Gå til innhold

Hun ditchet vårt vennskap, og tar plutselig kontakt nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 2 år siden hadde jeg en god venninne, som jeg plutselig opplevde at trakk seg ut av relasjonen vår. Hun sendte meg ikke meldinger lengre, sluttet å ringe og ditchet avtalene vi hadde om og møtes flere ganger. Jeg spurte henne om noe hadde skjedd, at jeg hadde satt pris på å vite dersom jeg hadde gjort noe galt, eller om det var noe jeg kunne gjøre for henne. Fikk som svar at det ikke var noe galt eller at jeg ikke hadde gjort noe. Hadde likevel en litt rar magefølelse. Den dag i dag vet jeg ikke hva det gjaldt. Det er jo ikke sikkert det handlet om meg, kan væte at hun slet med noe, etc
Men til slutt endte det med at jeg selv syntes det ble tungt og tok mye energi å prøve, så jeg trakk meg unna. Men jeg valgte faktisk å være ærlig med henne om hvorfor jeg gjorde det. Da jeg fortalte det ble hun kjempesur. Virkelig pottesur. Kalte meg ting.. Syntes det hele ble litt komisk. 

Hadde egentlig sett på denne relasjonen som helt ferdig, da jeg for noen uker siden plutselig fikk en melding fra henne. «Du ditchet meg den gangen!» og «skal vi prøve igjen?» sto det bla der. Jeg brukte litt tid på å svare fordi jeg jobbet netter, og da fikk jeg enda en sur melding fra henne som var litt sånn «neivel!!! Du gidder ikke svare nei!» …..

Ja, hva skal man si? 🙈 Jeg prøvde igjen å forklare hva jeg opplevde den gangen, men følte liksom jeg ikke fikk noen form for respons. Dette med at hun på en måte ditchet vennskapet vårt back then, og ikke forstår hvorfor jeg til slutt valgte å trekke meg ut av relasjonen (og faktisk var ærlig om det), jeg vet ikke.
Føler dette blir for mye drama å forholde seg til? Skal jeg gi det en ny sjanse? Litt redd for å bli ditchet igjen 😕 men samtidig hadde vi det jo mye gøy og fint i vennskapet som var også. 

Anonymkode: 944f4...cec

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mye drama. Hadde ikke orket.

• Liker 10
Skrevet

Sånne relasjoner orker ikke jeg å bruke energi på, dessuten hadde jeg mistet tillitten til denne personen og da er et vennskap dødfødt for min del. 

Anonymkode: 5159d...78e

• Liker 5
Skrevet

Gl det en sjanse til, men ikke forvent for mye, da du kan bli skuffet!

• Liker 1
Skrevet

Er jo bare å skrive nei takk, hvis du ikke ønsker. 

Skrevet

På måten hun spurte på, så ville jeg egentlig ikke giddet. Og med sånne meldinger, så hadde jeg ringt henne og forklart hvor skapet skal stå, og at du vil ta det som en trussel hvis hun kontakter deg på den måten igjen. Be henne dra til helvete og holde seg der og at du er ferdig med henne. 

Anonymkode: a7e38...ecd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For ca 2 år siden hadde jeg en god venninne, som jeg plutselig opplevde at trakk seg ut av relasjonen vår. Hun sendte meg ikke meldinger lengre, sluttet å ringe og ditchet avtalene vi hadde om og møtes flere ganger. Jeg spurte henne om noe hadde skjedd, at jeg hadde satt pris på å vite dersom jeg hadde gjort noe galt, eller om det var noe jeg kunne gjøre for henne. Fikk som svar at det ikke var noe galt eller at jeg ikke hadde gjort noe. Hadde likevel en litt rar magefølelse. Den dag i dag vet jeg ikke hva det gjaldt. Det er jo ikke sikkert det handlet om meg, kan væte at hun slet med noe, etc
Men til slutt endte det med at jeg selv syntes det ble tungt og tok mye energi å prøve, så jeg trakk meg unna. Men jeg valgte faktisk å være ærlig med henne om hvorfor jeg gjorde det. Da jeg fortalte det ble hun kjempesur. Virkelig pottesur. Kalte meg ting.. Syntes det hele ble litt komisk. 

Hadde egentlig sett på denne relasjonen som helt ferdig, da jeg for noen uker siden plutselig fikk en melding fra henne. «Du ditchet meg den gangen!» og «skal vi prøve igjen?» sto det bla der. Jeg brukte litt tid på å svare fordi jeg jobbet netter, og da fikk jeg enda en sur melding fra henne som var litt sånn «neivel!!! Du gidder ikke svare nei!» …..

Ja, hva skal man si? 🙈 Jeg prøvde igjen å forklare hva jeg opplevde den gangen, men følte liksom jeg ikke fikk noen form for respons. Dette med at hun på en måte ditchet vennskapet vårt back then, og ikke forstår hvorfor jeg til slutt valgte å trekke meg ut av relasjonen (og faktisk var ærlig om det), jeg vet ikke.
Føler dette blir for mye drama å forholde seg til? Skal jeg gi det en ny sjanse? Litt redd for å bli ditchet igjen 😕 men samtidig hadde vi det jo mye gøy og fint i vennskapet som var også. 

Hun ditchet jo ikke vennskapet deres, hun avlyste avtaler og tok litt avstand - slik er det mange venner og nære venner som gjør i perioder når det er mye som skjer. Det handler jo ikke om deg. Det er åpenbart her at hun aldri ditchet deg, men at du tok et valg å ditchet henne 😊

Anonymkode: 68dee...d44

• Liker 2
Skrevet

Hun lager drama allerede nå fordi du ikke svarte med en gang. Nei, hun virker ikke så hyggelig. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hun ditchet jo ikke vennskapet deres, hun avlyste avtaler og tok litt avstand - slik er det mange venner og nære venner som gjør i perioder når det er mye som skjer. Det handler jo ikke om deg. Det er åpenbart her at hun aldri ditchet deg, men at du tok et valg å ditchet henne 😊

Anonymkode: 68dee...d44

Hun sluttet å ta kontakt helt, svarte bare kort og avbrøt avtaler. Jeg hørte plutselig ikke noe fra henne på i hvert fall 8-9 måneder, før jeg til slutt tok kontakt og avsluttet det. Det var veldig ulikt henne. Vet det er normalt at venner har travle perioder, det har jeg også :) Og at man da ikke snakkes like mye, eller har anledning til og møtes så ofte. Men dette var annerledes, her var det brått null kontakt og ingen interesse av og møtes. Og magefølelsen fortalte meg at noe ikke stemte. Og som sagt, jeg vet at det ikke nødvendigvis handlet om meg. Men jeg synes likevel at hun kunne ha sagt noe til meg om årsak, vært ærlig, så hadde jeg forstått. Selv om det ikke alltid er lett å fortelle, og det forstår jeg, hadde jeg håpet på i hvert fall litt ærlighet, en liten setning, etter et så langt vennskap. Det hadde vært alt jeg trengte. Det krevde faktisk mye energi å gå rundt og lure på hva som skjedde, om jeg hadde gjort noe galt, etc. Og til slutt ville jeg bare videre. Jeg var i hvert fall ærlig om hvorfor.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde enten svart min opplevelse av det eller latt helt være. 

Anonymkode: 3cca1...61d

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet. Folk som ikke ser og tar ansvar for egne handlinger er ikke vits i å bruke tid på. Hun respekterer ikke deg og ser kanskje på seg selv som offeret.

Skrevet

Du har lagt din opplevelse frem for henne. Så får hun ta det til seg og gjerne forklare hvorfor hun plutselig var utilgjengelig. Så ville jeg tatt en vurdering da på bakgrunn vava svaret hennes. 

Skrevet

Hadde en venninne som oppførte seg helt likt som du beskriver og hun hadde narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Kan jo være tilfelle med din «venninne» også?

Anonymkode: 4f49b...fdf

Skrevet

Har hatt folk som har ditcha meg og kommer krypende tilbake, da har jeg sagt vær gang: "Hjelper ikke å komme krypende tilbake, om du ditchet meg så er jeg tydligvis ikke bra nok for deg og jeg orker ikke å kaste bort energien min på søppel, sorry".

Enkelt å greit. 
Folk ditcher deg av en grunn og vil tilbake, da er dem ikke venner. Da er dem bare der fordi dem ikke har andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 9.35):

Hadde jeg aldri giddet. Alt for mye drama og sutring. 

Anonymkode: 6ac35...6f3

Skrevet

Enig i at hvordan hun er mot deg nå er veldig overdrevent og unødvendig, men jeg har selv forduftet fra mange vennskapsforhold. Jeg havnet i et voldelig parforhold og turte ikke fortelle noen om det, bilder på facebook fremstilte livet mitt som perfekt og busy med ny kjæreste og nytt liv men i realiteten ble jeg isolert og underkuet. Når jeg endelig hadde klart å komme meg ut og gått mange år i terapi begynte jeg å ta kontakt med gamle venninner igjen og ikke alle svarte, det forstår jeg men bare vit at det er ikke alltid man mener å være dust selvom det er lett å oppfatte det sånn. 

Anonymkode: d83d9...fc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...