AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Hei! Jeg og min kjæreste har snakket om å flytte sammen, tanken var at han skal flytte inn hos meg i leiligheten jeg leier. Jeg går på AAP og får noe bostøtte nå. Hvordan er det best å gå frem? Felles kontrakt, framleie? Noen som vet om det har noe å si, eller vil det komme på det samme uansett hvordan det blir gjort i forhold til eventuell støtte og slikt? Takk på forhånd. Anonymkode: 46fa0...966
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg og min kjæreste har snakket om å flytte sammen, tanken var at han skal flytte inn hos meg i leiligheten jeg leier. Jeg går på AAP og får noe bostøtte nå. Hvordan er det best å gå frem? Felles kontrakt, framleie? Noen som vet om det har noe å si, eller vil det komme på det samme uansett hvordan det blir gjort i forhold til eventuell støtte og slikt? Takk på forhånd. Anonymkode: 46fa0...966 Nå dere er flere om utgiftene sier det seg selv at bostøtten enten blir redusert eller forsvinner Anonymkode: 9edbd...097 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå dere er flere om utgiftene sier det seg selv at bostøtten enten blir redusert eller forsvinner Anonymkode: 9edbd...097 Jeg ønsker bare svar om det er noe som lønner seg mtp. eventuell støtte, eller om det er likegyldig hvordan vi gjør det. Har personlig alltid bodd og leid alene, så er ganske ny til akkurat dette. Jeg forstår jo at bostøtten reduseres, eventuelt forsvinner ved for høy inntekt, men tenker det er greit å høre om noen har vært i samme situasjon og kan gi noen tips eller fortelle deres erfaringer. Hvis det er mulig å beholde bare litt av støtten også, for min egen del når det kommer til det økonomiske hadde jo det vært positivt. TS Anonymkode: 46fa0...966
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Bostøtte blir regnet ut fra den totale inntekten til husholdningen. Vet du lønna hans kan du jo plotte inn i kalkulatoren for bostøtte og få svaret med en gang. Anonymkode: a0a60...f57 3
smilo Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Dere blir jo to til å betale kostnadene også, så du vil ikke trenge samme støtten lenger 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg ønsker bare svar om det er noe som lønner seg mtp. eventuell støtte, eller om det er likegyldig hvordan vi gjør det. Har personlig alltid bodd og leid alene, så er ganske ny til akkurat dette. Jeg forstår jo at bostøtten reduseres, eventuelt forsvinner ved for høy inntekt, men tenker det er greit å høre om noen har vært i samme situasjon og kan gi noen tips eller fortelle deres erfaringer. Hvis det er mulig å beholde bare litt av støtten også, for min egen del når det kommer til det økonomiske hadde jo det vært positivt. TS Anonymkode: 46fa0...966 Du fikk svar. Og uansett hvordan dere gjør vil hans inntekt bli medregnet Anonymkode: 9edbd...097 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg og min kjæreste har snakket om å flytte sammen, tanken var at han skal flytte inn hos meg i leiligheten jeg leier. Jeg går på AAP og får noe bostøtte nå. Hvordan er det best å gå frem? Felles kontrakt, framleie? Noen som vet om det har noe å si, eller vil det komme på det samme uansett hvordan det blir gjort i forhold til eventuell støtte og slikt? Takk på forhånd. Anonymkode: 46fa0...966 AAP vil ikke bli påvirket av at han flytter inn. Bostøtten kommer til å forsvinne, med mindre han knapt har inntekt. Det er samlet inntekt til husholdningen som gjelder, og det er ingenting du kan få gjort for å få endret på det. Anonymkode: 13fb5...fd1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå