Jon_Edvard_Longs Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Kjære forum. Jeg fyller snart førr og livet er over. Jeg lurer på hva folket her inne synes om disse stilene? Og hvorvidt de passer for en aldrende mann. La meg presentere «patagonia/rab turbuksemannen», «preppyboyen/ingeniøren i skjorte mørk dressjakke», «helt uaktuelt å handle noe på carlings?, «normcore - er vel mest for kidsa?», «berlin-hipster», «ragger/halden/rådebank» og «den udefinerte håndverkeren (arbeidsklær med innslag av fritidsgensere osv)». Takker på forhånd for synspunkter på saken! 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Kommer helt an på hva du selv føler deg komfortabel i. Jeg syns ikke at man skal endre stilen sin for å passe inn i en aldersgruppe. Selvsikkerhet er det jeg synes er mest tiltrekkende og det er vanskelig å oppnå når man ikke føler seg vel i klærne sine. Når det er sagt foretrekker jeg at menn uansett alder kler seg casual. Det vil si jeans, t-skjorte både med og uten trykk og flanellskjorte eller hoodies. Så kan man ha på turklær når man skal på fjelltur og pynte seg når man skal på fest. Jeg tror at for å summere opp så bør man ha litt av hvert av de kategoriene du trekker frem i skapet sitt og variere etter hva du skal. 40 er ingen alder! K36 Anonymkode: d0cde...9a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 Bor du på bøgda er det kun tur- eller arbeidsklær som er akseptabelt i allefall. Kanskje dongeribukse på fest Anonymkode: e0a42...2b7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Mine mannlige venner i 40-åra går stort sett i hettegenser eller collegegenser privat, noen går med skjorte. Ikke så mye flanell. En hipsterkompis bruker røkejakke. Ganske forutsigbart. Min mann bruker jobbens collegegenser over hettegenser, og jeg synes ofte hettegenseren under er kulere/ finere enn jobbgenseren, som har en tendens til å bli værende på litt for lenge på kveldene, fordi han alltid skal fikse ett eller annet. Kjøpte for eksempel en kjempefin rød Adidas hettegenser til han, som jeg nesten bare ser hetta på... Men jeg liker jo at de går slik. Litt mer avslappet. Min far har jeg aldri sett i annet enn skjorte og penbukser og skinnsko. Eller på fjellet i boots eller slagstøvler. Han eier ikke hettegenser eller joggesko. Jeg synes det er mer sexy og ungdommelig med mer avslappede klær privat. Jeg 39 og min mann 41. Anonymkode: c3180...7fe
AprilLudgate Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 Jon_Edvard_Longs skrev (11 timer siden): Kjære forum. Jeg fyller snart førr og livet er over. Jeg lurer på hva folket her inne synes om disse stilene? Og hvorvidt de passer for en aldrende mann. La meg presentere «patagonia/rab turbuksemannen», «preppyboyen/ingeniøren i skjorte mørk dressjakke», «helt uaktuelt å handle noe på carlings?, «normcore - er vel mest for kidsa?», «berlin-hipster», «ragger/halden/rådebank» og «den udefinerte håndverkeren (arbeidsklær med innslag av fritidsgensere osv)». Takker på forhånd for synspunkter på saken! De menn jeg kjenner på min egen alder - altså din - går ikke kledd i noe av dette. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg er litt yngre, men vanlig konsensus i venninnegjengen er at menn i dress/eventuelt dressbukse og skjorte alltid er 😍 Eller om du er slank da. Jeg blir i hvert fall mo i knærne av en mann med stram mage med skjorte tucket nedi dressbuksa. Ellers, til hverdags, så legger jeg merke til kvalitetsklær både hos menn og kvinner. Skal du gå i strikkegenser - bruk en genser i ull, ikke noe akrylgreier. Vi ser det. Jeg legger også merke til hvilke brands du bruker. Med jeans så er alltid en klassisk Levis bra. Ted Perry feks signaliserer at du har litt subkulturelle preferanser. Tenker alltid musikkinteressert når jeg ser den logoen og blir intrigued. Og sko er viktig! Gå for lær eller en clean sneakers. Det som er med noen av de sjangerene du viser til er at de framstår annerledes på yngre menn. Hipster blir fort sjuskete på en 40-åring. Normcore blir fort gubbete på en 40-åring. Feks NB sneakers signaliserer noe helt annet på en 20-åring, enn på en på din alder. Anonymkode: ee8c8...e00 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Med jeans så er alltid en klassisk Levis bra. Ted Perry feks signaliserer at du har litt subkulturelle preferanser. Tenker alltid musikkinteressert når jeg ser den logoen og blir intrigued. Ted Perry? Altså FOX6 News nyhets ankeret? Anonymkode: a2b71...a12 1
Gjest AprilRyan Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg liker en litt mer avslappet stil til hverdags, men ikke slaskete klær. Lite glad i turklær/treningsklær annet enn på tur eller trening. Lite glad i merkeflashing også, men dette er bare meg da. Jeg liker også en litt mer rocka/alternativ stil, men det er nok ikke for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå