Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemte magefølelsen om det var en gutt eller jente og til dere som har vært gravid flere ganger også? 

Anonymkode: 88c3d...33d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her stemte det, alle rundt meg hadde også samme magefølelsen 

Anonymkode: 9b3a8...b8e

Skrevet

Ja, har alltid hatt en følelse av at jeg skal ha 2 jenter. Har foreløpig bare en, og ingen planer om en til, men hvem vet i framtiden😄

Vi slet veldig med å finne navn også til jenta vår, også hadde jeg en veldig "virkelig" drøm der jeg drømte at jeg fikk jenta mi lagt i hendene mine og navnet hennes ble sagt. Ikke et navn vi hadde snakket om på forhånd heller. Og det føltes så rett. Og samboer var enig i navnet. Så da ble det det.

Anonymkode: 5ee92...808

Skrevet

Nei, jeg var overbevist om at det var gutt, men det er en jente. De fleste rundt meg tippet også gutt! 

Anonymkode: 49357...2ba

Skrevet (endret)

Her stemte mammaens magefølelse 🥰 jeg trodde det var gutt i magen, alle andre trodde det var jente! Det var gutt!

Endret av Anononyma
Skrevet

Med første trodde jeg gutt, ble gutt.

Nr to var jeg sikker på var jente, ble gutt.

Nr tre turte jeg ikke føle på noen ting, ble gutt 😂

Så jeg stoler ikke på min magefølelse

Skrevet

Var helt sikker på at det var gutt, siden mannen kun har gutter på sin side av slekten, men var ei jente gitt! Uke 35 nå, og veldig spente. 

Anonymkode: df002...576

Skrevet

Nei 

Anonymkode: 0bf08...976

Skrevet

Jeg visste det var gutt og det var det 😊 pappaen trodde også det ble gutt

Anonymkode: 77384...e9b

Skrevet

Det stemte på de to første, jeg bommet på sistemann 😊

Anonymkode: 66f1d...cb5

Skrevet

Stemte med nr 1. Var 100% sikker på at det var gutt og hadde et navn i hodet allerede fra uke 7.

Stemte ikke med nr 2. Må poengtere at jeg ikke var like sikker med nr 2 som jeg var første gang. Var veldig usikker frem til uke 16-17, men holdt en knapp på gutt frem til OUL i uke 19. Viste seg å være jente.

Anonymkode: 0732e...12b

Skrevet

Det stemte med nr. en, som jeg gjettet var en jente. Med nr. to som jeg gjettet var en gutt, stemte det ikke. Han som utførte ultralyd i sluttet av uke 11, sa at det var for tidlig å si, men han hellet mot at det var en gutt, så det påvirket nok også magefølelsen min den gangen.

Anonymkode: b243f...150

Skrevet

Ja, stemt begge gangene. 

Anonymkode: c95e2...e9d

Skrevet

Nei, var skråsikker på at jeg ventet tvillingjenter 😂 fikk bare en, og det var en gutt😂❤️

Anonymkode: 19729...3e7

Skrevet

Nei, magefølelsen stemte ikke og jeg må ærlig innrømme at jeg sliter med å omstille meg. Jeg håper at tilknytningen til baby kommer etter fødsel. Jeg prøver å tenke annerledes, men følelsene og klumpen er der likevel. Det hadde vært godt å prate med noen om det, men jeg skammer meg veldig over dette

Anonymkode: 757c7...878

• Hjerte 1
Skrevet

Magefølelsen stemte, hadde fått sjokk på ordinær ultralyd om vi fikk beskjed om at det var jente. (Selv om det var første svangerskapet, så jeg hadde ikke noe å sammenligne med). Ei venninne av meg har samme erfaring.

Anonymkode: 2075f...dac

Skrevet

Jeg bruker å ha ganske god magefølelse på mye, men tok feil på begge mine barn.  

Skrevet

Ja, det stemte alle 3 gangene (siste gangen valgte vi å ikke vite kjønn før fødsel - men hadde rett i hva det ble)

Anonymkode: b3ed8...8b4

Skrevet

Første gang trodde jeg det ble jente, men det ble en gutt, andre gang trodde jeg det ble en gutt, med det ble en jente, tredje gang var jeg så brennsikker på at det var en gutt at jeg ikke trodde på jordmor da hun sa det var en jente. Valgte å ikke vite kjønn på ultralydene. Og bommet solid hver eneste gang. Men magefølelsen har vist seg å være riktig i andre sammenhenger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, magefølelsen stemte ikke og jeg må ærlig innrømme at jeg sliter med å omstille meg. Jeg håper at tilknytningen til baby kommer etter fødsel. Jeg prøver å tenke annerledes, men følelsene og klumpen er der likevel. Det hadde vært godt å prate med noen om det, men jeg skammer meg veldig over dette

Anonymkode: 757c7...878

Da burde du kanskje snakke med noen ❤️ Jeg hadde veldig lyst på jente, og fikk det heldigvis men forstår godt din følelse rundt kjønn. Jeg selv var veldig redd for å få gutt og om jeg skulle føle samme glede, og skjemtes av følelsen. Sa jo til alle «neida jeg blir glad uansett», men tror innerst inne at jeg ikke ville blitt like glad. Har du tenkt på hvorfor du heller ønsket annet kjønn? Eventuelt hvor gammel er barnet ditt? Det kan jo komme mer glede med tiden, eller når det blir født om du er gravid 

Anonymkode: 9b3a8...b8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...