Gå til innhold

Blir GAL av mannens likegyldighet! I tillegg er han slurvete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 24. Vi har bodd sammen i fire år. Nylig kjøpt hus og driver med litt lett oppussing slik at det er levelig her til vi skal pusse opp ordentlig. 

Generelt sett er han veldig likegyldig til ting. Som nå, når vi maler, og han slurver og sier "det er da ikke så nøye!". Ser ut som at det er en unge som har vært å svingt med kosten enkelte plasser. 
Jeg liker at det ser ordentlig ut rundt meg, og dette vet han. Har nesten bedt han på mine knær om å være nøye med malingen, hvis ikke kan jeg heller male selv. Men nei😩 skal han skru opp møbler og noe blir bittelitt skeivt, så driter han i det også. Det finnes større problemer her i verden, sier han. Skal han sparkle hull i tak/vegg, så får han søren meg ikke til det heller. Kjenner jeg får magesår av dette her. Blir dobbelt arbeid på meg når jeg må gå over å fikse etter han.

Jeg hater å si dette, men jeg kjenner en ulmende sjalusi på kvinner som har menn som er nøye og handy. Jeg jobber i et mannsdominert yrke, og kjenner jeg blir lei meg når jeg hører hvor nøye de er hjemme med oppussing/ting de gjør. 
Hater at jeg tenker slik, da han er en drøm ellers. Er bare giddesløsheten, likegyldigheten og hans manglende evne til å se hva som må gjøres hjemme som plager meg noe innmari.. hjelper ikke si det til han heller, har prøvd i flere år. Hva faen gjør jeg?😔 

Anonymkode: 54e54...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er han slurvete? Er han likegyldig i om deres bolig er rotete og skitten?

Kaster han fra seg ting uten å legge det på sin faste plass?

Anonymkode: 5cce7...3a6

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor er han slurvete? Er han likegyldig i om deres bolig er rotete og skitten?

Kaster han fra seg ting uten å legge det på sin faste plass?

Ja og ja🙈

Eller, han lar det ikke bli direkte skittent, men rotete? Så absolutt. 

Dette har vært et tema og årsak til krangel mellom oss flere ganger. Jeg krever ikke at han skal vaske hele boligen, bare rydde etter seg selv og bidra bittelitt. Men det er visst vanskelig. Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er 24. Vi har bodd sammen i fire år. Nylig kjøpt hus og driver med litt lett oppussing slik at det er levelig her til vi skal pusse opp ordentlig. 

Generelt sett er han veldig likegyldig til ting. Som nå, når vi maler, og han slurver og sier "det er da ikke så nøye!". Ser ut som at det er en unge som har vært å svingt med kosten enkelte plasser. 
Jeg liker at det ser ordentlig ut rundt meg, og dette vet han. Har nesten bedt han på mine knær om å være nøye med malingen, hvis ikke kan jeg heller male selv. Men nei😩 skal han skru opp møbler og noe blir bittelitt skeivt, så driter han i det også. Det finnes større problemer her i verden, sier han. Skal han sparkle hull i tak/vegg, så får han søren meg ikke til det heller. Kjenner jeg får magesår av dette her. Blir dobbelt arbeid på meg når jeg må gå over å fikse etter han.

Jeg hater å si dette, men jeg kjenner en ulmende sjalusi på kvinner som har menn som er nøye og handy. Jeg jobber i et mannsdominert yrke, og kjenner jeg blir lei meg når jeg hører hvor nøye de er hjemme med oppussing/ting de gjør. 
Hater at jeg tenker slik, da han er en drøm ellers. Er bare giddesløsheten, likegyldigheten og hans manglende evne til å se hva som må gjøres hjemme som plager meg noe innmari.. hjelper ikke si det til han heller, har prøvd i flere år. Hva faen gjør jeg?😔 

Hadde det ikke vært for alderen, kunne jeg tro du var ex-kona mi . Aldri mer "overpirkete" kvinner, utrolig slitsomt

Anonymkode: fe9a3...38a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det ikke vært for alderen, kunne jeg tro du var ex-kona mi . Aldri mer "overpirkete" kvinner, utrolig slitsomt

Overpirkete?

Skrevet

Gratulerer, du har skrevet tråd nr. 5 555 555 om hvor udugelig mannen er.

Juryen legger spesielt merke til at denne mannen er udugelig med håndverk, være seg snekring og maling eller slike enkle ting som å sette opp eller skru opp et møbel.

Du vil, forutsatt at du sender inn mannen personalia til Kvinneguiden motta en diplom for at du holder ut denne udugelige mannen.

Vi anbefaler samtidig at du revurderer å leve et liv med denne udugelige mannen - ikke glem, menn er vanskelig å oppdra, i enkelte tilfeller helt umulig :)

Kvinneguiden er på tankene å holde kurs for kvinner som vil oppdra sin mann da vi innser det at å klage på sin man over tid vil gi store mentale helseutfordringer for kvinnen. Vi kommer tilbake for med mer informasjon senere. 

Anonymkode: 4dbd2...4e0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Overpirkete?

Ja, et hjem skal være et sted å slappe av. Ikke et utstillingslokale for naboer, "tante Petra" eller Gudene vet hvem. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, et hjem skal være et sted å slappe av. Ikke et utstillingslokale for naboer, "tante Petra" eller Gudene vet hvem. 

Men skal det ikke se litt representabelt ut? Jeg er ikke overpirkete som du nevnte over. 
Men når maskeringstape utgår og det blir maling på listverk og helligdager? Er det å være overpirkete? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men skal det ikke se litt representabelt ut? Jeg er ikke overpirkete som du nevnte over. 
Men når maskeringstape utgår og det blir maling på listverk og helligdager? Er det å være overpirkete? Ts

Drit i slike kommentarer, ts. Jeg forstår frustrasjonen din utrolig godt. Hvis man ikke kan gjøre noe ordentlig, kan man like godt la være! 

Anonymkode: 74f4b...7ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er ikke overpirkete som du nevnte over. 

Vet ikke hva du er, men vi menn som er litt slurvete og unøyaktige når det gjelder sånne ting har gjerne andre kvaliteter som er vel så viktige. Ingen er perfekt.

Det håper jeg din mann har også. Min ex så ikke dette, og var bare opptatt av hvordan det så ut og "hva andre ville si".  

• Liker 1
Skrevet

Det er ofte oppussing som gir en god pekepinn på hvordan noen er å bo sammen med.

Se for deg at dere får barn....da får du han OG barna å rydde opp etter.

Slurv og sløvhet, likegyldighet til noe så dyrt som ett hus..... nei hadde vurdert om jeg gadd bo sammen med han. 

Anonymkode: 3a1d4...ca3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du er så lat, kan du vel like gjerne bo alene?

Kjøpe noe til flere millioner, bare for å ødelegge det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ofte oppussing som gir en god pekepinn på hvordan noen er å bo sammen med.

Se for deg at dere får barn....da får du han OG barna å rydde opp etter.

Slurv og sløvhet, likegyldighet til noe så dyrt som ett hus..... nei hadde vurdert om jeg gadd bo sammen med han. 

100% korrekt.

Tenk fremover... er det verdt resten av livet med dette?

Anonymkode: 4cf0a...3db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

100% korrekt.

Tenk fremover... er det verdt resten av livet med dette?

Anonymkode: 4cf0a...3db

Herregud for en latterlig overdrivelse.  Litt klossete og unøyaktig/utålmodig med praktiske ting, har vel ingenting med hvor godt menneske du er.  🙄

• Liker 2
Skrevet

Dette har bare noe med personlighetstyper å gjøre, det er ikke slik at den ene har rett og den andre tar feil.

Det beste hadde vært om din mann fant en dame som var like ”slurvete” som han, og du fant en mann som var like ”pirkete” som deg selv. Begge typer finnes i begge kjønn.

Anonymkode: 19a43...d49

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan være at han ikke vil legge innsats i oppussingen fordi da føles det mye verre om det ikke blir bra. En form for forsvarsmekanisme. Prøv å nøste opp i dette. 

Eventuelt må du gjøre det helt tydelig at ved å gå fullstendig imot dine preferanser, igjen og igjen, over tid vil gi deg en følelse av at dine ønsker og behov ikke blir respektert og ikke er viktige for han. Du vil rett og slett føle deg uelsket og verdiløs i han øyne. Når det punktet er nådd kommer du til å forlate ham. Med rette.

Anonymkode: d22ea...e53

Skrevet

Husker kona gikk og nægga meg om sånt i gamle dager. Jeg sa jeg er som jeg er.. gjør mitt beste. Take it or leave it. Jeg var opptatt i hodet over aksjer og bitcoin. Dette var i 2012. I dag når jeg spør henne om det var greit at jeg var såpass tydelig sier hun bare seff og ler. Kan jo legge til at det at jeg fikk være meg gjorde at jeg forstod bitcoin i 2013 og i dag er vi multi multi multi millonærer. Aldri et klagende ord fra drn dama :) 

Anonymkode: f7fc9...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...