AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Håper noen som har erfaring med å gå lenge på medisiner kan svare. Jeg skal høre med legen etter hvert også, men er noen uker til jeg skal dit. Jeg har gått på en medisin i et halvår nå, som har en del bivirkninger. De var verst i starten, men etter opptrappingen har jeg ikke merket så mye til dem. Men nå plutselig, etter seks måneder, har de tatt seg opp igjen. Er det sånn det er med langvarig medisinbruk, bivirkningene kommer og går? Anonymkode: aa597...76c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 32 minutter siden, Embla Othea said: Hvilken medisin er det tale om? Det er jeg ikke komfortabel med å dele, var mer ute etter erfaringer folk har med å gå på medisiner lenge. Om du går på samme medisin i flere år, er bivirkningene helt stabile hele veien? Anonymkode: aa597...76c
Embla Othea Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jeg ikke komfortabel med å dele, var mer ute etter erfaringer folk har med å gå på medisiner lenge. Om du går på samme medisin i flere år, er bivirkningene helt stabile hele veien? Anonymkode: aa597...76c Det er vesentlig å vite hvilken medisin det er snakk om, men generelt så lan jeg si at bivirkninger av medisiner kan være relativt stabile. For eksempel er det velkjent at man får tett nese av Nozinan. Nå har jeg gått på den i fire uker og jeg har fortsatt bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Opplevde det samme med enkelte medisiner. Fikk forklart at ting som endringer i nivåer av ulike hormoner noen ganger kan påvirke, og det stemte når det ble tatt blodprøver for å kontrollere hormonnivåene. Går du forresten på noen andre medisiner samtidig og har endret på dose? En del medisiner påvirkes av andre medisiner (mer virkning, mindre virkning, mer bivirkninger..), og er denne medisinen en som påvirkes bivirkningsmessig av en annen medisin kan det være forklaringen. Anonymkode: c5b3d...612
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Opplevde det samme med enkelte medisiner. Fikk forklart at ting som endringer i nivåer av ulike hormoner noen ganger kan påvirke, og det stemte når det ble tatt blodprøver for å kontrollere hormonnivåene. Går du forresten på noen andre medisiner samtidig og har endret på dose? En del medisiner påvirkes av andre medisiner (mer virkning, mindre virkning, mer bivirkninger..), og er denne medisinen en som påvirkes bivirkningsmessig av en annen medisin kan det være forklaringen. Anonymkode: c5b3d...612 Går på p-piller i tillegg, det er det eneste. Men om hormoner spiller inn kan vel det ha noe å si kanskje... Anonymkode: aa597...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå