AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Er 4 mnd på vei, og har ikke trent siden før graviditeten pga kvalme og oppkast. Nå er jeg endelig i form igjen, og vil komme igang med trening igjen. Men så leser jeg at man ikke kan løfte tungt, men hvor mye er tungt? Og teller markløft/squats som løfte tungt? Eksempel markløft på 50kg? Anonymkode: 4a91f...30f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Det kommer jo helt an på utgangspunktet ditt. Jeg fikk en del råd i forbindelse med graviditeten og det med å løfte tungt var mer en greie før. Men kun visst du har et normalt svangerskap uten komplikasjoner. Kortvarig buktrykk er ikke noe farlig. Men kjenner du at ting er ubehagelig. At du får kynnere som ikke gir seg. Mye kynnere etter trening etc så trener du for tungt. Og som de sier det er ikke nå man skal gå inn for å perse. Jeg har trent mye tung styrke - og løfter det andre syns er tungt nå selv om jeg er 28 uker på vei. Det vil si for meg er det markløft på 100 kg - knebøy 80kg. Men dette er lavere enn det jeg trente tidligere. Har ingen komplikasjoner i svangerskapet og er enda i god form. Med et barn i magen som trives godt og vokser godt 😊 Anonymkode: 338f5...782 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 Tror også det er viktig å huske på symmetri i bekkenet, og generelt at leddbåndene dine er mykere. Så kanskje hoppe over utfalleøvelser og passe ekstra på at knær og albuer ikke vipper over 180˚. Anonymkode: 367da...e10 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Du kan fint løfte tungt, men pass på buktrykket. Når det kjennes ubehagelig ut så er det på tide å redusere vekta. Hva som er tungt er jo veldig personavhengig. I mitt første svangerskap var 80-90kg markløft det tyngste jeg løftet, mens i andre svangerskap var 60kg det meste. Mens ei venninne ikke kunne tatt mer enn bare stanga igjen. Handler litt om hvor mye du har løftet tidligere og kroppen er vant med. Samme gjelder knebøy, det er din form og styrke som avgjør vekta. Anonymkode: cd0ce...517 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå