenger det (etter kapasitet da). Man kan også få ekstra timer hos jordmor hvis de har mulighet. Anonymkode: e257f...137
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #10 Skrevet 3. oktober 2022 Når det gjelder stress og baby så sier de jo at det kan påvirke negativt, men det er jo også mange som føder friske fine barn selv om de er i vanskelige situasjoner, så forsøk å ikke legg den bekymringen på topp av det andre? Jeg vet jo ikke hvor ille du har det men jeg opplevde et par kjipe ting i min graviditet og var mye engstelig men hadde ingen problemer likevel, fødte på termin og baby var helt gjennomsnittlig stor og ikke noe åpenbart galt med henne osv. Aner ikke om det har påvirket barnet mitt da, hun er så liten ennå. Anonymkode: e257f...137 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå