Gå til innhold

Hva har dere av beredskap hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en leilighet og har dermed ikke så stor plass til å lagre ting, men jeg har kjøpt inn et par store smartstore kasser og tenkte og fylle disse med tørrvarer, hermetikk, stearinlys, fyrstikker, førstehjelp og reseptfri smertestillende/medisin osv og ha de i kjelleren. Skal kjøpe noen dunker med vann på butikken også. Men hva har dere av ting i tilfelle en krisesituasjon oppstår?

Vi har ingen muligheter for å fyre med ved, men har en del pledd og varme klær. Går strømmen, så vet jeg ikke hvordan vi skal få laget varm mat. Vi kan liksom ikke sitte på gulvet i stuen eller på altanen og bruke stormkjøkken (tror jeg).

Jeg vet om listen som som ligger ute på sikkerhverdag.no, men jeg lurte på hva dere andre her inne har av beredskap. Kanskje dere har noe jeg ikke har tenkt på ☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting 😅

har ved da om det teller 🪵

Anonymkode: 9c484...df7

Skrevet

Medlemskortet i Arbeiderpartiet. Vi kamerater står sammen og vi prioriteres.

Anonymkode: 71fff...0a7

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor må du lage varm mat?

Anonymkode: c2148...4bf

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Ingenting. Kjøper kun mat til en uke ca og så kjøper jeg nytt neste uke.

Har varmepumpe så kan heller ikke fyre med ved. 

Har varme klær da. 

Endret av Warrior
Skrevet

Sprenger Putin atombomber så er det over og ut uansett. 

• Liker 3
Skrevet

Ingenting, men jeg kommer til å kjøpe inn det som står på lista til Beredskapsdepartementet nå. 

• Liker 3
Skrevet

Har ikke noe jeg med vilje har kjøpt til beredskap, men vil tro jeg hadde klart meg en stund med de tørrvarene som er her. Har gassmaske om det skulle gå skikkelig galt.

Anonymkode: 64b71...54e

• Liker 1
Skrevet

Ingenting planlagt. For jeg er et rotehode. Men siden jeg er et rotehode, er jeg også sikker på at jeg har mat for fem uker i hus, avispapir til å tørke oss med osv osv…. Mulig jeg burde kjøpe noe vann… men det er nok det eneste jeg klarer å få rotet i hus evt. 

Anonymkode: 76a82...a91

• Liker 2
Skrevet

Det finnes gassovner som går på propan kanskje du kan kjøpe en slik om det skulle bli kaldt?

• Liker 1
Skrevet

Ved og 5 liter vann... vurderer å kjøpe inn jodix til ungene, havregryn, og noe knekkebrød. Kanskje mer vann og dopapir. Tenker at går det så dårlig så trenger man mer enn 3 dagers forsyninger uansett. Kan alltids plyndre noen butikker. 

Anonymkode: ae3db...e44

Skrevet

En del våpen og ammunisjon, hermetikk for noen uker, vann og div tørrvarer

Skrevet (endret)

Har lager med  50-60 liter vann, har tørrmat og hermetikk, knekkebrød og pålegg som tåler lagring, medisiner, lys og fyrstikker, våtservietter, oljeovn som vi også kan varme mat/vann på (siden vi ikke har peis), batterier og lommelykter. Sikkert mer også som jeg ikke kommer på. 

Har alt vi trenger for å klare oss en uke og to. 

Endret av Gnom
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor må du lage varm mat?

Anonymkode: c2148...4bf

Vi kan jo alltids spise hermetikk mat kald, men det smaker jo ikke like godt da. Pluss at en av oss sliter med ibs og må ha spesialmat og det går hovedsakelig i varm mat (personen er ikke i glad i brødmat). 

Skrevet

Vi har ganske mye vin. 😄

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Kittykat skrev (40 minutter siden):

Vi kan jo alltids spise hermetikk mat kald, men det smaker jo ikke like godt da. Pluss at en av oss sliter med ibs og må ha spesialmat og det går hovedsakelig i varm mat (personen er ikke i glad i brødmat). 

Hvis ting faktisk går til helvete og vi for bruk for dette beredskapslageret så vil det nok være så krise at IBS kommer langt nede på lista på hva du får sjans til å tenke på.

Anonymkode: fe021...ae3

• Liker 15
Skrevet

Helt ærlig, noen som er større og sterkere hadde bare tatt det jeg hadde uansett. 

Anonymkode: c11af...651

Skrevet

Ved, jod, førstehjelpsutstyr(plaster, bandasjer, rensemiddel osv), div medisiner vanlige og de vi bruker fast, 30liter vann, stormkjøkken, mat for et par uker, t-lys, batterier, lommelykt, radio, tepper, dopapir, våtservietter, powerbank, såper, vaskebøtte, dobøtte med poser osvosv😂

Lever med en som liker å preppe🙊 Har en egen bod i kjelleren :) 

Anonymkode: 9b2c7...b2b

• Liker 4
Skrevet

Har lommelykter og batterier

Kubbelys og masse fyrstikker 

Endel tørrvarer og hermetikk 

Litt vann

Jodix

Ved

Dopapir, bind og tamponger 😅

Og ikke minst, masse i skapene, kjøleskap og frysebox. Klarer oss noen dager 🙂

Anonymkode: 41ca0...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...