Blondvaffel Skrevet 1. oktober 2022 #1 Del Skrevet 1. oktober 2022 (endret) Hei alle! Jeg og samboer slutta med prevensjon for akkurat to år siden, og har latt ting skje som det skjer siden. Mensen kom ganske fort etter slutt av prevensjon. Vi hadde SA i januar i år, var da rundt mensen tiden uansett, så merka ikke noe særlig til det. Hadde deretter SA i mai igjen, da 6 uker på vei. Etter prat med lege ble jeg henvist til gynekolog for å sjekke opp litt. Hadde nylig gynekologtime hvor hun sa det så bra ut, og at hun ikke kunne skjønne hvorfor det ikke skulle gå. Hun ville anbefale prøverørs behandling, men at jeg kunne prøve Letrozol siden det uansett er ventetid. Så har jeg lest mye forskjellig om Letrozol, men ønsker gjerne fler erfaringer! Greia her er også at vi ønsker barn, men jeg begynte i ny jobb nå 1.september. Jeg føler så på den dårlige samvittigheten dersom vi faktisk får til å bli gravide med hjelp av Letrozol. Så jeg tør ikke helt å begynne på dem enda, vel vitende om at det kan ta tid det og! Vi er 25 og 29, til info. Er det galt av meg å føle meg dårlig når det er så sårt ønska med barn? Og når er det eventuelt mer «godkjent» å begynne med prøving på Letrozol? Må legge til at jeg har eggløsning månedlig. Endret 1. oktober 2022 av Blondvaffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. oktober 2022 #2 Del Skrevet 1. oktober 2022 Letzerol vil jo bare hjelpe deg å få eggløsning, så uansett må det jo treffe med eggløsning og sex, sperm må bryte inn og egg feste seg. Så det kan jo ta tid. jeg ville begynt å prøve nå, etter jobbet en stund før du jo sykemelding om du skulle bli syk. Jobber du 6 mnd får du permisjon og du har en jobb og komme tilbake til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondvaffel Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 1. oktober 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Letzerol vil jo bare hjelpe deg å få eggløsning, så uansett må det jo treffe med eggløsning og sex, sperm må bryte inn og egg feste seg. Så det kan jo ta tid. jeg ville begynt å prøve nå, etter jobbet en stund før du jo sykemelding om du skulle bli syk. Jobber du 6 mnd får du permisjon og du har en jobb og komme tilbake til:) Glemte å skrive at jeg har eggløsning hver mnd. Det vet jeg grunnet eggløsningstester og følelsen/slim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. oktober 2022 #4 Del Skrevet 1. oktober 2022 Blondvaffel skrev (Akkurat nå): Glemte å skrive at jeg har eggløsning hver mnd. Det vet jeg grunnet eggløsningstester og følelsen/slim. Kommer alltid mensen 14 dager etter slim og tester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondvaffel Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 1. oktober 2022 Sofakona skrev (4 minutter siden): Kommer alltid mensen 14 dager etter slim og tester? Ja, mellom 10-14 dager etter slim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. oktober 2022 #6 Del Skrevet 1. oktober 2022 Blondvaffel skrev (Akkurat nå): Ja, mellom 10-14 dager etter slim Det er bra. da er det kanskje for å få sterkere eggløsning/ egg. Så kjør på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondvaffel Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 1. oktober 2022 Sofakona skrev (3 minutter siden): Det er bra. da er det kanskje for å få sterkere eggløsning/ egg. Så kjør på. Klarer bare ikke helt å slippe den dårlige samvittigheten ovenfor jobb. Lest noen innlegg her inne tidligere om hvor mye fordommer det er mot folk som blir fort gravide i ny jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Del Skrevet 2. oktober 2022 Selvom du begynner på Letrozol trenger det ikke klaffe med en gang. Jeg har gått på Letrozol siden november, fortsatt ikke gravid. Anonymkode: c169c...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 2. oktober 2022 #9 Del Skrevet 2. oktober 2022 Blondvaffel skrev (På 1.10.2022 den 21.13): Klarer bare ikke helt å slippe den dårlige samvittigheten ovenfor jobb. Lest noen innlegg her inne tidligere om hvor mye fordommer det er mot folk som blir fort gravide i ny jobb Det skal du ikke ha...du må absolutt ikke høre på folk her inne. Der kan ta tid å bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 2. oktober 2022 #10 Del Skrevet 2. oktober 2022 Jeg hadde prøvd å ikke tenke på det med jobb og dårlig samvittighet. Du har all rett til å bli gravid akkurat når det skulle passe for dere. Ikke la jobb styre. I tillegg har du hatt flere spontanaborter og du aner ikke hvor lang tid dette vil ta. Dumt å kaste bort måneder med prøving for å være snill mot jobben. Jeg ble gravid én mnd etter at jeg startet i ny jobb. Det var ingen som reagerte åpenlyst på det og jeg har ikke hørt noe snakk om det. Fikk gratulasjoner fra alle. Nå har vi prøvd på nr 2 i fem mnd og jeg har fått ny jobb som jeg starter i om to mnd. Aner jo ikke når jeg blir gravid så det får jeg bare ta som det kommer 😊 Hvis folk blir sur eller ledelsen tar det dårlig så er det uansett ikke et sted jeg ønsker å være lenge. jeg ble gravid med min første ved hjelp av letrozol + ovitrelle. Har prøvd samme oppskrift på nummer to i flere mnd nå uten hell. Masse lykke til til deg 🤞🏼❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondvaffel Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvom du begynner på Letrozol trenger det ikke klaffe med en gang. Jeg har gått på Letrozol siden november, fortsatt ikke gravid. Anonymkode: c169c...97f Vet det kan ta tid, og det har det gjort med oss utenom Letrozol. Men tenker i værste(beste) tilfellet, at det skal klaffe på første forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondvaffel Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 2. oktober 2022 Sofakona skrev (1 time siden): Det skal du ikke ha...du må absolutt ikke høre på folk her inne. Der kan ta tid å bli gravid. Helt klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondvaffel Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 2. oktober 2022 Tussi2018 skrev (45 minutter siden): Jeg hadde prøvd å ikke tenke på det med jobb og dårlig samvittighet. Du har all rett til å bli gravid akkurat når det skulle passe for dere. Ikke la jobb styre. I tillegg har du hatt flere spontanaborter og du aner ikke hvor lang tid dette vil ta. Dumt å kaste bort måneder med prøving for å være snill mot jobben. Jeg ble gravid én mnd etter at jeg startet i ny jobb. Det var ingen som reagerte åpenlyst på det og jeg har ikke hørt noe snakk om det. Fikk gratulasjoner fra alle. Nå har vi prøvd på nr 2 i fem mnd og jeg har fått ny jobb som jeg starter i om to mnd. Aner jo ikke når jeg blir gravid så det får jeg bare ta som det kommer 😊 Hvis folk blir sur eller ledelsen tar det dårlig så er det uansett ikke et sted jeg ønsker å være lenge. jeg ble gravid med min første ved hjelp av letrozol + ovitrelle. Har prøvd samme oppskrift på nummer to i flere mnd nå uten hell. Masse lykke til til deg 🤞🏼❤️ Det er faktisk veldig godt å høre at du også ble gravid tidlig i ny jobb og at ingen tok det vondt! ☺️ Du har noen gode poenger som jeg følte jeg trengte, har jo ikke lyst til å være et sted hvor ledelsen ikke tar det på en ordentlig måte!❤️ Masse lykke til til deg og❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå