AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg blir så frustrert over meg selv og lurer på om der feiler meg noe eller om dette er normalt. Jeg er gift, ressursterk og har halvstore barn. Ekteskapet er periodevis vanskelig, men vi prøver begge to. Problemet er at jeg blir «opphengt» i andre menn, begynner å fantasere om de og se for meg ting. Jeg hadde for noen år siden en affære med en mann, men avsluttet etter at jeg fikk sterke følelser. Nå har jeg fått sterkt begjær etter en ny mann som vi har fått inn i vår omgangskrets. Hva feiler det meg? Ønsker kun seriøse svar. Anonymkode: da13f...af4 1 2
Isambard Skrevet 1. oktober 2022 #2 Skrevet 1. oktober 2022 Det er litt vanskelig å ikke moralisere her. Jeg tror det er normalt å bli tiltrukket av andre gjennom et ekteskap. Å ha en affære som du avsluttet da du fikk følelser tyder på at du er risikosøkende og litt likegyldig. Eller? 2 1
feliek54 Skrevet 1. oktober 2022 #3 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg blir så frustrert over meg selv og lurer på om der feiler meg noe eller om dette er normalt. Jeg er gift, ressursterk og har halvstore barn. Ekteskapet er periodevis vanskelig, men vi prøver begge to. Problemet er at jeg blir «opphengt» i andre menn, begynner å fantasere om de og se for meg ting. Jeg hadde for noen år siden en affære med en mann, men avsluttet etter at jeg fikk sterke følelser. Nå har jeg fått sterkt begjær etter en ny mann som vi har fått inn i vår omgangskrets. Hva feiler det meg? Ønsker kun seriøse svar. Anonymkode: da13f...af4 Jeg forstår deg veldig godt. og det er nok mange som er som deg både blant kvinner og menn. kan ikke nekte for at jeg ser på andre damer og spesielt om de har trange klær elle lite klær på. Det pirrer ofte. Jeg må innrømme at har hat sex med ei. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #4 Skrevet 1. oktober 2022 Isambard skrev (1 time siden): Det er litt vanskelig å ikke moralisere her. Jeg tror det er normalt å bli tiltrukket av andre gjennom et ekteskap. Å ha en affære som du avsluttet da du fikk følelser tyder på at du er risikosøkende og litt likegyldig. Eller? Takk for konstruktivt svar. Det kan stemme, hverdagen kan kanskje være forutsigbar og kjedelig i blandt og det er mye spenning knyttet til utroskap. Og når ekteskapet har vært vanskelig, kan der ha gjort meg likegyldig. Men er det normalt? Ts Anonymkode: da13f...af4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #5 Skrevet 1. oktober 2022 feliek54 skrev (36 minutter siden): Jeg forstår deg veldig godt. og det er nok mange som er som deg både blant kvinner og menn. kan ikke nekte for at jeg ser på andre damer og spesielt om de har trange klær elle lite klær på. Det pirrer ofte. Jeg må innrømme at har hat sex med ei. Takk for svar. Vil det si at du tenker at dette er innenfor normal adferd? TS Anonymkode: da13f...af4 1
Isambard Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for konstruktivt svar. Det kan stemme, hverdagen kan kanskje være forutsigbar og kjedelig i blandt og det er mye spenning knyttet til utroskap. Og når ekteskapet har vært vanskelig, kan der ha gjort meg likegyldig. Men er det normalt? Ts Anonymkode: da13f...af4 Jeg vil påstå at det er 100% normalt å bli tiltrukket av andre når et forhold er skikkelig dårlig. Det er ikke bra å være utro. Går dt an å si at utroskapen var feil uten å gi deg merkelappen unormal? 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 Det er helt normalt å bli tiltrukket og få et "hekt" på andre selv om man er i helt ok forhold/ekteskap. Vi har vært sammen lenge og jeg får av og til et skikkelig crush på andre, men dessverre på "feil" kjønn, noe som gjør det ekstra vanskelig (jeg er mann). Jeg prøver så godt jeg kan å unngå situasjoner eller steder der jeg kan regne med å treffe disse som jeg får litt følelser for. Det blir aldri aktuelt å være utro av ulike årsaker, og mest fordi aldersforskjellen blir for stor 🙄. Anonymkode: 901f2...d25 1
Blåjojo Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 Helt normalt å få et crush på andre. Om man ikke gjør noe med det eller at det er gjensidig, så går det over etter en stund. 1
artigmedsex Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 (endret) Kjedsomhet og flukt fra den. Dette er en gjenganger i alle spørreundersøkelser om utroskap. Det moderne hverdagslivet er til tider spenningsløst. Selvinnsikt spiller inn her. Teoretisk sett kan en kvinne rasjonalisere det slik at om hun lever ut sin spenningssøken og fyller det behovet gjennom affærer med andre menn så blir hun mer lykkelig og tilfreds og er da en bedre kone og mor. En slags vinn vinn. Vinn for deg og vinn for mannen som er i andre enden av afferen, for ektemann og barn. Det er ingen fasit på hvordan man lever livet, hva som er rett og galt. Samfunnet har konsenus rundt en del normer, men vi vet jo at majoriteten ikke alltid har rett. Kanskje er dette din ventil i livet og du skal profesjonalisere det. Rent hypotetisk sett, om du dyrker denne spenningen og lysten, hva er det verste som kan skje? Det mest optimale hadde vært å fått mannen din med på det. Har han en cuckold i seg så kan du få både de mennene du higer etter og en mann som sitter hjemme å blir ubeskrivelig kåt av deg som er ute å har deg, mens han må vente til du kommer hjem, full av sæd og annen manns kroppslukt, når du ligger der etter en helg på en manns hotellrom kan han boltre seg seg med restene, mens du ligger der og nyter den overveldende oppmerksomheten og menn som på tur kappes om å tilfredstille deg. Og du vet at du kan gjøre som du vil , ingen skam, ingen skyld, bare kraftige orgasmer som serves en etter en. Endret 1. oktober 2022 av artigmedsex 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #10 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg er ganske lik deg bortsett fra at jeg aldri har vært utro. Men jeg blir så utrolig fort betatt av enkelte menn og kan sitte å dagdrømme litt om dem. Spesielt etter at vi har fått en god tone (småflørting). Jeg blir veldig fort innbilsk og innbiller dem vil ha meg også 🤪. Og så blir jeg liksom litt rar og begynner å bli litt mer opptatt av hvordan jeg kler meg of pynter meg (typiske tegn for utroskap). Men jeg elsker jo mannen min og vil jo ikke gjøre noe dumt, så jeg trekker meg mer og mer litt unna disse mennene og blir ei grå lita mus igjen.. Anonymkode: 98f5e...4d3 1 2
feliek54 Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Vil det si at du tenker at dette er innenfor normal adferd? TS Anonymkode: da13f...af4 Ja jeg syns det.
artigmedsex Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er ganske lik deg bortsett fra at jeg aldri har vært utro. Men jeg blir så utrolig fort betatt av enkelte menn og kan sitte å dagdrømme litt om dem. Spesielt etter at vi har fått en god tone (småflørting). Jeg blir veldig fort innbilsk og innbiller dem vil ha meg også 🤪. Og så blir jeg liksom litt rar og begynner å bli litt mer opptatt av hvordan jeg kler meg of pynter meg (typiske tegn for utroskap). Men jeg elsker jo mannen min og vil jo ikke gjøre noe dumt, så jeg trekker meg mer og mer litt unna disse mennene og blir ei grå lita mus igjen.. Anonymkode: 98f5e...4d3 Selvdisiplin er godt å ha når det kommer til begjær. Jeg tror de fleste kjenner seg igjen. Det er normalt å ha svake øyeblikk. Viktig å alarmbjeller som ringer og man tenker på fremtiden, for øyeblikkets forlystelse kan fort blir ekteskapets fortapelse. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #13 Skrevet 1. oktober 2022 Er sånn selv. Utrolig slitsomt å ha det sånn. Har funnet ut at det fenomenet heter liamerence på engelsk. Kan ha sammenheng med omsorgssvikt man har opplevd som barn. Anonymkode: ecd4e...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #14 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er sånn selv. Utrolig slitsomt å ha det sånn. Har funnet ut at det fenomenet heter liamerence på engelsk. Kan ha sammenheng med omsorgssvikt man har opplevd som barn. Anonymkode: ecd4e...2ba Leste om "Limerence", og da falt en del ting på plass, ja. Jeg har hatt det slik hele livet, også når jeg har vært i forhold, og jeg har opplevd omsorgssvikt. Anonymkode: f6cd3...724 1
Carrot Skrevet 1. oktober 2022 #15 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg blir så frustrert over meg selv og lurer på om der feiler meg noe eller om dette er normalt. Jeg er gift, ressursterk og har halvstore barn. Ekteskapet er periodevis vanskelig, men vi prøver begge to. Problemet er at jeg blir «opphengt» i andre menn, begynner å fantasere om de og se for meg ting. Jeg hadde for noen år siden en affære med en mann, men avsluttet etter at jeg fikk sterke følelser. Nå har jeg fått sterkt begjær etter en ny mann som vi har fått inn i vår omgangskrets. Hva feiler det meg? Ønsker kun seriøse svar. Anonymkode: da13f...af4 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for konstruktivt svar. Det kan stemme, hverdagen kan kanskje være forutsigbar og kjedelig i blandt og det er mye spenning knyttet til utroskap. Og når ekteskapet har vært vanskelig, kan der ha gjort meg likegyldig. Men er det normalt? Ts Anonymkode: da13f...af4 Hva mener du når du sier at ekteskapet har vært vanskelig TS? Jeg mener, er det mannen som er vanskelig, er det kommunikasjonen som er vanskelig, er det de økonomiske rammene, er det følelsene - det ligger så mye i det ordet "vanskelig" at det blir umulig å mene noe om hvorfor du flagrer emosjonelt bort fra forholdet uten noe mer konkret egentlig, men på generelt grunnlag tror jeg noen mennesker bare ikke er skapt for et A4 forhold, de trenger spenningen fra noe annet i perioder for å "holde ut" uten at det er partneren eller forholdet som er "problemet" 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #16 Skrevet 2. oktober 2022 Blåjojo skrev (På 1.10.2022 den 13.13): Helt normalt å få et crush på andre. Om man ikke gjør noe med det eller at det er gjensidig, så går det over etter en stund. Ja, det var det å ikke gjøre noe med det da, jeg har tråkket i salaten et par ganger. Prøver å finne ut hvorfor jeg tar så dårlige valg for meg selv. AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 12.08): Det er helt normalt å bli tiltrukket og få et "hekt" på andre selv om man er i helt ok forhold/ekteskap. Vi har vært sammen lenge og jeg får av og til et skikkelig crush på andre, men dessverre på "feil" kjønn, noe som gjør det ekstra vanskelig (jeg er mann). Jeg prøver så godt jeg kan å unngå situasjoner eller steder der jeg kan regne med å treffe disse som jeg får litt følelser for. Det blir aldri aktuelt å være utro av ulike årsaker, og mest fordi aldersforskjellen blir for stor 🙄. Anonymkode: 901f2...d25 Hvor lenge har du vært i ditt ekteskap og den dagen det hangler, er det da man kan ta feil valg? (Tenner du på ynger gutter og synes det er pinelig?) TS Anonymkode: da13f...af4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #17 Skrevet 2. oktober 2022 Isambard skrev (På 1.10.2022 den 11.33): Jeg vil påstå at det er 100% normalt å bli tiltrukket av andre når et forhold er skikkelig dårlig. Det er ikke bra å være utro. Går dt an å si at utroskapen var feil uten å gi deg merkelappen unormal? Men om jeg igjen ikke klarer å styre mitt begjær, og er utro med denne personen som nå er i mitt miljø, vil du fortsatt si at det er normalt? TS Anonymkode: da13f...af4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #18 Skrevet 2. oktober 2022 artigmedsex skrev (På 1.10.2022 den 13.24): Kjedsomhet og flukt fra den. Dette er en gjenganger i alle spørreundersøkelser om utroskap. Det moderne hverdagslivet er til tider spenningsløst. Selvinnsikt spiller inn her. Teoretisk sett kan en kvinne rasjonalisere det slik at om hun lever ut sin spenningssøken og fyller det behovet gjennom affærer med andre menn så blir hun mer lykkelig og tilfreds og er da en bedre kone og mor. En slags vinn vinn. Vinn for deg og vinn for mannen som er i andre enden av afferen, for ektemann og barn. Det er ingen fasit på hvordan man lever livet, hva som er rett og galt. Samfunnet har konsenus rundt en del normer, men vi vet jo at majoriteten ikke alltid har rett. Kanskje er dette din ventil i livet og du skal profesjonalisere det. Rent hypotetisk sett, om du dyrker denne spenningen og lysten, hva er det verste som kan skje? Det mest optimale hadde vært å fått mannen din med på det. Har han en cuckold i seg så kan du få både de mennene du higer etter og en mann som sitter hjemme å blir ubeskrivelig kåt av deg som er ute å har deg, mens han må vente til du kommer hjem, full av sæd og annen manns kroppslukt, når du ligger der etter en helg på en manns hotellrom kan han boltre seg seg med restene, mens du ligger der og nyter den overveldende oppmerksomheten og menn som på tur kappes om å tilfredstille deg. Og du vet at du kan gjøre som du vil , ingen skam, ingen skyld, bare kraftige orgasmer som serves en etter en. Takk for fint svar. Problemt er at jeg ikke føler meg normal som har lyst å være utro. Jeg avskyr egne handlinger. Samtidig som jeg stadig oftere fantaserer om en ny person i mitt miljø. TS Anonymkode: da13f...af4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #19 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 13.31): Jeg er ganske lik deg bortsett fra at jeg aldri har vært utro. Men jeg blir så utrolig fort betatt av enkelte menn og kan sitte å dagdrømme litt om dem. Spesielt etter at vi har fått en god tone (småflørting). Jeg blir veldig fort innbilsk og innbiller dem vil ha meg også 🤪. Og så blir jeg liksom litt rar og begynner å bli litt mer opptatt av hvordan jeg kler meg of pynter meg (typiske tegn for utroskap). Men jeg elsker jo mannen min og vil jo ikke gjøre noe dumt, så jeg trekker meg mer og mer litt unna disse mennene og blir ei grå lita mus igjen.. Anonymkode: 98f5e...4d3 Godt å høre, hvor lenge har forholdet deres vart? TS Anonymkode: da13f...af4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #20 Skrevet 2. oktober 2022 artigmedsex skrev (På 1.10.2022 den 15.12): Selvdisiplin er godt å ha når det kommer til begjær. Jeg tror de fleste kjenner seg igjen. Det er normalt å ha svake øyeblikk. Viktig å alarmbjeller som ringer og man tenker på fremtiden, for øyeblikkets forlystelse kan fort blir ekteskapets fortapelse. Enig, bjellene ringte lenge for meg. Men når jeg først hadde tråkket i salaten så var det akkurat som bjellene ble svakere og svakere, og spenningen og begjæret overskygget alt av alarmer. Dårlig samvittighet, jada.. TS Anonymkode: da13f...af4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå