Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Er i en situasjon hvor jeg over flere år har vært av og på med en mann. Han vet jeg elsker han men han føler ikke det samme for meg. Han kommer til meg når han vil ha sex, selskap osv men kan aldri gi meg det forholdet jeg vil ha. Har flere ganger prøvd å gå videre, men da slår han på sjarmen og jeg er rett tilbake. Har ødelagt meg helt psykisk. Vet jeg burde blokkere han helt men er redd jeg ikke finner noen jeg får de samme følelsene for. Jeg vil gjerne ha barn og en familie og føler meg helt fastlåst nå. Noen som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: d8c79...118

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det går over. Slett, blokk, se fremover og ikke bakover. Du fortjener bedre.

Anonymkode: b3c2f...b2b

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja. Du kan alltids se etter noen som vil ha familie med deg ^^. Men leit å høre da

Skrevet

Da tenker jeg at du går på dating selvom du på en måte er med han her innimellom, plutselig når du møter den rette vil følelsene slå ut og du vil klare og bli kvitt han her ;) ❤️

Anonymkode: 91e07...136

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Så leit. Du trenger å finne selvverdet ditt gjerne med hjelp fra psykolog. Det hjalp meg å komme ut av et destruktivt forhold som brøt ned meg 

Anonymkode: 196b3...837

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da tenker jeg at du går på dating selvom du på en måte er med han her innimellom, plutselig når du møter den rette vil følelsene slå ut og du vil klare og bli kvitt han her ;) ❤️

Denne👆 Og fortell ham at du dater andre. Da vil han kanskje få panikk. Mange menn er eiesyke og sjalu. De fil helst ha både kjæreste og elskerinne i fred fra andre.

Anonymkode: 7efd3...c51

Skrevet

Uenig! Ikke bruk mer tid på denne mannen. Skulle det vært dere, hadde han behandlet deg bedre. Gå videre. Gjør singel-ting og dra ut med venninner. Slett nummeret hans.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For noen funker dette fint. Men ikke nødvendigvis alle. Er ts nedbrutt psykisk, så kan det bli enda verre av å prøve å date noen, uten at hun er følelsesmessig åpen for det.  Resultatet blir et tankemessig kaos.

Anonymkode: 7f24c...249

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har det slik selv og hvis man ikke er gammel som meg så har man plenty muligheter til å finne noe nytt. For meg er det umulig for de jeg har å velge i gir meg frysninger. Den ene jeg traff som jeg følte noe med bor så langt unna at det nå er 50/50 om vi får det til. Verden rundt oss samarbeider ikke akkurat når vi møttes under pandemien og han var i lockdown. Nå er prisene så høye og ingen av oss er rike. Og vet at hvis dette går til dundas vil det være veldig lett å løpe tilbake til han jeg elsker som ikke elsker meg for trøst. For noe oppmerksomhet er bedre enn å føle seg helt alene.

Skjønner deg godt ts. Vond situasjon å være i. Det kjennes fastlåst ut. Men tror en må bli forbanna på dem nok slik at en ikke har noe mer å snakke om eller noe da kan det være mulig å få litt avstand.

Men treffe nye er nok beste medisin hvis du er i riktig alder.

Lykke til🍀🍀🍀

Anonymkode: d63d3...164

Skrevet
Helene1982 skrev (5 timer siden):

Uenig! Ikke bruk mer tid på denne mannen. Skulle det vært dere, hadde han behandlet deg bedre. Gå videre. Gjør singel-ting og dra ut med venninner. Slett nummeret hans.

Ja tror du ikke det er prøvd?? Vi som ikke har venninner må takle alt dette alene og da blir det vanskelig . Jeg er ikke ts.

Anonymkode: d63d3...164

Skrevet

Jeg innbiller meg at det kan bli Vanskelig å finne en potensiell "pappa" med han her i kulissene. Hver gang en annen fatter interesse, så kommer dusten til å gire opp sjarmen, og du dumper han snille. Og når du har mistet sjansen, så er dusten tilbake til å være dust. Og han kommer aldri til å stifte familie med deg. Måtte være et uhell i såfall. Og aldri en slik familie du ser for deg hvor han frivillig er hjemme og tilbringer familie- og kjærestetid med dere. Nei, da blir du "alenemor" og så må du lage mat og rydde opp etter en voksen unge, og så flyr han bare på byn. Så dump han nå, så han ikke hindrer deg i å finne en familiemann. Han her er ikke en familiemann.

Anonymkode: 7c791...fee

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei dere. Er i en situasjon hvor jeg over flere år har vært av og på med en mann. Han vet jeg elsker han men han føler ikke det samme for meg. Han kommer til meg når han vil ha sex, selskap osv men kan aldri gi meg det forholdet jeg vil ha. Har flere ganger prøvd å gå videre, men da slår han på sjarmen og jeg er rett tilbake. Har ødelagt meg helt psykisk. Vet jeg burde blokkere han helt men er redd jeg ikke finner noen jeg får de samme følelsene for. Jeg vil gjerne ha barn og en familie og føler meg helt fastlåst nå. Noen som har vært i samme situasjon? 

Har du skrevet en annen tråd omtrent samtidig som denne?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1619535-svir-i-hjertet-som-f/

Det er omtrent samme problemstilling i alle fall, så dere kan utveksle råd.

Anonymkode: d65fe...75f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du skrevet en annen tråd omtrent samtidig som denne?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1619535-svir-i-hjertet-som-f/

Det er omtrent samme problemstilling i alle fall, så dere kan utveksle råd.

Anonymkode: d65fe...75f

Ts her: nei det er ikke meg, men ja jeg ser det er faktisk veldig likt. Trist det finnes så mange av oss som opplever dette. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg innbiller meg at det kan bli Vanskelig å finne en potensiell "pappa" med han her i kulissene. Hver gang en annen fatter interesse, så kommer dusten til å gire opp sjarmen, og du dumper han snille. Og når du har mistet sjansen, så er dusten tilbake til å være dust. Og han kommer aldri til å stifte familie med deg. Måtte være et uhell i såfall. Og aldri en slik familie du ser for deg hvor han frivillig er hjemme og tilbringer familie- og kjærestetid med dere. Nei, da blir du "alenemor" og så må du lage mat og rydde opp etter en voksen unge, og så flyr han bare på byn. Så dump han nå, så han ikke hindrer deg i å finne en familiemann. Han her er ikke en familiemann.

Anonymkode: 7c791...fee

Hei ts her: takk for svaret ditt, jeg vet du har veldig rett. Det føles bare umulig å ta det steget, men vet det ikke endrer seg. 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Så leit. Du trenger å finne selvverdet ditt gjerne med hjelp fra psykolog. Det hjalp meg å komme ut av et destruktivt forhold som brøt ned meg 

Anonymkode: 196b3...837

Hei ts her: jeg har funnet meg en fantastisk psykolog jeg har gått til noen ganger, men det er jo mitt ansvar å ta det steget å sette de nødvendige grensene og gå videre, for jeg må slukke det lille håpet jeg fortsatt har i hjertet, som jeg vet de urealistisk. Men jeg må bare gjøre det om jeg skal få det livet jeg ønsker. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror du bare må kvitte deg med denne fyren, og stå i det at du er helt singel og at du sikkert savner han masse. Det kommer til å bli bedre med tiden. Se på det som et prosjekt i livet ditt - stå helt på egne bein og gjør det som er bra for deg. Denne relasjonen er veldig usunn, og eneste måte å få det bedre er å kvitte seg med slike relasjoner. Selv om det er en usunn relasjon, så er det jo en viss trygghet i den. Så det kan være svært vanskelig å gi slipp. Men du er bare nødt til det for å klare å gå videre i livet. Fokuser på deg selv og ditt, uten å være desperat etter en ny mann. Men vær åpen for å møte noen. Ønsker deg lykke til. Hilsen en som har vært i samme situasjon. 

Anonymkode: 37f2e...9ca

• Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror du bare må kvitte deg med denne fyren, og stå i det at du er helt singel og at du sikkert savner han masse. Det kommer til å bli bedre med tiden. Se på det som et prosjekt i livet ditt - stå helt på egne bein og gjør det som er bra for deg. Denne relasjonen er veldig usunn, og eneste måte å få det bedre er å kvitte seg med slike relasjoner. Selv om det er en usunn relasjon, så er det jo en viss trygghet i den. Så det kan være svært vanskelig å gi slipp. Men du er bare nødt til det for å klare å gå videre i livet. Fokuser på deg selv og ditt, uten å være desperat etter en ny mann. Men vær åpen for å møte noen. Ønsker deg lykke til. Hilsen en som har vært i samme situasjon. 

Ts her: takk for svaret ditt. Håper du har det mye bedre nå😊 jeg vet du har rett og jeg skal gjøre mitt beste. Jeg er heldig som har gode venner og familie som støtter meg og vil meg godt, men er mitt eget hode som må ta igjen og gjøre endringene. Heldigvis har jeg klart å få en god jobb, flytte i en fantastisk bolig og skapt meg et godt nettverk. Å ha en mann i seg selv er ikke mitt mål, men jeg har drømmer som jeg gjerne vil dele med et annet menneske, og i mitt hode og hjerte var det med han, men jeg vet realiteten innerst inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her: takk for svaret ditt. Håper du har det mye bedre nå😊 jeg vet du har rett og jeg skal gjøre mitt beste. Jeg er heldig som har gode venner og familie som støtter meg og vil meg godt, men er mitt eget hode som må ta igjen og gjøre endringene. Heldigvis har jeg klart å få en god jobb, flytte i en fantastisk bolig og skapt meg et godt nettverk. Å ha en mann i seg selv er ikke mitt mål, men jeg har drømmer som jeg gjerne vil dele med et annet menneske, og i mitt hode og hjerte var det med han, men jeg vet realiteten innerst inne. 

Da har du de beste forutsetninger for å lykkes :) Jeg møtte en som ble min kjæreste ikke lenge etter jeg klarte å gjøre det slutt med han fyren, for siste gang. Bare satte ned foten og sa at nok var nok. Er singel igjen nå da, men det har ingenting med denne saken å gjøre :) Har det fint som singel, men håper som deg å treffe noen. Har heldigvis ingen som står i veien for det nå. 

• Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har du de beste forutsetninger for å lykkes :) Jeg møtte en som ble min kjæreste ikke lenge etter jeg klarte å gjøre det slutt med han fyren, for siste gang. Bare satte ned foten og sa at nok var nok. Er singel igjen nå da, men det har ingenting med denne saken å gjøre :) Har det fint som singel, men håper som deg å treffe noen. Har heldigvis ingen som står i veien for det nå. 

Så herlig og motiverende å høre, takk ❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...