AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Det står i søknaden at jeg søker fra august mnd, men behandlingstiden er 5mnd, vil det da si at far må etterbetale for disse månedene? Hva skjer om han nekter? Anonymkode: a9975...aed
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Da håper jeg du har bedt nav kreve det inn. I så fall får du det etterbetalt, helt sikkert. Om han liksom skal betale selv - vel, du kjenner han jo bedre enn meg. Anonymkode: e60fb...5b8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Da håper jeg du har bedt nav kreve det inn. I så fall får du det etterbetalt, helt sikkert. Om han liksom skal betale selv - vel, du kjenner han jo bedre enn meg. Anonymkode: e60fb...5b8 Ja, jeg har bedt nav kreve inn. Jeg bare lurer på hvordan det hele fungerer, betaler far, eller nav ut til meg? Jeg skjønner jo at pengene skal komme fra far, men hvordan fungerer det i praksis? Anonymkode: a9975...aed
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Og om han skal etterbetale for 5 mnd, vil jo det bli endel for han? Anonymkode: a9975...aed
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 Bidraget gjelder fra søketidspuntet. Du får penger først når far betaler. Nav betaler kun forskudd om du har ved om det og om far ikke betaler innen en viss dato. Far vet nå at det er søkt og bør for sin egen del sette av penger månedlig. Anonymkode: 8732a...802
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg har bedt nav kreve inn. Jeg bare lurer på hvordan det hele fungerer, betaler far, eller nav ut til meg? Jeg skjønner jo at pengene skal komme fra far, men hvordan fungerer det i praksis? Anonymkode: a9975...aed Far betaler til nav, nav betaler til deg. Han kan lage nedbetalingsavtale med nav om han ikke klarer å betale alt på en gang. Anonymkode: e60fb...5b8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #7 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 21.02): Bidraget gjelder fra søketidspuntet. Du får penger først når far betaler. Nav betaler kun forskudd om du har ved om det og om far ikke betaler innen en viss dato. Far vet nå at det er søkt og bør for sin egen del sette av penger månedlig. Anonymkode: 8732a...802 Er det dumt av meg å ikke be om forskudd? Jeg aner ikke hvordan det blir, far har fremdeles ikke sagt noe til meg, men jeg regner med at han har fått informasjon fra nav nå. Han kommer til å være rasende på meg, og han kommer til å bestride det. Men ungen er jo ikke hos far, har ikke vært der på lenge. Men takk for svar! AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 22.19): Far betaler til nav, nav betaler til deg. Han kan lage nedbetalingsavtale med nav om han ikke klarer å betale alt på en gang. Anonymkode: e60fb...5b8 Oki, takker for svar! Anonymkode: a9975...aed
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #8 Skrevet 4. oktober 2022 Du får bidrag fra søknadstidspunkt etterbetalt. Har du slkt om forskudd vil du få en liten sum basert på din inntekt hver mnd om inntekten din er under forskuddgrensen. Far får krav fra NavI med en viss frist. Betaler han ikke vil de til slutt ta utlegg i lønn og skattepenger. Du får pengene om han har inntekt. Det kan bare ta litt tid. Og det kan komme ujevne beløp med jevne og ujevne mellomrom. Imens oppsrbeider han bidragagjeld. Og skam hos arbeidsgiver… Alt dette står det utfyllende om på nav.no. Anonymkode: 622d0...741
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå