Gå til innhold

Stiv i kroppen, hvem kontakter man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt prolaps i korsryggen, med strålende isjassmerter i et år nå. Smertene er ikke så ille at jeg må ha medisiner, men ille nok til at kroppen kompenserer når jeg skal bevege meg.

Har nå blitt sykt stiv i rygg, brystrygg og nakke. Det er så ille at jeg ikke kan sitte på gulvet med strake ben foran meg, det er tungt å dra pusten og jeg er svimmel.

Det er ikke nok å bevege meg for å varme opp muskulaturen, det blir like ille igjen når jeg er avslappet og "kald".

Men hvem kontakter jeg for å få hjelp til dette? Kiropraktor? Naprapat? Manuellterapeut? Fysio? 

Hvem er best på slike "lidelser"?

Anonymkode: 764fd...feb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si, lykke til... 😕 Nei, du begynner vel hos fastlegen tenker jeg før noe annet for å sjekke at alt er ok. Så må du nesten prøve deg frem, hvis du er heldig så sender han deg til revmatolog så ender du opp med en FM diagnose for så at alt av symptomer blir tillagt FM... 

Skulle du nå ender opp med å få skikkelig hjelp så må du iallfall oppdatere tråden for her har det vært ganske så håpløst.

Anonymkode: ada68...51c

• Liker 4
Skrevet

Naprapat?

Anonymkode: 14400...f86

• Liker 1
Skrevet

Mi datter fekk god hjelp av osteopat. Kanskje det kan vera noko?

Anonymkode: e6849...de9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hva jeg skal si, lykke til... 😕 Nei, du begynner vel hos fastlegen tenker jeg før noe annet for å sjekke at alt er ok. Så må du nesten prøve deg frem, hvis du er heldig så sender han deg til revmatolog så ender du opp med en FM diagnose for så at alt av symptomer blir tillagt FM... 

Skulle du nå ender opp med å få skikkelig hjelp så må du iallfall oppdatere tråden for her har det vært ganske så håpløst.

Anonymkode: ada68...51c

Enig, ganske håpløst. Får medisiner men det er alt. Jo, får også beskjed om å gå til fysioterapi men fysioterapeuten sier han ikke kan hjelpe, kiropraktor sier det samme...

Anonymkode: da38a...a93

• Nyttig 3
Skrevet

Hvis du er voksen bør du vite hvem du kontakter om du har helserelaterte plager. 
Det er bekymringsverdig å lese alle trådene her hvor voksne folk stiller spørsmål om alt mulig og ikke klarer å tenke selv. 

Anonymkode: d1cd1...e6d

• Liker 1
Skrevet

Ville prøvd en osteopat. De har en fantastisk måte å jobbe på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du er voksen bør du vite hvem du kontakter om du har helserelaterte plager. 
Det er bekymringsverdig å lese alle trådene her hvor voksne folk stiller spørsmål om alt mulig og ikke klarer å tenke selv. 

Anonymkode: d1cd1...e6d

Det handler da virkelig ikke om å ikke kunne tenke selv.

Det handler om at en enkelt time hos en av disse overnevnte koster 600 kr. Jeg lurer på hvem av dem som er best for mine problemer, før jeg blakker meg totalt på å prøve alle, når kanskje den ene yrkesgruppa er bedre på akkurat dette.

Det som skremmer meg er hvor mange snerpete besserwissere som tror de er noe, klokka 02 på en lørdagsnatt på kvinneguiden.

Anonymkode: 764fd...feb

• Liker 2
Skrevet

Les deg opp på revmatisme. Se om du kjenner deg igjen i noe. Snakk med lege. Jeg hadde plager med IS leddene i tillegg. Fikk etterhvert ta MR av dette området, som viste betennelser. Fikk tatt røngten etter mye tid. Som viste forandringer i IS leddene, summa summarum endte jeg opp med å få bekreftet bektherevs. Nå kalt ankyloserende spondylitt. Etter mange medisiner har jeg endelig en som virker nå. Ødelagt kropp men men. 

Anonymkode: d2bd6...ce4

• Liker 1
Skrevet

Osteopat

Skrevet

Manuellterapeut. Noen av de har driftsavtale med kommunen på lik linje med fysioterapeuter. Da betaler du kun egenandel til grensen for frikort er nådd. 

Anonymkode: 93652...425

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...