Gå til innhold

Hvilket strømselskap har en god app? Vurderer å bytte fra Tibber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har Tibber nå og har vært strålende fornøyd inntil nå. Er skeptisk til den nye faktureringsmåten deres hvor noe bli forskudd på stipulert forbruk inntil forfallsdato. 

Det viktigste for meg er strømprisen time for time og at jeg på ettermiddagen får opp prisen for hver time det neste døgnet. I tillegg til at jeg vet til enhver tid hva strømforbruket mitt hittil i måneden har kostet meg. 

Noen forslag? Vil selvfølgelig også sjekke pris og påslag i tillegg. 

Anonymkode: b3b58...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fransine skrev (1 time siden):

Godt fornøyd med Gudbrandsdal energi sin. (Hold deg unna LOS).

Hvorfor bør jeg holde meg unna LOS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor bør jeg holde meg unna LOS? 

Jeg syns appen der er skikkelig dårlig,  samt dette "tilbudet" de har med at man kan få "fastpris" 2 og 2 måneder om gangen. Man må da såklart betale et fast beløp i måneden uansett om man benytter seg av dette tilbudet eller ikke. Det er bare rett og slett ikke lønnsomt. Misfornøyd med kundeservicen også der. Fyren prøvde å "idiotforklare" meg at jeg kom til å tape på å ikke benytte dette tilbudet, men jeg hadde da allerede fått rimelig fastpris på 6 måneder hos Gudbrandsdal energi (rett FØR prisene gikk helt bananas var dette da)... Hvis man ser hvor mye man egentlig betaler for strømmen nå når vi har strømstøtten så vil rett og slett ikke fastpristilbudet fra LOS være lønnsomt.

De siste fastprisavtalene jeg har hatt fra 3 forskjellige selskap har lønnet seg for meg. Men normalt så beregner selskapene at det skal lønne seg for DEM.

Lykke til med evt bytte av strømleverandør 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sjekket strømprisene hver dag ift sted og klokkeslett. Har brukt strømvarsel.no men nå er domenet parkert..  Når jeg søker etter et nytt nettsted kommer bare nettselskap opp som kun er interessert i å selge strøm... Har noen forslag til et bra sted jeg kan sjekke strømprisen? 

Anonymkode: 6010f...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har Tibber nå og har vært strålende fornøyd inntil nå. Er skeptisk til den nye faktureringsmåten deres hvor noe bli forskudd på stipulert forbruk inntil forfallsdato. 

Det viktigste for meg er strømprisen time for time og at jeg på ettermiddagen får opp prisen for hver time det neste døgnet. I tillegg til at jeg vet til enhver tid hva strømforbruket mitt hittil i måneden har kostet meg. 

Noen forslag? Vil selvfølgelig også sjekke pris og påslag i tillegg. 

Jeg tror de fleste strømselskaper har det du etterspør?

På grunn av Tibbers tjuvtriks har jeg byttet til min lokale strømleverandør, og savner Tibber-appen. Men jeg bruker den enda til å se sanntidsdata fra Tibber Pulse. Det jeg kommer til å savne mest, er nok effektbalanseringen for elbilladingen. Nå blir jeg vel nødt til å skru ned ladehastigheten i bilen eller laderen manuelt slik at jeg ikke havner over 10 kW.

Ellers står strømprisen oppgitt i appen til den lokale strømleverandøren min, og forbruket oppdateres hvert døgn, tilsynelatende uten å oppgi (total)prisen for strømmen jeg har brukt... Jeg har ikke kjøpt deres variant av Tibber Pulse, så forhåpentligvis får man bedre data om man har den.

Det beste hadde vært om Tibber fant andre løsninger på betalingsproblemene sine enn å forhåndsfakturere, og heller gikk over til etterskuddsbetaling slik som andre anstendige strømselskaper har. Da kommer jeg nok raskt tilbake som kunde, selv om jeg faktisk nå fikk en strømavtale som blir ca 1000 kroner billigere pr. år enn det jeg hadde hos Tibber.

Anonymkode: f868a...9c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (21 timer siden):

Jeg syns appen der er skikkelig dårlig,  samt dette "tilbudet" de har med at man kan få "fastpris" 2 og 2 måneder om gangen. Man må da såklart betale et fast beløp i måneden uansett om man benytter seg av dette tilbudet eller ikke. Det er bare rett og slett ikke lønnsomt. Misfornøyd med kundeservicen også der. Fyren prøvde å "idiotforklare" meg at jeg kom til å tape på å ikke benytte dette tilbudet, men jeg hadde da allerede fått rimelig fastpris på 6 måneder hos Gudbrandsdal energi (rett FØR prisene gikk helt bananas var dette da)... Hvis man ser hvor mye man egentlig betaler for strømmen nå når vi har strømstøtten så vil rett og slett ikke fastpristilbudet fra LOS være lønnsomt.

De siste fastprisavtalene jeg har hatt fra 3 forskjellige selskap har lønnet seg for meg. Men normalt så beregner selskapene at det skal lønne seg for DEM.

Lykke til med evt bytte av strømleverandør 🙂

Takk for utfyllende og nyttig svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elekt har bra app.

Du kan benytte appen gratis for å se strømprisene hvis du vil sjekke den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjordkraft. Fornøyd med appen. Har i tillegg rimeligere mobilabonnement via dem og pga avtalen de har med trumf får jeg 2% trumf-bonus av det jeg betaler for strømmen. Gode tilbud og har blandet annet 20% rabatt på NorgesTaxi. 

Anonymkode: 5dc10...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fjordkraft nå men en venninne har Tibber som hun er superfornøyd med. Er det noe å spare på å bytte fra Fjordkraft gjør jeg selvsagt det men bytte til hva er best?

Anonymkode: 33dc8...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...