AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Del Skrevet 1. oktober 2022 Har vært prøver ei stund uten klaff. På grunn av at mannen pendler treffer vi ikke alltid eggløsning. Ut fra hva jeg trur er det per idag klaff på 6 sykluser. Der har vi hatt samleie dagen før, på eggløsning eller begge. klaff på ytterlige 4 sykluser hvis samleie 3-4 dager før eggløsning er gjeldene. Vi har altså enten 6 eller 10 gyldige prøveforsøk. Jeg har ikke barn men tatt blodprøver, gynekologisk undersøkelse og sjekket eggledere. De er åpne og alt ser egentlig perfekt ut. Vet ikke kvalitet på egg. Er 37 år. Ikke barn fra før. Mannen har 2 barn fra før. Er det noen jeg kan kontakte for videre hjelp? Tips? Før ivf. Er utrolig stresset over dette og fryktet av en eller annen grunn at det kom til å bli et problem. lest om akunpunktur, q10, frøyaklinikken osv. Noen som har peilig på hva jeg bør gjøre? Anonymkode: 53144...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. oktober 2022 #2 Del Skrevet 1. oktober 2022 Som om iui dette er billigere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Del Skrevet 1. oktober 2022 Sofakona skrev (30 minutter siden): Som om iui dette er billigere Dette forsto jeg ikke. ts Anonymkode: 53144...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Del Skrevet 1. oktober 2022 Bestill time hos fastlegen, evt. hos privat gynekolog eller fertilitetsklinikk. Pga. alderen, kan dere få hjelp etter 6 mnd. uten hell. Det kan fortsatt godt gå uten hjelp om det ikke er noe problematisk hos noen av dere, men fordi tiden er litt knapp, har dere rett utredning nå. Det høres ut som en del er sjekket hos deg allerede, men ikke hos han. Problemet kan ligge hos han nå, selv om han har fått barn tidligere. Hva slags behandling dere eventuelt trenger, og hvor veien videre går, er det best å snakke med legen om. IUI som nevnes over er inseminering av sæd, og kan være til hjelp for noen. Vi ble ikke anbefalt å prøve det først, da sjansen for å lykkes ble ansett som betydelig større ved IVF. Det kommer litt an på hva som er årsaken til problemene, og hvor god tid en har. Vi var uforklarlig infertile, altså ingen undersøkelser viste noe galt med noen av oss. Og vi fikk barn vha. IVF til slutt. Anonymkode: cf91b...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 1. oktober 2022 #5 Del Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette forsto jeg ikke. ts Anonymkode: 53144...4f9 Ved IUI-behandling blir sperm satt inn i kvinnens livmor for å komme nærmere egget,1 noe som øker sannsynligheten for befruktning Dette er en måte og få hjelp med å bli gravid pp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #6 Del Skrevet 1. oktober 2022 Jeg er 39, venter riktignok nr 3 nå, nr 1 og 2 satt på henholdsvis første og andre forsøk. Tok deimot 17 pp før nr 3 satt. Kan selvsagt være alderen min, men i mitt hodet så stresset jeg veldig med det, at det skulle bli 2 år i mellom. Så ga vi opp å ha plikt sex og teller og bli skuffet osv. Tror du søren ikke den satt mnd etter jeg og da mener jeg oppriktig at vi ga opp. Vi hadde sex når vi hadde lyst, må selvsagt ha hatt på rett tid, men trodde ikke fordi jeg telte jo ikke. Slev om ro ned og slapp er et håpløst tilfelle så er det faktisk noe i det. Be mannen ta en sædprøve uansett. En sønns kollega fikk barn før han tok vaksinene, etter så har de slitt og han har ikke levedyktige sædceller. Og før noen sier at første mest sannsynlig ikke er hans så er datteren de, de er prikk like. Anonymkode: 70fe9...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå