Gå til innhold

Veldig spesifikt spørsmål som er vanskelig å si noe om, men hvorfor tror dere legen åpnet journalen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en veldig nysgjerrig person så bruker derfor av og til sjekke 'loggen over bruk' på helsenorge. Jeg var innlagt på psykiatrisk 5-8. september. Og legen som jeg hadde som behandler da har åpnet reseptformidleren den 20. september. Hva kan grunnen til det være? Han forskrev ingen medisiner til meg. Hvorfor åpne den så lenge etterpå? Attpåtil når han ikke lengre er min behandler?

Anonymkode: 63deb...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For legen du hadde da måtte antageligvis få epikrise av psykiatriske 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

For legen du hadde da måtte antageligvis få epikrise av psykiatriske 

Det var legen (psykiater) på DPS som var behandleren min som hadde åpnet reseptformidleren, ikke fastlegen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var legen (psykiater) på DPS som var behandleren min som hadde åpnet reseptformidleren, ikke fastlegen.

Kansje for å skrive mer, eller gå igjennom ting på nytt, eller se andre ting. Tror ikke det er verre en det. 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Kansje for å skrive mer, eller gå igjennom ting på nytt, eller se andre ting. Tror ikke det er verre en det. 

Ja, det kan det vel være. Er bare fortsatt veldig nysgjerrig 😅 Det eneste rette svaret er vel bare han som har, men er jo ikke akkurat mulig å spørre heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det kan det vel være. Er bare fortsatt veldig nysgjerrig 😅 Det eneste rette svaret er vel bare han som har, men er jo ikke akkurat mulig å spørre heller.

He he

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Send klage på snoking i journal så må han begrunne det.

Skrevet
ajarRun skrev (1 minutt siden):

Send klage på snoking i journal så må han begrunne det.

Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre 🙂 Han har jo helt sikkert ikke snoket? Tror du?

Skrevet

Epikrisen din skrives innen 10 dager.

Anonymkode: 1f981...9a7

Skrevet

Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre 🙂 Han har jo helt sikkert ikke snoket? Tror du?

Hvis han ikke har det får du jo begrunnelse.

Skrevet

Epikrisen din skrives innen 10 dager.

Da har han jo såfall brukt 2 dager mer enn det? Men det kan jo være epikrisen han skulle skrive likevel da? Jeg vet ikke hvor strenge de er på den regelen at den skal skrives innen 10 dager?

Skrevet
ajarRun skrev (2 minutter siden):

Hvis han ikke har det får du jo begrunnelse.

Er ikke det litt voldsomt å klage over noe så lite da?

Skrevet

Er ikke det litt voldsomt å klage over noe så lite da?

Nishda. Legen jobber jo med personer i åndsnød så han er sikkert vant til det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har han jo såfall brukt 2 dager mer enn det? Men det kan jo være epikrisen han skulle skrive likevel da? Jeg vet ikke hvor strenge de er på den regelen at den skal skrives innen 10 dager?

Veldig vanlig at det er forsinkelser. Og i epikrisen skal det stå medikamenter ved innkomst, derfor er han i reseptformidleren din. 

• Liker 1
Skrevet
ajarRun skrev (1 minutt siden):

Nishda. Legen jobber jo med personer i åndsnød så han er sikkert vant til det.

Hva mener du med personer i åndsnød? Forsøkte google, men kom bare opp at det er opplevelsen av å ikke få nok luft? Mulig jeg er litt du men.

Skrevet

Hva mener du med personer i åndsnød? Forsøkte google, men kom bare opp at det er opplevelsen av å ikke få nok luft? Mulig jeg er litt du men.

Personer i ubalanse

Skrevet

Veldig vanlig at det er forsinkelser. Og i epikrisen skal det stå medikamenter ved innkomst, derfor er han i reseptformidleren din. 

Er du sikker? Jeg sa jo hvilke medisiner jeg brukte i innkomst samtalen? Han skrev de også opp i medisinkurven? Så da vet han det jo?

Skrevet

Er du sikker? Jeg sa jo hvilke medisiner jeg brukte i innkomst samtalen? Han skrev de også opp i medisinkurven? Så da vet han det jo?

Helt sikker. Kanskje ha skulle sjekke doseringen feks. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt sikker. Kanskje ha skulle sjekke doseringen feks. 

Da er mysteriet løst, hehe. Sjekket forresten kjernejournalen min nå og det står den er åpnet av en lege 26. september. Tror du dette er han også? (Det kommer visst ikke opp navn på personen før om 1 uke). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...