Gjest Varg-Menja Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Dersom noen dere spør noen dere pleier å gi gaver til om hva de ønsker seg og de sier at de ikke vil ha gaver i det hele tatt i år, lar dere være å gi noe da, eller kjøper dere noe allikevel?
sixx Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 Nå spør ikke jeg hva voksne folk ønsker seg, men hadde noen sagt til meg at de ikke ønsker gaver....så hadde jeg ikke kjøpt. Mulig jeg hadde sendt en blomst.
sixx Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 ...eller kanskje de hadde fått vin....det går ikke an å ikke ønske seg vin.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 Nei det trodde vi og, og kjøpte vin i bursdagsgave til en bekjent. Han takket og ble så glad, så vi trodde alt var fryd og gammen helt til dama hans sa at ingen av dem likte vin.
sixx Skrevet 30. november 2005 #5 Skrevet 30. november 2005 helt til dama hans sa at ingen av dem likte vin. ← Taktfull dame. Men da har de jo noe å by sine gjester da.
Gjest Spacegirl Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 Jeg har ikke opplevd det, men dersom noen hadde sagt at de ikke ønsket gave, hadde jeg gitt penger til et eller annet godt formål (helst noe du tror at de bryr seg om da) i deres navn.
Arkana Skrevet 30. november 2005 #7 Skrevet 30. november 2005 Har ikke opplevd det, men selvsagt ville jeg respektert det ønsket.
tommeline Skrevet 30. november 2005 #8 Skrevet 30. november 2005 Hvis det var noen venner som jeg pleier å kjøpe gave til, hadde jeg tatt det som et tegn på at de ikke ønsker at vi kjøper julepresang til hvandre lenger, og hadde respektert det. Opplever jo at noen syns det blir mye med vennegaver etterhvert som de får egen familie og tantebarn. Hadde det vært noen i nærmeste familie, hadde jeg nok kjøpt/laget noe. Å ha gitt gaven til et godt formål kunne vært en løsning og.
Mathilde Skrevet 30. november 2005 #9 Skrevet 30. november 2005 Tante og onkel er slike som alltid sier at de ikke ønsker seg gaver fordi de har alt de trenger. Vin drikker de ikke og blomster er uaktuelt siden de alltid reiser på hytta i jula og ikke vil dra med seg noe. Så sist jul ga vi dem et hyggelig julekort der vi skrev at vi hadde gitt julegaven deres til Røde Kors. De snakker enda om at det var den beste julegaven de kunne ha fått...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. desember 2005 #10 Skrevet 1. desember 2005 Da hadde jeg laget et fint julekort og sendt dem, jeg.
Elanor Skrevet 1. desember 2005 #11 Skrevet 1. desember 2005 Broren min har sagt det de siste årene, men jeg kjøper en gave til ham like vel. Får ikke noe igjen selvfølgelig, men det regner jeg ikke med heller. Jeg pleier å si at ham at han kan gjerne stille seg negativ til julefeiring, men han trenger ikke frarøve andre gleden av å gi ham noe av den grunn.
Gjest vsn Skrevet 2. desember 2005 #12 Skrevet 2. desember 2005 En venninne var tidlig ute i år med å si at i år ble det ingen julegaver til oss fra henne. Hun hadde så dårlig råd. Og at vi heller ikke måtte kjøpe noe til henne. For noe tull!! Jeg bestemmer da selv hvem jeg vil kjøpe til. Og selvfølgelig har jeg kjøpt gave til henne. Hun kan jo ikke akkurat nekte å ta imot den da
Gjest sonien Skrevet 3. desember 2005 #13 Skrevet 3. desember 2005 har hørt de har sagt: bare glem det....har ikke tenkt å bruke noe selv på ulegaver... jeg har alikavel kjøpt noe til vedkommende, men forventer ikke å få noe. Har kommet hem til vedkommende og der har det ligget uåpnet julegave....hu viste hva det var så hun gadd ikke åpne. Var noe hun ikke likte. utakknemlig syns jeg da.
Gjest Julenissen Skrevet 17. desember 2005 #14 Skrevet 17. desember 2005 Da er det bare å overlate dem til meg. God jul
hecuba Skrevet 17. desember 2005 #15 Skrevet 17. desember 2005 Du kan jo kjøpe en liten ting og gi de andre pengene du ville brukt på gaven til et godt formål f.eks. frelsesarmeen. Min fetter ville ha det slik i fjor.
Gjest vimse Skrevet 17. desember 2005 #16 Skrevet 17. desember 2005 Det har skjedd ting i mitt liv som har gjort sitt til at jeg heller setter pris på det som skjer i hverdagen, og synes det å plutselig få en ting sånn ut av det blå vil være mye hyggeligere, og det viste seg at mine også syntes det. De impulskjøpte gavene føler jeg mer verdsatt på et vis. Så i år har jeg sagt at jeg ikke ønsker meg noe, og kjøper heller ikke gave til mamma m.følge, pappa m.følge, besta, søs, lillesøs får gave, da hun er så liten enda, at jul fremdeles dreier seg veldig mye om gaver! Vennegjengen kjøper heller ikke til hverandre, vi roterer heller på middager og hygge i gjennom året. Mannens familie har jeg ikke diskutert dette med, for jeg føler det er noe han/de eventuelt må ta et valg på, hvis han/de ønsker det selv.
minienthe Skrevet 18. desember 2005 #17 Skrevet 18. desember 2005 Broren min har sagt det de siste årene, men jeg kjøper en gave til ham like vel. Får ikke noe igjen selvfølgelig, men det regner jeg ikke med heller. Jeg pleier å si at ham at han kan gjerne stille seg negativ til julefeiring, men han trenger ikke frarøve andre gleden av å gi ham noe av den grunn. ← slenger meg på denne, onkelen min vil heller ikke ha gave men jeg liker å gi og jeg vet at han innerst inne liker å få en gave. tror forresten at jeg er den eneste i familien som tenker på han på denne måten da han er litt "utstøtt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå