AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #21 Del Skrevet 3. oktober 2022 Jeg tror problemet ligger hos deg og i innstillingen din. Anonymkode: 10a2a...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 3. oktober 2022 #22 Del Skrevet 3. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 3.08): Din sjalusi har nok ført til en del krangler og diskusjoner som har provosert familien. du er voksen, har egne barn.. da bør du klare å ta vare på deg selv økonomisk. Om de andre får? Hva så? Klarer du ikke stå på egne bein? Anonymkode: 4ca5e...db7 Ikke det det handler om. TS har tydeligvis klart å stå på egne bein over lang tid, da hun fikk barn tidlig og fått vesentlig mindre opp gjennom årene. Det som gnager er forskjellsbehandling, og det er aldri greit. Spesielt ikke fra familie. Det er ikke til å unngå at søsken får forskjellig relasjon til foreldrene, og veldig synlig kan det bli når man er voksen for da kommer ofte personlighetstrekk frem og avgjør hvor sterk kontakten blir. Uansett syns jeg det er langt over streken av TS sine foreldre å gi arv i form av gaver til de andre, men ikke ho. Å dra på ferie med alle unntatt TS er jo direkte grusomt gjort. Men ekskluderer ikke 1 av 4! Jeg hadde blitt fly forbanna hvis barnet mitt hadde blitt åpenlyst forskjellsbehandlet i forhold til søskenbarna av besteforeldre. Barns relasjon til foreldre kan bli dårligere i voksenlivet, men dette er på grensen til slemt. Jeg hadde sterkt revurdert fremtidig kontakt med dem. Utifra det du skriver så virker det ikke som om du går glipp av så mye. Bare sørg for at du har advokaten klar når foreldrene er borte så de andre 3 ikke tukler med arven din. Endret 3. oktober 2022 av Turtellure12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #23 Del Skrevet 3. oktober 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror problemet ligger hos deg og i innstillingen din. Anonymkode: 10a2a...93d Regner med du bare toller... Anonymkode: 7ed61...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #24 Del Skrevet 3. oktober 2022 17 minutter siden, Turtellure12 said: Ikke det det handler om. TS har tydeligvis klart å stå på egne bein over lang tid, da hun fikk barn tidlig og fått vesentlig mindre opp gjennom årene. Det som gnager er forskjellsbehandling, og det er aldri greit. Spesielt ikke fra familie. Det er ikke til å unngå at søsken blir behandlet forskjellig av foreldrene, og veldig synlig kan det bli når man er voksen for da kommer ofte personlighetstrekk frem og avgjør hvor sterk kontakten blir. Uansett syns jeg det er langt over streken av TS sine foreldre å gi arv i form av gaver til de andre, men ikke ho. Å dra på ferie med alle unntatt TS er jo direkte grusomt gjort. Men ekskluderer ikke 1 av 4! Jeg hadde blitt fly forbanna hvis barnet mitt hadde blitt åpenlyst forskjellsbehandlet i forhold til søskenbarna av besteforeldre. Barns relasjon til foreldre kan bli dårligere i voksenlivet, men dette er på grensen til slemt. Jeg hadde sterkt revurdert fremtidig kontakt med dem. Utifra det du skriver så virker det ikke som om du går glipp av så mye. Bare sørg for at du har advokaten klar når foreldrene er borte så de andre 3 ikke tukler med arven din. Takk for forståelse ❤️ synes selv det er grusomt og slemt, iallefall ovenfor mitt barn som også føler seg oversett. Har mange ganger vurdert å kutte kontakt, men vet det blir tungt. Skulle jo ønske kunne føle oss av mer betydning for familien vår. Råd om advokat ved foreldrene våres bortgang har jeg fått mange ganger før, så det er ikke bare jeg som ser det slik. Anonymkode: 7ed61...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 3. oktober 2022 #25 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): synes selv det er grusomt og slemt, iallefall ovenfor mitt barn som også føler seg oversett. Kan dette være en enklere innfallsvinkel om du skal snakke med foreldrene dine om dette? "Per har veldig lyst til å være med dere på X, Kari og Martin sa det var så fint å være med dit. Han kunne gjerne tenkt seg tid med bare dere, har dere mulighet til å ta han med dit/på det?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå