AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Min gutt på snart 9 måneder veier allerede 13 kilo og er 80 cm lang. Jeg har alltid vært slank, og er lavere enn gjennomsnittet, pappaen er helt gjennomsnittlig høy og har også alltid vært slank. Jeg er ikke bekymret for dette, men får enormt mye kommentarer på det, og har fått beskjed om at han må følges opp ekstra på helsestasjonen og eventuelt videre på sykehus. Ønsker å høre om andre som har hatt store babyer, og hvordan deres opplevelse var. Hvordan var oppfølgingen, og om barna fortsatte å være store videre i livet. Anonymkode: 18bca...295
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Mine to har alltid vært sånn, helt siden fødsel. Jente, nå 20 år, 179 høy og slank. Har vært lengre enn alle, alltid. Gutt 16, 194 høy og slank han også. Begge hadde en periode i 10 årsalderen hvor de var litt rundere i kantene, men ikke over noen grense. Anonymkode: 77c9e...1db
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 Ikke eget barn, men den tykkeste (om det er lov å si) babyen jeg har sett, sluttet å legge på seg ved ettårsalder. De neste årene vokste barnet seg slankt og normalt. Dette er noen år siden, og de fikk en del pes på helsestasjonen. Anonymkode: bad98...264
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Vi pleier å tulle med at broren min ikke har lagt på seg en kilo siden han var 1,5 år gammel. Han var en stor baby og mamma fikk streng beskjed fra helsesøster om at hun måtte slanke han da han var på ettårskontroll. Hun nektet, men det ble ikke noe mer ut av det fordi han var sunn og frisk. Så fort han begynte å gå (altså da han var 1,5 år) var han tynn som en strek og har vært det resten av livet. Anonymkode: 853df...c7d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 Vår eldste var akkurat slik.. men stagnerte ved 3 års alder , og veide da 20 kg, nå er barnet 9 år og veier 22 kg , så lagt på seg 2 kg på 6 år, men strekt seg mye… vår 5 åring har vært slank hele veien, og veier 14 kg nå… 3 åringen veier 16 kg , litt mer kompakt som barn nr 1.. men stresser ikke… Anonymkode: 795f9...ad3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Min gutt på snart 9 måneder veier allerede 13 kilo og er 80 cm lang. Jeg har alltid vært slank, og er lavere enn gjennomsnittet, pappaen er helt gjennomsnittlig høy og har også alltid vært slank. Jeg er ikke bekymret for dette, men får enormt mye kommentarer på det, og har fått beskjed om at han må følges opp ekstra på helsestasjonen og eventuelt videre på sykehus. Ønsker å høre om andre som har hatt store babyer, og hvordan deres opplevelse var. Hvordan var oppfølgingen, og om barna fortsatte å være store videre i livet. Anonymkode: 18bca...295 Hvor mye veide barnet på 5 mnd kontrollen? Anonymkode: ef054...bd6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår eldste var akkurat slik.. men stagnerte ved 3 års alder , og veide da 20 kg, nå er barnet 9 år og veier 22 kg , så lagt på seg 2 kg på 6 år, men strekt seg mye… vår 5 åring har vært slank hele veien, og veier 14 kg nå… 3 åringen veier 16 kg , litt mer kompakt som barn nr 1.. men stresser ikke… Anonymkode: 795f9...ad3 Hø. Mi veide rundt 20 kg som 3-åring, vil ikke akkurat si at det er så voldsomt stort. Anonymkode: 190b2...d46
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 En i barselgruppa mi med eldste var en stor baby. Ved 10 mnd eller noe brukte han størrelse 98/104, han var kjukk og lang. Det var aldri noe pes om ekstra kontroller. Nå er han en normal til slank gutt på 4 år. Ei i nåværende barselgruppe veier 15 kg ved 8 mnd, og er 80cm. Har ikke hørt at det er noe pes med helsestasjonen der heller. Sikkert fint at de følger med, men jeg syns de høres hysteriske ut i ditt tilfelle, TS. Ikke ta det så tungt i hvertfall 😊🥰 Anonymkode: 2a5de...1b7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 Min bror hadde større barn, de hadde ikke behov for ekstra oppfølging og ungene er helt normale nå. Den minste er bare litt lengre enn de jevnaldrende. Alle barn er forskjellige, og så lenge helsesøster er fornøyd så må det gå fint. Da får du fortelle alle som spør at helsesøster som ser x antall barn hver eneste dag ikke er bekymret. Er du selv bekymret så burde du selvsagt få oppfølging av barnet for å unngå å stresse. Anonymkode: 9ae84...5a0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Min gutt på snart 9 måneder veier allerede 13 kilo og er 80 cm lang. Jeg har alltid vært slank, og er lavere enn gjennomsnittet, pappaen er helt gjennomsnittlig høy og har også alltid vært slank. Jeg er ikke bekymret for dette, men får enormt mye kommentarer på det, og har fått beskjed om at han må følges opp ekstra på helsestasjonen og eventuelt videre på sykehus. Ønsker å høre om andre som har hatt store babyer, og hvordan deres opplevelse var. Hvordan var oppfølgingen, og om barna fortsatte å være store videre i livet. Anonymkode: 18bca...295 Så flott da😀 Barn, og voksne er forskjellige, takk og lov for det 😀 Anonymkode: 8ddf2...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå