Gå til innhold

Takler ikke sutring når jeg er sliten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde en grei formiddag, men etter duppen ble det bare dritt. Våkna for tidlig kanskje. Uansett, det var helt krise og ingenting hjalp.

Jeg er sliten, har hatt en drittuke og har ikke mye å gå på. Kjenner at jeg blir så sint inni meg at jeg må bare gå på et annet rom. Sånn ulende sutring, jeg orker det ikke. Og ingenting jeg gjør hjelper. Kan sikkert sitte på fanget og klage for fulle lunger i en halvtime. Barnet er 1,5 år, begrenset hva en får forklart av hvorfor en er lei seg når alt man kan å si er typ ball og vovve.

Ble endelig stille med en sjokomelk og barnetv. Kjempebra foreldreskap 👍 Bare 4t til leggetid.

Hva gjør du når du desperat trenger å være i fred, men det går ikke? 

Anonymkode: 79d6f...bdc

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi hadde en grei formiddag, men etter duppen ble det bare dritt. Våkna for tidlig kanskje. Uansett, det var helt krise og ingenting hjalp.

Jeg er sliten, har hatt en drittuke og har ikke mye å gå på. Kjenner at jeg blir så sint inni meg at jeg må bare gå på et annet rom. Sånn ulende sutring, jeg orker det ikke. Og ingenting jeg gjør hjelper. Kan sikkert sitte på fanget og klage for fulle lunger i en halvtime. Barnet er 1,5 år, begrenset hva en får forklart av hvorfor en er lei seg når alt man kan å si er typ ball og vovve.

Ble endelig stille med en sjokomelk og barnetv. Kjempebra foreldreskap 👍 Bare 4t til leggetid.

Hva gjør du når du desperat trenger å være i fred, men det går ikke? 

Kos, frukt og iPad. Så ligger jeg ved siden av og trykker på mobilen.

Anonymkode: 1f67d...557

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søker hjelp!

Anonymkode: a24f9...3a0

Ingen som vil passe en sånn sutreunge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kos, frukt og iPad. Så ligger jeg ved siden av og trykker på mobilen.

Anonymkode: 1f67d...557

Gjør det samme 😊

Anonymkode: db903...bcd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare komme i gang med noe. Barnet sutrer fordi det merker du er avkoblet hene. Gi mye kos og oppmerksomhet i 30 minutt, så kle på dere og dra et sted. Dra på besøk, dra på lekeplass, dra hvorsomhelst. Det er slitsomt å komme seg opp når man er sliten, men dette vil sansynligvis gjøre at tiden går fortere og blir bedre frem til leggetid. Så får du en pust i bakken i kveld. Å sitte i sofaen og telle ned til leggetid hele ettermiddagen er tortur.

Anonymkode: 1c160...243

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør noe annet! Gå ut, hopp i søledammer, dra på senteret, hva som helst....

Å sitte inne og telle ned til leggetid er tortur. Dørstokkmila er ekstrem i sånne tilfeller, jeg vet. Men vipps, så har det gått to timer, så er det straks middag og en tur i badekaret, og så har ettermiddagen gått.

Anonymkode: 651db...e00

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun helt sikkert merker din frustrasjon, så hun også blir frustrert og forvirret. 

Og hvis hun sitter på fanget ditt en halv time og uler så skjønner jeg at du blir frustrert og lei og bare venter på at det skal ta slutt. 

Jeg håper det er en overdrivelse at du lar henne sitte på fanget ditt og ule en halvtime? Du sier at ingenting hjelper uansett hva du gjør, men hva gjør du?

Jeg tror som noen andre nevnte over her at du får tiden til å gå ved å gå ut. Eller leke noe med henne inne. Gjøre noe i stedet for å sitte og vente på at det skal gå over. 

Anonymkode: ece02...c16

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mitt barn hadde sittet og grått på fanget i en halv time, ville jeg antatt at barnet var sykt eller plaget med noe. Kan barnet ha vondt noe sted, har du tenkt på at det kan være grunnen?

Anonymkode: ff7f0...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPad ja, svaret på alt. 🙄 
Får monstre av det der, ikke barn.

Anonymkode: 73ed8...60d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...