AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Vi vurdere å kjøpe denne og lurer på om noen har prøvd den eller lignende? Er veldig bekymret som person, og vet at jeg kommer til å være livredd krybbedød eller at noe skal skje. Føler dette er en trygghet som gjør at jeg kan slappe av mer når barnet sover, ellers blir jeg sikkert å våkne hele tiden for å sjekke at baby puster. https://gullbarna.no/produkt/babysense-7/ Anonymkode: 67220...120
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Falsk trygghet. Hadde heller bare fulgt anbefalingene fra lub.no til punkt og prikke. Dvs. egen seng på samme rom som foreldrene, ny madrass, ingenting annet enn babyen i senga. Anonymkode: b3609...06f 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Falsk trygghet. Hadde heller bare fulgt anbefalingene fra lub.no til punkt og prikke. Dvs. egen seng på samme rom som foreldrene, ny madrass, ingenting annet enn babyen i senga. Anonymkode: b3609...06f Ja vi skal selvfølgelig følge alle disse rådene og, men ønsker ekstra sikkerhet i tillegg. Anonymkode: 67220...120
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi vurdere å kjøpe denne og lurer på om noen har prøvd den eller lignende? Er veldig bekymret som person, og vet at jeg kommer til å være livredd krybbedød eller at noe skal skje. Føler dette er en trygghet som gjør at jeg kan slappe av mer når barnet sover, ellers blir jeg sikkert å våkne hele tiden for å sjekke at baby puster. https://gullbarna.no/produkt/babysense-7/ Anonymkode: 67220...120 Dette tenker jeg er litt bortkastet egentlig, tok nettopp tiden på min egen pust (sitter i sofaen og slapper av) - og jeg pustet 15 ganger løpet av 1 minutt. Regner med at man puster mye mindre løpet av natten når man sovner. Og hvordan en sensor til 2000,- kr skal kunne overvåke pusten, høres for godt ut til å være sant 😂. Ta heller dine forhåndsregler, krybbedød er sjeldent og skjer som regel ved samsoving når dette blir gjort på feil måte - eller ved at baby får noe foran ansiktet ved søvn. Så slapp av. Anonymkode: 16bf3...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette tenker jeg er litt bortkastet egentlig, tok nettopp tiden på min egen pust (sitter i sofaen og slapper av) - og jeg pustet 15 ganger løpet av 1 minutt. Regner med at man puster mye mindre løpet av natten når man sovner. Og hvordan en sensor til 2000,- kr skal kunne overvåke pusten, høres for godt ut til å være sant 😂. Ta heller dine forhåndsregler, krybbedød er sjeldent og skjer som regel ved samsoving når dette blir gjort på feil måte - eller ved at baby får noe foran ansiktet ved søvn. Så slapp av. Anonymkode: 16bf3...d1a Babyer puster jo mye hyppigere enn voksne, mellom 30-60 pust i minuttet Anonymkode: 67220...120
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 Da regner jeg med at du også kan førstehjelp på spebarn? Jeg tenker det er utrolig mye viktigere enn å ha sensorer å lene seg på. All elektronikk kan også ha feil. Det er meningen fra naturens side at du skal sjekke til babyen hele tiden. Hormoner gjør dette uproblematisk. Anonymkode: b28b3...e40 4
Mt3 Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 Ville vært skeptisk til å legge 2 sensorer som går på batteri under madrassen, hva om det blir kortslutning og branntilløp? Og om en skulle redde ett spebarn med en slik sensor så er en 100% avhengig av kjapp reaksjon og at en kan hlr på så små barn.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da regner jeg med at du også kan førstehjelp på spebarn? Jeg tenker det er utrolig mye viktigere enn å ha sensorer å lene seg på. All elektronikk kan også ha feil. Det er meningen fra naturens side at du skal sjekke til babyen hele tiden. Hormoner gjør dette uproblematisk. Anonymkode: b28b3...e40 Det kan jeg selvfølgelig, jobber i barnehage og vi har førstehjelpskurs med fokus på barn hvert år. Anonymkode: 67220...120
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 Mt3 skrev (12 minutter siden): Ville vært skeptisk til å legge 2 sensorer som går på batteri under madrassen, hva om det blir kortslutning og branntilløp? Og om en skulle redde ett spebarn med en slik sensor så er en 100% avhengig av kjapp reaksjon og at en kan hlr på så små barn. Slik jeg har forstått det så kan krybbedød også komme av pustestopp, hvor man normalt skal gispe etter luft men baby gjør ikke dette. Føler at om alarmen går etter pustestopp og jeg får vekket baby er det jo ikke sikkert den er død, men at man kan forhindre det. Jeg kan hlr på småbarn Anonymkode: 67220...120
Sofakona Skrevet 1. oktober 2022 #10 Skrevet 1. oktober 2022 Leste at mange av disse går av ofte og skaper falske alarmer. Hva med å ha den i bedside krybbe. Da kan du følge med da. Jeg holdt på kjøpe det,men orket ikke tanken på falsk alarm og gå rundt å tenke på det.
Sofakona Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 Slikt jeg har lest er at de bare dør.. ikke av puste selve pustestopp...men at da hjertet el ikke funker lenger. Så jeg vet ikke om faktisk hlr hjelper. ?? Det finnes «pustealarmer» som overvåker barnets pust. Dette kan anbefales til enkelte barn som har en medisinsk tilstand der pusten (respirasjonen) er påvirket. Det lånes også noen ganger ut apnémadrasser fra sykehus til foreldre som tidligere har mistet et barn i krybbedød. Det er ingen garanti for at en respirasjonsmonitor kan redusere risikoen for krybbedød. Leger vil av den grunn vanligvis ikke anbefale det.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Slik jeg har forstått det så kan krybbedød også komme av pustestopp, hvor man normalt skal gispe etter luft men baby gjør ikke dette. Føler at om alarmen går etter pustestopp og jeg får vekket baby er det jo ikke sikkert den er død, men at man kan forhindre det. Jeg kan hlr på småbarn Anonymkode: 67220...120 Ja, men det er ekstremt sjeldent med ekte krybbedød. Anonymkode: b3609...06f
Anonym6789 Skrevet 1. oktober 2022 #13 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg føler man er ganske hysterisk om man er så bekymret at man trenger en slik alarm. Alle er selvfølgelig redd for at noe skal skje med barna sine, så mener ikke at man ikke skal passe på og være forsiktig. Men ville snakket med noen for å roe ned bekymringene.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #14 Skrevet 1. oktober 2022 Da jeg var baby fant moren min meg helt blå i krybba. Faren min kjørte ambulanse, han var hjemme og fikk liv i meg heldigvis. Det samme skjedde igjen litt etterpå, og da fikk de utdelt noe ala det der fra sykehuset som peip når jeg ikke pustet .. Men det skjedde ikke igjen etter det. Skjønner at man kan bli litt engstelig. Jeg har selv tre barn og har sovet dårlig og vært å tittet på dem flere ganger alle sammen. Men slikt skjer heldigvis ikke så ofte. Men selvfølgelig, er du bekymret og føler det vil være med på at du de slappet av, så why not. Jeg ville kanskje snakket litt med jordmor om det, om bekymringene du bærer på ❤️ Anonymkode: 81ef1...2d4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #15 Skrevet 1. oktober 2022 Jobber på nyfødt intensiv, og selv vårt overvåkningsutstyr gir falske alarmer når det gjelder kun respirasjonsfrekvens, da spedbarn puster uregelmessig og overfladisk i perioder. Da vil vi jo få alarm om at barnet ikke puster, men ser man på barnet så observerer man respirasjon som overvåkningen ikke fanger opp. Så denne alarmen hadde jeg droppet å kjøpe, den vil gi deg mengder av falske alarmer som gjør deg enda mere bekymret. Når skal du stole på at alarm nr 10 en natt er reell eller ikke? Du vil mest sannsynlig ligge våken og vente på neste alarm…som sikkert er like falsk som den forrige… Anonymkode: 1adbd...06e 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #16 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg har en sånn du lenker til. Vi (jeg) er hvertfall veldig fornøyd. Vårt barn er 1 år nå, og vi har opplevd 3 falske alarmer til sammen. Det handler egentlig basically om å bruke den riktig og å legge sensorene korrekt i sprinkelsenga. Må innrømme at når alarmen gikk av, var det VELDIG skummelt - men heldigvis var det nå falskt. Det er nok ikke et produkt som kan forhindre krybbedød; men for meg som har gått gjennom flere spontanaborter, et fryktpreget svangerskap og depresjon etter fødsel, hjalp det meg å finne roen. Jeg slapp å gå innom for å sjekke at hu pustet hele tiden, for jeg visste jo at alarmen var der og registrerte det. Har også vært godt å ha i situasjoner der barnet vårt har vært veldig forkjølet f.eks. Om dette får deg til å være mer rolig, ville jeg absolutt kjøpt den. Anonymkode: 88cde...a2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #17 Skrevet 1. oktober 2022 Anonym6789 skrev (30 minutter siden): Jeg føler man er ganske hysterisk om man er så bekymret at man trenger en slik alarm. Alle er selvfølgelig redd for at noe skal skje med barna sine, så mener ikke at man ikke skal passe på og være forsiktig. Men ville snakket med noen for å roe ned bekymringene. Man er vell like hysterisk om man ikke for sove eller våkner hele tiden for å sjekke baby også, som jeg leser svært mange gjør. Det er helt naturlig å være bekymret for baby. Grunnen til at jeg vil ha en slik alarm er at jeg får slappe av slik at jeg ikke ender opp med dårlig søvn pga jeg våkner og sjekker baby slik veldig mange gjør Anonymkode: 67220...120
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #18 Skrevet 1. oktober 2022 Du bør søke hjelp. Dette er ikke normalt. Stakkars deg i årene fremover sier eg bare hvis du er så engstelig allerede nå. Over noe som mest sannsynlighet ikke kommer til å skje. Du bør ruste deg litt mer for fremtiden med barn for det er ett liv fullt av bekymringer og uvisshet. Psykologer kan hjelpe deg å få verktøy til å takle slike ting fremover. Anonymkode: 9dc4b...336 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #19 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette tenker jeg er litt bortkastet egentlig, tok nettopp tiden på min egen pust (sitter i sofaen og slapper av) - og jeg pustet 15 ganger løpet av 1 minutt. Regner med at man puster mye mindre løpet av natten når man sovner. Og hvordan en sensor til 2000,- kr skal kunne overvåke pusten, høres for godt ut til å være sant 😂. Ta heller dine forhåndsregler, krybbedød er sjeldent og skjer som regel ved samsoving når dette blir gjort på feil måte - eller ved at baby får noe foran ansiktet ved søvn. Så slapp av. Anonymkode: 16bf3...d1a 15 ganger på 1 minutt?? Det er sykt mye Anonymkode: aa249...0b8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #20 Skrevet 1. oktober 2022 ...Og et lite tips. Vi kjøpte vår på Clas Ohlson, riktignok på tilbud, men fullpris koster den 2000,- Litt billigere enn den lenken du hadde med andre ord. https://www.clasohlson.com/no/Babysense-7-Babyalarm-/p/31-5932 Anonymkode: 88cde...a2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå