AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Treningssenteret jeg trener på har nå bestemt seg for å skru av varmtvann for å spare strøm. Får man på en måte ikke et dårligere tilbud da? Kan jeg kreve å betale mindre pr mnd? Er det noen som vet om jeg har noen rettigheter her? Er det noen spesielle lover jeg kan slå i bordet med? Jeg pleier å dusje etter at jeg har trent og det får jeg jo ikke gjort nå. Vil gjerne legge til at det jeg ønsker er primært å få muligheten til å dusje etter trening, ikke å vri meg unna å betale. Anonymkode: 76fa6...123 4
tøydokka Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Haha, seriøst? Vil gjerne vite hvilket treningssenter som gjør det. 8
Embla Othea Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 (endret) Trolleri trollera. Endret 1. oktober 2022 av Embla Othea
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Du betaler for tilgang til treningsapparatene, ikke for dusj. Sånn går det når altfor mange blir grådige og egoistiske og skal spare penger på å slippe å dusje hjemme. Der jeg trente før var det ikke garderobe og dusj i det hele tatt, jeg betalte for å trene der og dro hjem og dusjet. Anonymkode: bbf63...ed4 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 Mitt treningssenter har valgt å øke månedsprisen med 50 kr. fra 1. januar. Helt greit. Heller det enn kun kaldtvann i dusjen. Anonymkode: e3207...78f 10
tøydokka Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg kan forstå at de velger å kutte varmtvannet en periode nå som strømmen er så dyr. Og bedrifter får vel heller ikke strømstøtteordningen. Jeg dusjer svært sjeldent på treningssenteret, så jeg vil heller at de kutter varmtvannet enn at de setter opp medlemsprisen eller går konkurs. 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 Ikke troll, jeg lover. Dette er et treningssenter i indre Østfold. Jeg kan gjerne dusje hjemme, men når man trener cardio pleier i alle fall jeg å bli ganske svett og nå når det begynner å bli kaldere er det greit å ha mulighet til å dusje før jeg drar hjem. De kan også gjerne øke prisen for min del, men det er greit å ha mulighet til å dusje. Har jeg noen rettigheter i forhold til dette? Blir ikke et treningssenter uten varmt vann ganske uhygenisk også? Anonymkode: 76fa6...123 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 Er jo på anbefaling av staten. Var jo pressekonferanse i går hvor tiltak for å få ned strømbruk i bedrifter var ett nevnt tiltak mener jeg. Det er jo bedre at det blir slik enn at vi får større vannmangel, bruker mye strøm og får skyhøye strømpriser i vinter? Anonymkode: 89f72...57f 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 Terapibassenget hvor jeg går har skrudd ned temperaturen på dusjvannet sitt, det er mer lunket nå og alle skynder seg før gikten slår til igjen. Anonymkode: e50c4...7d2 5 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #10 Skrevet 1. oktober 2022 TS her. Det blir jo ikke noe mindre vannforbruk i samfunnet som helhet for jeg kommer jo til å dusje når jeg kommer hjem uansett. Jeg tror uansett ikke at de 3-5 min jeg dusjer har så stor betydning for en eventuell vannmangel. Man må jo dusje etter at man har trent. Anonymkode: 76fa6...123 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er jo på anbefaling av staten. Var jo pressekonferanse i går hvor tiltak for å få ned strømbruk i bedrifter var ett nevnt tiltak mener jeg. Det er jo bedre at det blir slik enn at vi får større vannmangel, bruker mye strøm og får skyhøye strømpriser i vinter? Anonymkode: 89f72...57f Strøm- og vannforbruket forblir jo det samme. Dusjen blir jo gjennomført uansett om det er hjemme eller på treningssenteret. Samme dumme argumentet for at vi ikke skal bruke så masse strøm i dag, på dusj, klesvask og annet. Totalen blir jo det samme om jeg vasker tre maskiner i dag eller om jeg vasker en i dag, en i morgen og en på tirsdag. Eneste er at det blir billigere for meg å gjøre det i dag. Anonymkode: f3936...9be 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 Med de strømprisene som er nå, og det finnes folk som skal dusje en halvtime etter trening, så forstår jeg de godt. Anonymkode: a48b7...e4c 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. oktober 2022 #13 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Strøm- og vannforbruket forblir jo det samme. Dusjen blir jo gjennomført uansett om det er hjemme eller på treningssenteret. Samme dumme argumentet for at vi ikke skal bruke så masse strøm i dag, på dusj, klesvask og annet. Totalen blir jo det samme om jeg vasker tre maskiner i dag eller om jeg vasker en i dag, en i morgen og en på tirsdag. Eneste er at det blir billigere for meg å gjøre det i dag. Anonymkode: f3936...9be Tror nok mange tar lenger dusjer på treningssenteret når de dusjer "gratis" enn hvis de dusjer hjemme og betaler selv.
totti_1 Skrevet 1. oktober 2022 #14 Skrevet 1. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 time siden): Trolleri trollera. Folk har så dårlig radar her inne hehe 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #15 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du betaler for tilgang til treningsapparatene, ikke for dusj. Sånn går det når altfor mange blir grådige og egoistiske og skal spare penger på å slippe å dusje hjemme. Der jeg trente før var det ikke garderobe og dusj i det hele tatt, jeg betalte for å trene der og dro hjem og dusjet. Anonymkode: bbf63...ed4 Det skulle bare mangle at man ikke kan bruke fasilitetene som inngår i et helhetlig tilbud når man har betalt for det, gjennom et abonnement som ofte er ganske dyre. Om treningsstudioet ikke har dusj/garderobe i det hele tatt er det jo greit, for da kan man gjøre seg inneforstått med det innen man tegner et abonnement. Om det derimot er dusj/garderobe, så er det helt innenfor å ta for gitt at man kan benytte seg av det etter trening. Det å skru varmtvannet helt av vil være en reduksjon av tjenestetilbudet. Da får studioet heller finne andre måter å spare varmtvann på, som f. eks. at det kan gå på en timer med noen minutter eller lignende. Det er en mye mer spiselig løsning ovenfor kundene. Anonymkode: daa79...43d 6
AllahBallah Skrevet 1. oktober 2022 #16 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du betaler for tilgang til treningsapparatene, ikke for dusj. Sånn går det når altfor mange blir grådige og egoistiske og skal spare penger på å slippe å dusje hjemme. Der jeg trente før var det ikke garderobe og dusj i det hele tatt, jeg betalte for å trene der og dro hjem og dusjet. Anonymkode: bbf63...ed4 Hva er det for no pisspreik. Jeg betaler for å bruke treningssentrets fasiliteter. Det vil si inkludert dusj. Jeg kan gå med på at de stenger badstuen. Men dusj/varmtvann? Nei, bare nei.. 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #17 Skrevet 1. oktober 2022 AllahBallah skrev (1 minutt siden): Hva er det for no pisspreik. Jeg betaler for å bruke treningssentrets fasiliteter. Det vil si inkludert dusj. Jeg kan gå med på at de stenger badstuen. Men dusj/varmtvann? Nei, bare nei.. Da må man jo enten klage, eller melde seg inn på et annet treningssenter. Tror det kommer til å bli ganske få sentre som tilbyr ubegrenset varmtvann i dusjen i fremtiden. Anonymkode: bbf63...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #18 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må man jo enten klage, eller melde seg inn på et annet treningssenter. Tror det kommer til å bli ganske få sentre som tilbyr ubegrenset varmtvann i dusjen i fremtiden. Anonymkode: bbf63...ed4 Ubegrenset er en ting, men man kunne jo vært litt løsningsorientert og heller montert på timer e.l. i stedet for å skru varmtvannet helt av. Anonymkode: daa79...43d 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #19 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg tror dette er en trolletråd. Jeg blir dog ikke overrasket om det skjer. Står valget mellom dusj eller trening, ofrer jeg den dusjen tvert og støttet det 100%. Anonymkode: b9075...331 1
Gjest AprilRyan Skrevet 1. oktober 2022 #20 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg kan forstå det. Det virker som mange dusjer på treningssenteret heller enn å dusje hjemme for å spare strøm, men de tenker lite over at treningssenteret da får høyere strømregning og får mer utgifter. Har sett råd her inne blant annet om at folk heller skal dusje på treningssenteret enn hjemme. Folk tar seg sikkert også mer tid når de slipper å tenke på at de må betale for det. Noen tiltak må de gjøre. Dette var kanskje en litt drastisk løsning, men da får folk heller dusje hjemme eller melde seg inn på et annet treningssenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå