Gå til innhold

Ekstreme(!!) bekkensmerter - normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er gravid i uke 36 og sliter helt forferdelig med bekkenløsning/bekkensmerter. Har vært hos fysioterapaut, men synes ikke dette hjalp. 

For hver dag som går blir det ENDA verre. Jeg klarer meg ikke alene uten å være avhengig av hjelp til det meste!! 😔

På en skala fra 1 til 10, føler jeg smerten er 9/10. Nesten utholdelig. Tar Paracet 2 ganger om dagen, som hjelper litt…. hvis ikke føles det ut som 10 kniver inn i hofta og sinnsyke strålinger nedover lårene. Har dette på begge sidene av hoftene. Underdriver ikke når jeg sier at DETTE er noe av det vondeste jeg hittil har opplevd. 

Flere som har opplevd så sterke smerter? Føler ikke andre venninner med bekkenproblemer hadde like intense smerter som meg. Gråter flere ganger om dagen for føler jeg er så hjelpesløs og alt er smertefullt 😔

Anonymkode: c5713...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiropraktor!! 

Anonymkode: 2fbc0...772

Skrevet

Samme her, vet ikke hvor normalt det er å ha SÅ vondt, men jeg fikk bekkenløsning i uke 18 som har blitt verre og verre. Er i uke 39 nå og har ligget mest i senga i ukesvis. 

Prøvd både kiropraktor, fysio, osteopat, trening og øvelser, bekkenbelte, krykker, yogaball osv. men fikk ikke noe effekt. Bare mer vondt. Fastlegen min mener at det ikke trenger å behandles, det går jo stort sett over etter fødselen. Tull og tøys. Det går så ufattelig ut over psyken, og livskvaliteten. Jeg feller noen tårer så å si hver gang jeg må opp av senga.

Som du sikkert ser har jeg ikke noen revolusjonerende tips, men du er ikke alene! Mulig du kan snakke deg til tidlig igangsettelse av fødselen, har lest om noen som har fått det pga bekkenplager. Jeg har blitt lovet at når termin kommer blir jeg satt igang, det er bedre enn ingenting.

Anonymkode: 711ae...284

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kiropraktor!! 

Anonymkode: 2fbc0...772

Hjelper ikke om det er bekkenløsning. Eneste som hjelper på bekkenløsning er å føde. Og selv da er det ikke alle som blir helt bra igjen.

Anonymkode: 5a641...a8a

Skrevet

Noen blir dessverre invalide av bekkenløsning, å eneste som da hjelper for noen er å få ut ungen. Ei jeg kjenner ble sittende i rullestol siste tiden, klarte kun å gå oppreist i korte perioder med smerter (når hun skulle på do, dusje etc). resten av tiden gikk med til å variere mellom seng og sofa. Jeg så hvor jævlig hun hadde det. Hun fikk igangsettelse rett før termin på grunn av det. 

Anonymkode: ad3a6...8a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...