Gå til innhold

Notorisk utro mennesker - underliggende grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg er notorisk utro. Han har vært utro i alle forhold, og holdt på slik i over 20 år. 

Han har alltid vært en damemagnet, og fått det slik som han vil. Foreldrene skjemte han bort, og han var jo en av de mest populære gutta på skolen. 

Men, nå er jo fyren nesten 40 år, og har barn strødd etter seg fra tidligere forhold. Han har byttet bosted hvert 1-2 år, fordi han blir spent ut kvinnfolka, når han eventuelt er utro. Kan jo skjønne at unggutter driver på slikt, men må jo være ufattelig stressende og slitsom livsstil. Konstant lyve, konstant skjule hva du driver på med, dra på deg dårlig rykte, dra på deg fiender fra alle kanter. 

Lurer på hva den underliggende grunnen kan være, om det er noe som går igjen med disse folka?

Anonymkode: a4b91...458

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skadet i barndommen?

Anonymkode: 1f9b7...746

Skrevet

Tror det kan være helt forskjellige og individuelle grunner.  Jeg kjenner mange som har vært utro, både menn og kvinner.  Den eneste jeg vil kalle notorisk utro har vært gift med min venninne i over 30 år.  De har barn og barnebarn.  Det lengste på-si-forholdet varte i over 4 år, men han var også da åpen for en-natts-forhold i tillegg til kone og elskerinne.  Mannen er en damemagnet fordi han har et statusyrke og har god økonomi.  

Min venninne kniper øynene sammen så godt hun kan.  Når hun har vært nødt til å konfrontere ham, svarer han med å si at han skal flytte ut.  Hun trygler ham om å bli.  Derfor trenger han ikke å lyve eller skjule noe som helst, men gjør som han vil.  

Min venninnes mann mener at livet er for kort til å si nei til opplevelser.  Han vokste opp i et hjem med alkoholmisbruk og dårlig økonomi.  

Anonymkode: 37a62...cb6

Skrevet

Fordi jeg vil, og fordi jeg kan.  Kun sex, ikke emosjonelt eller økonomisk.  Damemagnet pga. mitt mandige og maskuline vesen, og utstråling av "råskap" (iflg. damer). Ikke spes. pen eller rik og status.                                                                                     Grei kar ellers, helt normal familie og oppvekst.        Noen har bare noen svake sider.

Gidder ikke å diskutere med pk-folk, så dette blir min ene uttalelse om dette.

Anonymkode: 3f958...56b

Skrevet

Holdt på sånn I lang tid, aner ikke hvorfor. Helt normal trygg oppvekst osv. Så en dag traff jeg en dame som jeg ikke vil miste. La oss si det er den første jeg virkelig har elsket, jeg vet ikke helt å forklare det på en bedre måte. Så jeg snudde om og føler ingen trang til å være utro. 

Anonymkode: 6bccc...9fe

• Hjerte 1
Skrevet

Stort bekreftelsesbehov. Ukritisk oppførsel. Tror de er så deilige. Faller lett for flørt og smiger. 

Men damer er dumme de og. Hvis de vet mannen har 4 barn med 3 forskjellige så bør det ringe noen klokker om at denne mannen ikke er trofast eller klarer å holde på en dame. Eller de som har ligget rundt med halve jordkloden, de er nok alltid på jakt etter noe bedre. 

Anonymkode: d69a6...ab7

• Hjerte 1
Skrevet

Det interessante er vel ikke hvorfor de vil/kan ligge rundt, men hvorfor de ikke også gir sin partner samme frihet som de gir seg selv.

Anonymkode: 98487...979

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Manglende empati og moral

Anonymkode: c3c11...f71

• Liker 1
Skrevet

Personlighetsforstyrra menn er utro. Normale, opppegående menn er ikke utro. Enkelt og greit.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi jeg vil, og fordi jeg kan.  Kun sex, ikke emosjonelt eller økonomisk.  Damemagnet pga. mitt mandige og maskuline vesen, og utstråling av "råskap" (iflg. damer). Ikke spes. pen eller rik og status.                                                                                     Grei kar ellers, helt normal familie og oppvekst.        Noen har bare noen svake sider.

Gidder ikke å diskutere med pk-folk, så dette blir min ene uttalelse om dette.

Anonymkode: 3f958...56b

Jeg mener at denne er klassisk. man logger seg på et forum for å skryte av seg selv og fortelle at man er utro, men gidder ikke diskutere … på et debattforum. Dette er et menneske som mener at han har noe å bidra med, men han stoler ikke på sine egne evner til å kommunisere, som jeg tipper gjør at han ofte blir forlatt i et forhold. da har han alltid en ny på lur, Han ikke orker å være alene. Jeg tror utroskap ofte handler om bekreftelse. At den som er utro er usikker på seg selv.

Endret av Helene1982
  • Nyttig 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det kan være helt forskjellige og individuelle grunner.  Jeg kjenner mange som har vært utro, både menn og kvinner.  Den eneste jeg vil kalle notorisk utro har vært gift med min venninne i over 30 år.  De har barn og barnebarn.  Det lengste på-si-forholdet varte i over 4 år, men han var også da åpen for en-natts-forhold i tillegg til kone og elskerinne.  Mannen er en damemagnet fordi han har et statusyrke og har god økonomi.  

Min venninne kniper øynene sammen så godt hun kan.  Når hun har vært nødt til å konfrontere ham, svarer han med å si at han skal flytte ut.  Hun trygler ham om å bli.  Derfor trenger han ikke å lyve eller skjule noe som helst, men gjør som han vil.  

Min venninnes mann mener at livet er for kort til å si nei til opplevelser.  Han vokste opp i et hjem med alkoholmisbruk og dårlig økonomi.  

Anonymkode: 37a62...cb6

Så hviss jeg er en mannemagnet, som det virker noen ganger at jeg er, så skal jeg benytte meg av hver mulighet som byr seg? Jeg er gift og har aldri ligget med noen andre de ca 30 år vi har vært gift. Han som du beskriver her burde få seg en skikkelig smell snart. Håper hun opparbeider seg styrke til å gå.

Anonymkode: 1222f...437

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...